Hehe właśnie też jak oglądałem ten film to dziwiłem się skąd oni tam mają SM42Marcin pisze:W filmie "Klejnot Nilu" widac jak jedzie ta loka. Prawdopodobnie w zgarniaczach są chłodnice oleju, ale nie potwierdzę tego.
Polski tabor w Maroku
Moderator: mod-Kolej w skali 1:1
- Trojan
- Posty: 345
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:08
- Lokalizacja: Skarżysko-Kam./Katowice
- Kontakt:
Re: Polski tabor w Maroku
Ostatnio zmieniony 11 gru 2007, 18:00 przez Trojan, łącznie zmieniany 1 raz.
-
et22
- Posty: 559
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Polski tabor w Maroku
WojTTek: dzięki za przywołanie źródła.
Jak zrozumiałem, była mowa o przeróbkach fabrycznych. Sądzę, że zaślepienie okienek nastąpiło później, już w czasie eksploatacji - stąd mój poprzedni post.
Jak zrozumiałem, była mowa o przeróbkach fabrycznych. Sądzę, że zaślepienie okienek nastąpiło później, już w czasie eksploatacji - stąd mój poprzedni post.
- WojTTek
- Posty: 465
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:43
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Re: Polski tabor w Maroku
http://www.kolej.pl/jareks/am/el.htm
na samym dole.
Strona zawiera oprócz tego więcej zdjęć równie historycznych i ciekawych.
na samym dole.
Strona zawiera oprócz tego więcej zdjęć równie historycznych i ciekawych.
- drlukasz
- Posty: 1041
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:03
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: Polski tabor w Maroku
Dokładnie tak jak mówisz...Meggido pisze:Otóż i tak i nie.
http://fr.wikipedia.org/wiki/Image:ONCFE1006.JPG
A tu DG-200
Ostatnio zmieniony 10 gru 2007, 08:34 przez drlukasz, łącznie zmieniany 1 raz.
- oelka
- Moderator
- Posty: 2219
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: Polski tabor w Maroku
Bo okienka byly likwidowane w trakcie eksploatacji...Meggido pisze:Otóż i tak i nie.
Krzysztof
Ostatnio zmieniony 10 gru 2007, 08:32 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
-
Meggido
- Posty: 77
- Rejestracja: 16 sie 2006, 19:38
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Polski tabor w Maroku
Otóż i tak i nie.
-
et22
- Posty: 559
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Polski tabor w Maroku
Otóż nie!brak narożnych okienek

(Jak zwykle wyszperane w Internecie - jeśli ktoś zna źródło proszę o przytoczenie)
Ostatnio zmieniony 10 gru 2007, 08:32 przez et22, łącznie zmieniany 2 razy.
- Adamczewski
- Posty: 586
- Rejestracja: 23 lip 2007, 16:44
- Lokalizacja: Pomorskie/UK
- Kontakt:
Re: Polski tabor w Maroku
O tym myślałem, ale tak bardziej żartem niż serio. Okazało się że jednak to nie żartdrlukasz pisze: -klimatyzacja kabin
Ostatnio zmieniony 09 gru 2007, 10:18 przez Adamczewski, łącznie zmieniany 1 raz.
-
ArJu
- Posty: 488
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 23:19
- Lokalizacja: Wrocław / Warszawa
- Kontakt:
Re: Polski tabor w Maroku
O ET22 (201E) było też w ŚK 1/2007 w artykule "Odmiany konstrukcyjne lokomotywy 201E".Artykuł o eksportowanych do Maroka lokomotywach był w Kolejach Małych i Dużych nr 5/2002
W Świecie Kolei 5,6,7/2004 była seria artykułów o kolejach ONCF, z kilkoma ciekawymi zdjęciami (w tym wyeksportowanych lokomotyw)
Ostatnio zmieniony 09 gru 2007, 10:18 przez ArJu, łącznie zmieniany 1 raz.
-
Meggido
- Posty: 77
- Rejestracja: 16 sie 2006, 19:38
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Polski tabor w Maroku
Ale jednak się różnią. Można je z łatwością rozpoznać.
- drlukasz
- Posty: 1041
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:03
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: Polski tabor w Maroku
1. Przeróbki były fabryczne (typ 201Eg)Ichu pisze:...o tyle ET22 już ma bardziej zmieniony wygląd. Czy było to dzieło jeszcze polskich projektantów, i w takim kształcie lokomotywy jechały do Maroka, czy też Marokańczycy dopieścili Helmuty po swojemu... No i przede wszystkim, jak sprawuje się polski tabor w marokańskim klimacie...
2. Zakres zmian (na tyle ile pamiętam):
-obniżenie dachu i inna zabudowa urządzeń na dachu (inna skrajnia taboru)
- pantografy połówkowe
-inny układ żaluzji (więcej)
-skuteczniejsze filtry przeciwpyłowe
-stanowisko mechanika po lewej
-brak narożnych okienek
-klimatyzacja kabin
3. Z 23 lokomotyw wyeksportowanych do Maroka (1975-1976) do dziś jako E1001 jeździ zdaje się 14.
Stonki zakupione w latach 1973-1975 w ilości 37 sztuk (ozn. marokańskie DG200) też nadal jeżdżą... OIDP (nie mam teraz w pobliżu materiałów), to DG200 jest identyczna pod względem konstrukcyjnym z naszą stonką.
Jak napisał Meggido kilka lat temu 3 marokańskie byki ściągnął do Polski CTL. Po rekonstrukcji wyglądają jak każdy inny byczek (ET22-R001, R002, R003)
Artykuł o eksportowanych do Maroka lokomotywach był w Kolejach Małych i Dużych nr 5/2002
W Świecie Kolei 5,6,7/2004 była seria artykułów o kolejach ONCF, z kilkoma ciekawymi zdjęciami (w tym wyeksportowanych lokomotyw)
Ostatnio zmieniony 09 gru 2007, 10:16 przez drlukasz, łącznie zmieniany 1 raz.
-
Meggido
- Posty: 77
- Rejestracja: 16 sie 2006, 19:38
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Polski tabor w Maroku
Zapewne jakoś się sprawował. Byki już i tak w Polsce znowu jeżdżą. Od dość już dawna.
W zgarniaczach nie mogło być chłodnic oleju ze względu na bezpieczeństwo pracy silnika. Uszkodzenie zgarniacza i stoimy. W Byku zresztą jaki olej miałby być chłodzony?
W zgarniaczach nie mogło być chłodnic oleju ze względu na bezpieczeństwo pracy silnika. Uszkodzenie zgarniacza i stoimy. W Byku zresztą jaki olej miałby być chłodzony?
- Marcin
- Posty: 2022
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: Polski tabor w Maroku
W filmie "Klejnot Nilu" widac jak jedzie ta loka. Prawdopodobnie w zgarniaczach są chłodnice oleju, ale nie potwierdzę tego.
- Adamczewski
- Posty: 586
- Rejestracja: 23 lip 2007, 16:44
- Lokalizacja: Pomorskie/UK
- Kontakt:
Polski tabor w Maroku
Całkiem przypadkiem znalazłem dzisiaj na wikipedii zdjęcie marokańskiej wersji ET22, do którego link zamieściłem w shoutboxie. To zdjęcie zaowocowało dalszymi poszukiwaniami, wkleiłem kolejne linki, ale pomyślałem że i tak niedługo znikną, dlatego też postanowiłem utworzyć ten wątek. Pewnie nie dla wszystkich to będzie jakaś nowość ani odkrycie Ameryki i znają te fotografie, ale być może chociaż pozostali nacieszą oko...
Wikipedia - Marokańska wersja ET22
Różne zdjęcia kolei z Maroka
Rail Fan Europe - DG200 czyli SM42
Rail Fan Europe - Seria 1000 czyli ET22
Ciekawi mnie tylko jedno - o ile SM42 różni się kilkoma detalami takimi jak zgarniacze i reflektory, o tyle ET22 już ma bardziej zmieniony wygląd. Czy było to dzieło jeszcze polskich projektantów, i w takim kształcie lokomotywy jechały do Maroka, czy też Marokańczycy dopieścili Helmuty po swojemu... No i przede wszystkim, jak sprawuje się polski tabor w marokańskim klimacie...
Wikipedia - Marokańska wersja ET22
Różne zdjęcia kolei z Maroka
Rail Fan Europe - DG200 czyli SM42
Rail Fan Europe - Seria 1000 czyli ET22
Ciekawi mnie tylko jedno - o ile SM42 różni się kilkoma detalami takimi jak zgarniacze i reflektory, o tyle ET22 już ma bardziej zmieniony wygląd. Czy było to dzieło jeszcze polskich projektantów, i w takim kształcie lokomotywy jechały do Maroka, czy też Marokańczycy dopieścili Helmuty po swojemu... No i przede wszystkim, jak sprawuje się polski tabor w marokańskim klimacie...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości