Tak.
TEE to krótko pisząc w uzupełnieniu poprzednik pociągów EC.
VT 18 (BR175) - Trans Europ Express
Moderator: mod-Tabor
- Mariusz
- Posty: 2544
- Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
- Lokalizacja: Łubowo
- Kontakt:
- oelka
- Moderator
- Posty: 2215
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: VT 18 (BR175) - Trans Europ Express
DB w 1957 roku wprowadziło siedmioczęściowe zespoły spalinowe VT11.5. oznaczone potem seria 601. Napęd stanowił silnik wysokoprężny z przekładnią hydrauliczna. W latach 1970-71, o czym pisze powyżej Misiek, MAN z Norymbergi przebudował na napęd turbinowy pierwszy zespół, do 1973 następne oznaczone jako 602 001 - 004. Do przebudowy wykorzystano zespoły 601 003, 007, 010, 012.Mariusz pisze:Zdecydowanie wolę ten z prawej.
Pięknie jeździ i prezentuje się.
Natomiast NRD niejako w "odpowiedzi" na te SZT, zbudowało w 1963 roku w Goerlitz własny zespół oznaczony jako VT18.16, a później seria 175.
Mówienie o tym ostatnim jako o "Easter German TEE" jest tylko jakiegoś rodzaju nazwą zwyczajową odnoszącą się do tego wschodnioniemieckiego spalinowego zespołu trakcyjnego. Nazwa ta nie jest do końca prawidłowa. TEE obejmował sieć pociągów prowadzonych bądź zespołami trakcyjnymi, bądź klasycznymi składami wagonowymi. Sieć TEE oferowała ujednolicony standard szybkich połączeń kolejowych w ruchu pasażerskim, nie tylko w Niemczech, ale też w innych krajach europejskich należących od EWG, oraz w Szwajcarii. W Europie Wschodniej nie stworzono czegoś takiego, jak Trans Europ Express.
Może najbliżej było NRD ze StadteExpreseem, ale to dopiero od 1976 roku i tylko w ruchu wewnętrznym.
Krzysztof
Ostatnio zmieniony 17 maja 2007, 11:55 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
Krzysztof Olszak
skalatt.info
skalatt.info
- Misiek
- Posty: 1703
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 22:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: VT 18 (BR175) - Trans Europ Express
to jest wersja z turbiną gazową (gas turbine) wstawioną zamiast dizla
w IV epoce oznaczony jako BR602, podczas gdy "normalny" miał oznaczenie BR601
piszą tu i ówdzie, że przerobili w ten sposób 4 jednostki, zwiększając prędkość składu złożonego z dwóch zespołów motorowych (601+602) i 10 wagonów
na testach 2x 602 osiągnęły ok. 200km/h
jednak z powodu wielu usterek i dużego zużycia paliwa, wszysktie "gas turbine" wycofano po ok. 7 latach używania
w IV epoce oznaczony jako BR602, podczas gdy "normalny" miał oznaczenie BR601
piszą tu i ówdzie, że przerobili w ten sposób 4 jednostki, zwiększając prędkość składu złożonego z dwóch zespołów motorowych (601+602) i 10 wagonów
na testach 2x 602 osiągnęły ok. 200km/h
jednak z powodu wielu usterek i dużego zużycia paliwa, wszysktie "gas turbine" wycofano po ok. 7 latach używania
- Kolejka
- Posty: 574
- Rejestracja: 07 sie 2006, 19:23
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Re: VT 18 (BR175) - Trans Europ Express
Po tuningu on jest, czy co

Nowe wloty powietrza i te sprawy.


Nowe wloty powietrza i te sprawy.

- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10876
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
- Mariusz
- Posty: 2544
- Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
- Lokalizacja: Łubowo
- Kontakt:
Re: VT 18 (BR175) - Trans Europ Express
Ostatnio zmieniony 16 maja 2007, 20:25 przez Mariusz, łącznie zmieniany 1 raz.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10876
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: VT 18 (BR175) - Trans Europ Express
Jak zwykleDBv pisze:Na koniec jedynie jeszcze pytania zasadnicze czy model ten ma cokolwiek wspólnego z TEE? Moim zdaniem NIEE! To zespół zarządu DR a nie wiadomo mi nic na temat tego, aby TEE w DDR obowiązywało...



Zgodzę się natomias z Kolegą, że V18 w malowniu DR jest takie ...ubogie. Osobiscie preferuję wersję DB z pełnym długim napisem Trans Europ Express na boku, na którą z pewnością poczekam.

- DBv
- Administrator
- Posty: 1951
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Re: VT 18 (BR175) - Trans Europ Express
O zapowiedziach tego modelu już dyskutowano m.in. TUTAJ . Cena jak na razie nie zachęcająca i pewnie niższa szybko nie będzie. Cały czas do końca nie wiadomo, czy z modelem tym nie wyskoczy przypadkiem Tillig, bo na stawiany w tym teamcie swego czasu pytania jednoznacznie odpowiedziec nie chcieli (a wiadomo, ze to model wyczekiwany od lat).
Warto zauważyć, że cena w zapisach jest i tak przystepnejsza niż w późniejszej normalnej sprzedaży.
Na koniec jedynie jeszcze pytania zasadnicze czy model ten ma cokolwiek wspólnego z TEE? Moim zdaniem NIEE! To zespół zarządu DR a nie wiadomo mi nic na temat tego, aby TEE w DDR obowiązywało...
Warto zauważyć, że cena w zapisach jest i tak przystepnejsza niż w późniejszej normalnej sprzedaży.
Na koniec jedynie jeszcze pytania zasadnicze czy model ten ma cokolwiek wspólnego z TEE? Moim zdaniem NIEE! To zespół zarządu DR a nie wiadomo mi nic na temat tego, aby TEE w DDR obowiązywało...
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10876
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
VT 18 (BR175) - Trans Europ Express

Na stronach Spielemax pojawił się zestaw VT 18 firmy KRES.
No nareszcie prawdziwy TEE

Trzeba zacząć zbierać pieniążki ...i to DUŻO pieniążków

Ostatnio zmieniony 16 maja 2007, 11:29 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości