VT 18 (BR175) - Trans Europ Express

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Mariusz
Posty: 2544
Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
Lokalizacja: Łubowo
Kontakt:

Re: VT 18 (BR175) - Trans Europ Express

Post autor: Mariusz »

Tak.
TEE to krótko pisząc w uzupełnieniu poprzednik pociągów EC.
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2215
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: VT 18 (BR175) - Trans Europ Express

Post autor: oelka »

Mariusz pisze:Zdecydowanie wolę ten z prawej.
Pięknie jeździ i prezentuje się.
DB w 1957 roku wprowadziło siedmioczęściowe zespoły spalinowe VT11.5. oznaczone potem seria 601. Napęd stanowił silnik wysokoprężny z przekładnią hydrauliczna. W latach 1970-71, o czym pisze powyżej Misiek, MAN z Norymbergi przebudował na napęd turbinowy pierwszy zespół, do 1973 następne oznaczone jako 602 001 - 004. Do przebudowy wykorzystano zespoły 601 003, 007, 010, 012.
Natomiast NRD niejako w "odpowiedzi" na te SZT, zbudowało w 1963 roku w Goerlitz własny zespół oznaczony jako VT18.16, a później seria 175.
Mówienie o tym ostatnim jako o "Easter German TEE" jest tylko jakiegoś rodzaju nazwą zwyczajową odnoszącą się do tego wschodnioniemieckiego spalinowego zespołu trakcyjnego. Nazwa ta nie jest do końca prawidłowa. TEE obejmował sieć pociągów prowadzonych bądź zespołami trakcyjnymi, bądź klasycznymi składami wagonowymi. Sieć TEE oferowała ujednolicony standard szybkich połączeń kolejowych w ruchu pasażerskim, nie tylko w Niemczech, ale też w innych krajach europejskich należących od EWG, oraz w Szwajcarii. W Europie Wschodniej nie stworzono czegoś takiego, jak Trans Europ Express.
Może najbliżej było NRD ze StadteExpreseem, ale to dopiero od 1976 roku i tylko w ruchu wewnętrznym.

Krzysztof
Ostatnio zmieniony 17 maja 2007, 11:55 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
Krzysztof Olszak
skalatt.info
Awatar użytkownika
Misiek
Posty: 1703
Rejestracja: 23 kwie 2007, 22:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: VT 18 (BR175) - Trans Europ Express

Post autor: Misiek »

to jest wersja z turbiną gazową (gas turbine) wstawioną zamiast dizla
w IV epoce oznaczony jako BR602, podczas gdy "normalny" miał oznaczenie BR601
piszą tu i ówdzie, że przerobili w ten sposób 4 jednostki, zwiększając prędkość składu złożonego z dwóch zespołów motorowych (601+602) i 10 wagonów
na testach 2x 602 osiągnęły ok. 200km/h
jednak z powodu wielu usterek i dużego zużycia paliwa, wszysktie "gas turbine" wycofano po ok. 7 latach używania
Awatar użytkownika
Kolejka
Posty: 574
Rejestracja: 07 sie 2006, 19:23
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: VT 18 (BR175) - Trans Europ Express

Post autor: Kolejka »

Po tuningu on jest, czy co ?? :D
Nowe wloty powietrza i te sprawy. :D
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10876
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: VT 18 (BR175) - Trans Europ Express

Post autor: ArturSchŁ »

Obrazek
8)
Awatar użytkownika
Mariusz
Posty: 2544
Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
Lokalizacja: Łubowo
Kontakt:

Re: VT 18 (BR175) - Trans Europ Express

Post autor: Mariusz »

Obrazek Obrazek
Zdecydowanie wolę ten z prawej.
Pięknie jeździ i prezentuje się.
Ostatnio zmieniony 16 maja 2007, 20:25 przez Mariusz, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10876
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: VT 18 (BR175) - Trans Europ Express

Post autor: ArturSchŁ »

DBv pisze:Na koniec jedynie jeszcze pytania zasadnicze czy model ten ma cokolwiek wspólnego z TEE? Moim zdaniem NIEE! To zespół zarządu DR a nie wiadomo mi nic na temat tego, aby TEE w DDR obowiązywało...
Jak zwykle :lol: pozwolę sobie nie zgodzić się z przedmówcą. Istnieje w literaturze wszakże pojęcie Easter German TEE (np. dwa ostatnie opisy do zdjęć, i wcześniejsze) !!
:mrgreen:

Zgodzę się natomias z Kolegą, że V18 w malowniu DR jest takie ...ubogie. Osobiscie preferuję wersję DB z pełnym długim napisem Trans Europ Express na boku, na którą z pewnością poczekam.
:mrgreen:
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1951
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

Re: VT 18 (BR175) - Trans Europ Express

Post autor: DBv »

O zapowiedziach tego modelu już dyskutowano m.in. TUTAJ . Cena jak na razie nie zachęcająca i pewnie niższa szybko nie będzie. Cały czas do końca nie wiadomo, czy z modelem tym nie wyskoczy przypadkiem Tillig, bo na stawiany w tym teamcie swego czasu pytania jednoznacznie odpowiedziec nie chcieli (a wiadomo, ze to model wyczekiwany od lat).

Warto zauważyć, że cena w zapisach jest i tak przystepnejsza niż w późniejszej normalnej sprzedaży.

Na koniec jedynie jeszcze pytania zasadnicze czy model ten ma cokolwiek wspólnego z TEE? Moim zdaniem NIEE! To zespół zarządu DR a nie wiadomo mi nic na temat tego, aby TEE w DDR obowiązywało...
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10876
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

VT 18 (BR175) - Trans Europ Express

Post autor: ArturSchŁ »

Obrazek
Na stronach Spielemax pojawił się zestaw VT 18 firmy KRES.

No nareszcie prawdziwy TEE !!

Trzeba zacząć zbierać pieniążki ...i to DUŻO pieniążków :/
Ostatnio zmieniony 16 maja 2007, 11:29 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości