V36

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Adam94
Posty: 1
Rejestracja: 02 lut 2014, 12:29
Lokalizacja: Skoczów
Kontakt:

Re: V36

Post autor: Adam94 »

Witam, mógłby ktoś zmierzyć wał przekazujący obroty z silnika w v36 BTTB? Ewentualnie czym można go zastąpić?
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1741
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: V36

Post autor: krzysztof »

jeżeli masz 100% pewności że koła i wiązary są dobrze ustawione, to obejrzyj zebatki - tą na slimaku, ta pośrednia oraz te na osiach - czy nie są pęknięte, czy zęby nie powyginane itp.
TT-maniak
Posty: 193
Rejestracja: 11 kwie 2006, 14:29
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Kontakt:

Re: V36

Post autor: TT-maniak »

To tu jeszcze kolejne pytanie. Spotkał się może ktoś z czymś takim ,że loka jeździ w jedną stronę całkiem fajnie ,a w drugą szarpie przerywa ?
Oglądałem poradnik charakterka wyczyściłem ją ,posmarowałem i mam wrażenie ,że to kwestia ułożenia kół ponieważ kiedy kręcę na sucho bez kółek zębatkami plus wałkiem to kręci się płynnie ale gdy założę koła to już ciężej i czasami tnie ale tylko właśnie w jedną stronę.
Gdy znowu podniosę sobie ją i "na sucho" przykładam druciki z zasilacza do kółek to wszystko pięknie znowu gra więc ,chyba silnik to nie jest.

Ma ktoś jakieś doświadczenia z tym na co powinienem zwrócić uwagę ?
TT-maniak
Posty: 193
Rejestracja: 11 kwie 2006, 14:29
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Kontakt:

Re: V36

Post autor: TT-maniak »

Chodzi mi głównie jak to podlutować co i gdzie ; D
A tak ogólnie pojęcia mi są znane ze studiów ale ,że na pierwszym roku ewentualnie robimy na kartkach zadania z obliczniem prądu to niestety ich praktycznego zastosowania nie znam do końca.
Ale dziękuję za odpowiedź ; D
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10871
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: V36

Post autor: ArturSchŁ »

TT-maniak pisze:... te takie czarne do silnika...
To są DŁAWIKI. Drut nawinięty na rdzeniu ferrytowym - element indukcyjny (cewka).
Czerwone to KONDENSATORY tu ceramiczne.
Razem stanowią elementy przeciwzakłóceniowe, czyli chodzi o to, że jak jedzie lokomotywka to by w radiu czy telewizorze nie było słychać/widać (iskrzenia na komutatorze silniczka). :lol:
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1741
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: V36

Post autor: krzysztof »

zdjęcia ze "starego" Forum, nie znam autora - ogólnodostepne przez google.
ale widze że powyżej Kolega Marcin tez publikuje zdjęcia porównawcze starej V36.
Załączniki
v36a.jpg
(9.38 KiB) Pobrany 4839 razy
v36.jpg
(7.78 KiB) Pobrany 4839 razy
Ostatnio zmieniony 12 wrz 2013, 18:22 przez krzysztof, łącznie zmieniany 2 razy.
TT-maniak
Posty: 193
Rejestracja: 11 kwie 2006, 14:29
Lokalizacja: Piekary Śląskie
Kontakt:

Re: V36

Post autor: TT-maniak »

Mógłbym prosić kogoś o zdjęcie wnętrza starej V36, chodzi mi o to gdzie dokładnie przylutowane są te takie czarne do silnika (wybaczcie za słownictwo ale nie znam profesjonalnego więc może to być śmieszne). Bo właśnie naprawiam błędy z dzieciństwa i składam z elementów pierwszych tę loke. I w zasadzie wydaje mi się po tych zdjęciach tutaj ,że mam wszystko co potrzebne żeby przynajmniej jeździła ,a o wygląd zadbam na allegro bo zobaczę czego dokładnie brakuje lub co jest w kiepskim stanie narazie chcę tylko żeby jeździła.

Dziękuje z góry.
Awatar użytkownika
wactt
Posty: 247
Rejestracja: 22 wrz 2006, 21:10
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: V36

Post autor: wactt »

Myślę, że kolega Krzysztof ma racje . Porównując starą i nową ersatzteilliste możemy zauważyć, ze na przykład element o nazwie "Rahmen" posiada te same numery katalogowe. W wypadku listy Tilliga jest przy tej pozycji więcej numerów, ale sądze , że wynika to jedynie z malowania czoła podwozia albo czasami również częściowo boków jak to ma miejsce w loko nr 02634(SNCF). Skoro ramy są takie same to znaczy , że części choć mają czasami inne numery powinny pasować do obu podwozi.
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1741
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: V36

Post autor: krzysztof »

i nikt z nas nie spojrzał w katalog części zamiennych, a tam (dosłownie) czarno na białym widać, że te loka różnią się tylko silnikiem i jego osprzętem, czyli dławikami, wałem napędowym, mocowaniem poprzez plastikowy element.

a co do właściwości jezdnych, to powiem rzecz oczywistą że moje tilligowskie v36 i br103 nie są tak spracowane jak v36 zeuke oraz v36 bttb, stąd na obiektywną porównawczą ocenę właściwości jezdnych tych maleństw trzeba będzie poczekać.
póki co te nowe czernione koła są ok, a spod kół starych v36 potrafią sypnąć się iskry.

krzysztof
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3239
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: V36

Post autor: Maciej »

A jak własności jezdne? Czy jazda jest płynna? Czy charakteryzuje się "szarpaniem", no i jak znosi nierówności, rozjazdy?
BarTTek
Posty: 825
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:20
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: V36

Post autor: BarTTek »

WojTTek pisze:Czy z V36 tilliga można przełożyć zestawy kołowe do V36 BTTB...
Obręcze są ładniejsze, niższe, czernione, środek koła jest ładniejszy poprostu nowszy i może bardziej subtelny. A napęd jak widać na zdjęciach jest identyczny i zębatka na osi również
Ostatnio zmieniony 20 gru 2007, 10:04 przez BarTTek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
WojTTek
Posty: 465
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:43
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: V36

Post autor: WojTTek »

zapytam trochę z innej beczki:
Czy z V36 tilliga można przełożyć zestawy kołowe do V36 BTTB i jak to się ma. Zmienili coś czy tylko inny stop ?
Awatar użytkownika
wactt
Posty: 247
Rejestracja: 22 wrz 2006, 21:10
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: V36

Post autor: wactt »

Marcinie wielkie dzięki-zatem ze zdjęć wynika,że raczej podwozie jest takie samo, co mnie bardzo cieszy.

pozdrawiam z Bydzi
Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2022
Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: V36

Post autor: Marcin »

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Sorki że ta BTTB taka wyświniona smarem, ale uważam że kto smaruje ten jedzie. poza tym moja stara V36 jeżdzi naprawdę rewelacyjnie i cicho.
Ostatnio zmieniony 20 gru 2007, 10:02 przez Marcin, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1741
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: V36

Post autor: krzysztof »

BarTTek pisze:Marcinie czy ten silnik to nie 3-polowy Buhler?
dokładnie tak!
no i różnią się kołami - tilligowskie są z lepszego metalu.
ja natomiast nie miałem takiego problemu z moimi tilligowskimi v36 jak Marcin.
Ostatnio zmieniony 20 gru 2007, 10:00 przez krzysztof, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość