Napęd podmakietowy
Moderator: mod-Elektryka i DCC
- tydzial
- Posty: 892
- Rejestracja: 21 sty 2007, 21:14
- Lokalizacja: Szczecin Pogodno
- Kontakt:
Re: Napęd podmakietowy
Mam tak wykonany jeden rozjazd modelowy i wszystko ładnie pracuje tyle że aby działało to poprawnie trzeba dokładnie ustawić równolegle żeby nie było przekrzywień bo nie będzie działać poprawnie.
- Alteo
- Posty: 637
- Rejestracja: 19 gru 2007, 18:13
- Lokalizacja: Rawicz
Przedłużka napędu zwrotnic BTTB - KamilW
Mam 10 kpl. przedłużek napędu do rozjazdów BTTB.Umożliwiają one m.in. odsunięcie napędu od rozjazdu i zamaskowanie samego napędu.Można je stosować również do przenoszenia napędu pod makietę ale nie sprawdzałem na ile to poprawnie działa.
- solar
- Posty: 546
- Rejestracja: 26 wrz 2007, 17:49
- Lokalizacja: Dębica/Zawierzbie
- Kontakt:
Re: Napęd podmakietowy
Dzięki miki!
-
- Posty: 1271
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:56
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Napęd podmakietowy
Obciążalność jest wystarczająca. Najbardziej prądożerne ustrojstwo - Gagarin z dzwiękiem - stał sobie na tym spokojnie parę minut i nic. Napęd jak chodził i przełączał - tak chodzi i przełącza.
IMHO - jesli coś się ma sfajczyć, to te badziewne cieniutkie kabelki.
Zauważmy też, że przełączany odcinek jest (a przynajmniej powinien być) krótki, co oznacza, że nie cały prąd pobierany akurat przez lokomotywę płynie przez styk z napędu. No i że w zasadzie tabor nie powinien się tam w ogóle zatrzymywać.
IMHO - jesli coś się ma sfajczyć, to te badziewne cieniutkie kabelki.
Zauważmy też, że przełączany odcinek jest (a przynajmniej powinien być) krótki, co oznacza, że nie cały prąd pobierany akurat przez lokomotywę płynie przez styk z napędu. No i że w zasadzie tabor nie powinien się tam w ogóle zatrzymywać.
- solar
- Posty: 546
- Rejestracja: 26 wrz 2007, 17:49
- Lokalizacja: Dębica/Zawierzbie
- Kontakt:
Re: Napęd podmakietowy
Pytam się, ponieważ zrobiłem sobie mały teścik (TTlab)
i okazało się, że:
Produkty BTTB na pełnym "gazie" pobierają:
BR 118 - 0,52A
E 94 - 0,33A
YC - 0,24A
A suma ich wszystkich na torze to wartość ok. 1 A
Przy zasilaniu z FZ1, gdzie jego prąd znamionowy to 1.2 A
Stąd moje wcześniejsze pytanie.
Hmm....

Produkty BTTB na pełnym "gazie" pobierają:
BR 118 - 0,52A
E 94 - 0,33A
YC - 0,24A
A suma ich wszystkich na torze to wartość ok. 1 A
Przy zasilaniu z FZ1, gdzie jego prąd znamionowy to 1.2 A
Stąd moje wcześniejsze pytanie.
Hmm....
- solar
- Posty: 546
- Rejestracja: 26 wrz 2007, 17:49
- Lokalizacja: Dębica/Zawierzbie
- Kontakt:
Re: Napęd podmakietowy
Witam!
Mam pytanie, czy Ktoś wie może, jakie są parametry obciążalności prądowej styków łączeniowych napędu podmakietowego Conrad? Chodzi mi dokładnie o styki odpowiedzialne za zmianę polaryzacji (te, do których podłącza się szyny zwrotnicy). Bo prąd silniczka znam 1 A, ale czy to dotyczy również styków przełączalnych?
Mam pytanie, czy Ktoś wie może, jakie są parametry obciążalności prądowej styków łączeniowych napędu podmakietowego Conrad? Chodzi mi dokładnie o styki odpowiedzialne za zmianę polaryzacji (te, do których podłącza się szyny zwrotnicy). Bo prąd silniczka znam 1 A, ale czy to dotyczy również styków przełączalnych?
- Jacula
- Posty: 541
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 22:02
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Napęd podmakietowy
Owszem, bywa na Allegro. Widziałem mniej więcej miesiąc temu. Kiedyś miał też Makieciarz.KamilW pisze:... taki zestawik ktory pozwalal przeniesc orginalny sterownik pod makiete .... spotkal sie kiedys ktos z czyms takim?? Wie moze ktos gdzie mozna to dostac?
Pozdrawiam - Jacek
Ostatnio zmieniony 23 lis 2007, 17:52 przez Jacula, łącznie zmieniany 1 raz.
- KamilW
- Posty: 1077
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Napęd podmakietowy
Witam, w temacie napedu podmakietowego. Kiedys spotkalem sie z takim czyms co kiedys wypuscilo chyba BTTB to torow rurkowych, taki zestawik ktory pozwalal przeniesc orginalny sterownik pod makiete a zamiast niego byla taka zaslepka, spotkal sie kiedys ktos z czyms takim?? Wie moze ktos gdzie mozna to dostac?? Pozdrawiam Kamil
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10874
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Napęd podmakietowy
Podziękowanie należy się JarkoTTowi, bo to jego fotki.michuchu pisze:Dziękuję za użyteczne foteczki.

- michuchu
- Posty: 321
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: Napęd podmakietowy
Dziękuję za konkretną odpowiedź.T_Domagalski pisze:Tak
Dziękuję za użyteczne foteczki.ArturSch pisze:TU masz zdjęcia w środku.
Pierwotnie myślałem, że układ elektryczny w środku napędu podmakietowego ze stykami polaryzacji jest podobny do tego z napędów BTTB, w ktorych to też była zaimplementowana sygnalizacja zwrotna. Obwód widać na prawym, dolnym obrazku na tej stronie. Tam jak wiadomo obwód żaróweczek miał część wspólną z obwodem cewki. Stąd właśnie moja wątpliwość i pytanie na forum. Ale teraz już wszystko jasne.ArturSch pisze:A jak inaczej mogłoby to działać
Pozdrawiam,
Michał
Ostatnio zmieniony 28 wrz 2007, 15:12 przez michuchu, łącznie zmieniany 1 raz.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10874
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Napęd podmakietowy
A jak inaczej mogłoby to działaćmichuchu pisze:Czy styki przełącznika polaryzacji są odseparowane galwanicznie od obwodu silniczka napędu?


TU masz zdjęcia w środku.
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 2068
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Napęd podmakietowy
Tak.michuchu pisze:Czy styki przełącznika polaryzacji są odseparowane galwanicznie od obwodu silniczka napędu?
- michuchu
- Posty: 321
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:08
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Napęd podmakietowy
Witam,
Mam pytanie dotyczące nepędu podmakietowego. Czy styki przełącznika polaryzacji są odseparowane galwanicznie od obwodu silniczka napędu?
W necie znalazłem jedynie taki schemat, ale tu nie widać obwodów w środku napędu.
Pozdrawiam,
Michał
Mam pytanie dotyczące nepędu podmakietowego. Czy styki przełącznika polaryzacji są odseparowane galwanicznie od obwodu silniczka napędu?
W necie znalazłem jedynie taki schemat, ale tu nie widać obwodów w środku napędu.

Pozdrawiam,
Michał
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości