Napęd podmakietowy

Prąd i elektronika na makiecie

Moderator: mod-Elektryka i DCC

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
tydzial
Posty: 892
Rejestracja: 21 sty 2007, 21:14
Lokalizacja: Szczecin Pogodno
Kontakt:

Re: Napęd podmakietowy

Post autor: tydzial »

Mam tak wykonany jeden rozjazd modelowy i wszystko ładnie pracuje tyle że aby działało to poprawnie trzeba dokładnie ustawić równolegle żeby nie było przekrzywień bo nie będzie działać poprawnie.
Awatar użytkownika
Alteo
Posty: 637
Rejestracja: 19 gru 2007, 18:13
Lokalizacja: Rawicz

Przedłużka napędu zwrotnic BTTB - KamilW

Post autor: Alteo »

Mam 10 kpl. przedłużek napędu do rozjazdów BTTB.Umożliwiają one m.in. odsunięcie napędu od rozjazdu i zamaskowanie samego napędu.Można je stosować również do przenoszenia napędu pod makietę ale nie sprawdzałem na ile to poprawnie działa.
Awatar użytkownika
solar
Posty: 546
Rejestracja: 26 wrz 2007, 17:49
Lokalizacja: Dębica/Zawierzbie
Kontakt:

Re: Napęd podmakietowy

Post autor: solar »

Dzięki miki!
miki
Posty: 1271
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:56
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Napęd podmakietowy

Post autor: miki »

Obciążalność jest wystarczająca. Najbardziej prądożerne ustrojstwo - Gagarin z dzwiękiem - stał sobie na tym spokojnie parę minut i nic. Napęd jak chodził i przełączał - tak chodzi i przełącza.
IMHO - jesli coś się ma sfajczyć, to te badziewne cieniutkie kabelki.
Zauważmy też, że przełączany odcinek jest (a przynajmniej powinien być) krótki, co oznacza, że nie cały prąd pobierany akurat przez lokomotywę płynie przez styk z napędu. No i że w zasadzie tabor nie powinien się tam w ogóle zatrzymywać.
Awatar użytkownika
solar
Posty: 546
Rejestracja: 26 wrz 2007, 17:49
Lokalizacja: Dębica/Zawierzbie
Kontakt:

Re: Napęd podmakietowy

Post autor: solar »

Pytam się, ponieważ zrobiłem sobie mały teścik (TTlab) :) i okazało się, że:
Produkty BTTB na pełnym "gazie" pobierają:
BR 118 - 0,52A
E 94 - 0,33A
YC - 0,24A
A suma ich wszystkich na torze to wartość ok. 1 A
Przy zasilaniu z FZ1, gdzie jego prąd znamionowy to 1.2 A
Stąd moje wcześniejsze pytanie.
Hmm....
Awatar użytkownika
solar
Posty: 546
Rejestracja: 26 wrz 2007, 17:49
Lokalizacja: Dębica/Zawierzbie
Kontakt:

Re: Napęd podmakietowy

Post autor: solar »

Witam!
Mam pytanie, czy Ktoś wie może, jakie są parametry obciążalności prądowej styków łączeniowych napędu podmakietowego Conrad? Chodzi mi dokładnie o styki odpowiedzialne za zmianę polaryzacji (te, do których podłącza się szyny zwrotnicy). Bo prąd silniczka znam 1 A, ale czy to dotyczy również styków przełączalnych?
Awatar użytkownika
Jacula
Posty: 541
Rejestracja: 09 kwie 2006, 22:02
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Napęd podmakietowy

Post autor: Jacula »

KamilW pisze:... taki zestawik ktory pozwalal przeniesc orginalny sterownik pod makiete .... spotkal sie kiedys ktos z czyms takim?? Wie moze ktos gdzie mozna to dostac?
Owszem, bywa na Allegro. Widziałem mniej więcej miesiąc temu. Kiedyś miał też Makieciarz.

Pozdrawiam - Jacek
Ostatnio zmieniony 23 lis 2007, 17:52 przez Jacula, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
KamilW
Posty: 1077
Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Napęd podmakietowy

Post autor: KamilW »

Witam, w temacie napedu podmakietowego. Kiedys spotkalem sie z takim czyms co kiedys wypuscilo chyba BTTB to torow rurkowych, taki zestawik ktory pozwalal przeniesc orginalny sterownik pod makiete a zamiast niego byla taka zaslepka, spotkal sie kiedys ktos z czyms takim?? Wie moze ktos gdzie mozna to dostac?? Pozdrawiam Kamil
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10874
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Napęd podmakietowy

Post autor: ArturSchŁ »

michuchu pisze:Dziękuję za użyteczne foteczki.
Podziękowanie należy się JarkoTTowi, bo to jego fotki.
:P
Awatar użytkownika
michuchu
Posty: 321
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:08
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Re: Napęd podmakietowy

Post autor: michuchu »

T_Domagalski pisze:Tak
Dziękuję za konkretną odpowiedź.
ArturSch pisze:TU masz zdjęcia w środku.
Dziękuję za użyteczne foteczki.
ArturSch pisze:A jak inaczej mogłoby to działać ??
Pierwotnie myślałem, że układ elektryczny w środku napędu podmakietowego ze stykami polaryzacji jest podobny do tego z napędów BTTB, w ktorych to też była zaimplementowana sygnalizacja zwrotna. Obwód widać na prawym, dolnym obrazku na tej stronie. Tam jak wiadomo obwód żaróweczek miał część wspólną z obwodem cewki. Stąd właśnie moja wątpliwość i pytanie na forum. Ale teraz już wszystko jasne.
Pozdrawiam,
Michał
Ostatnio zmieniony 28 wrz 2007, 15:12 przez michuchu, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10874
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Napęd podmakietowy

Post autor: ArturSchŁ »

michuchu pisze:Czy styki przełącznika polaryzacji są odseparowane galwanicznie od obwodu silniczka napędu?
A jak inaczej mogłoby to działać ??
:P
TU masz zdjęcia w środku.
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 2068
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Napęd podmakietowy

Post autor: T_Domagalski »

michuchu pisze:Czy styki przełącznika polaryzacji są odseparowane galwanicznie od obwodu silniczka napędu?
Tak.
Awatar użytkownika
michuchu
Posty: 321
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:08
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Napęd podmakietowy

Post autor: michuchu »

Witam,
Mam pytanie dotyczące nepędu podmakietowego. Czy styki przełącznika polaryzacji są odseparowane galwanicznie od obwodu silniczka napędu?
W necie znalazłem jedynie taki schemat, ale tu nie widać obwodów w środku napędu. :(
Pozdrawiam,
Michał
ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i DCC”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości