TEP150-001

Dział poświęcony prawdziwej Kolei i wszystkiemu co z nią związane czyli tabor, newsy, ciekawostki, itd.

Moderator: mod-Kolej w skali 1:1

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3942
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: TEP150-001

Post autor: Ranger »

To tylko prototyp...Swoją drogą to ja już bym takim nie pogardził na PKP ;)
Ostatnio zmieniony 25 sty 2007, 16:33 przez Ranger, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2022
Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: TEP150-001

Post autor: Marcin »

Widzieliscie te gałki na przesuwnikach!!! To chyba tani tuning samochodowy, który można zakupic u nas w sklepach pseudomotoryzacyjnych. :mrgreen:
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3239
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: TEP150-001

Post autor: Maciej »

To na pewno podobnie jak w USA, liczy się moc, wytrzymałosć, a dopiero potem jest gdzieś estetyka. Szczera prawda "nie gniotsa nie łamiotsa" i dzięki temu funkcjonuje ten kraj.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10857
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: TEP150-001

Post autor: ArturSchŁ »

oelka pisze:Rosjanie inwestuja wielkie pieniadze w swoja kolej.
Pamiętajmy także o specyfice tego kraju - chodzi mi o odległości.
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2215
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: TEP150-001

Post autor: oelka »

drlukasz pisze:Przynajmniej powstała nowa konstrukcja.
Rosjanie inwestuja wielkie pieniadze w swoja kolej. U nas dotacje do przewozow pasazerskich sa conajmniej kilkukrotnie nizsze niz w znacznie mniejszych od Polski Czechach.
U nas za to podniecamy się niezdrowo kolejnymi modyfikacjami EN57, a szczytem modernizacji jest ET22-2000 (nie mówiąc o sprowadzaniu używanych maszyn).
Jesli chodzi o zespoly trakcyjne to PESA zaproponowala jednak cos zupelnie nowego w postaci Akatusa, ktory jedyny wspolna ceche z zespolami 5B-6B-5B czyli EN57 ma te, ze tez jest EZT i moze miec trzy wagony.
Niedlugo w Siedlcach ma ruszyc zaklad Stadlera, aby zbudowac zamowione przez KM i Slask zespoly trakcyjne Flirt.
A jesli chodzi o szczyt nowoczesnosci wsrod lokomotyw to nie jest nim w zaden sposob modernizacja ET22, tylko 1822 z PTKiGK, ktora choc uzywana przez OBB bije na glowe wszystkie lokomotywy PKP Cargo ze wzgledu na zastosowana aprature i mozliwosc pracy w z roznymi systemami zasilania.
Nie pomstowalbym tez na sprowadzanie uzywanych lokomotyw przez prywatnych przewoznikow. Te firmy za kilka lat beda inwestowac w nowoczesne konstrukcje. W tej chwili jeszcze ich nie stac, a czyms prace przewozowa wykonywac trzeba. Niemieccy przewoznicy prywatni w latach 90. tez rozpoczynali w ten sposob, kupujac u nas gagariny i rumuny.

Krzysztof
Krzysztof Olszak
skalatt.info
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3239
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: TEP150-001

Post autor: Maciej »

drlukasz pisze:Przynajmniej powstała nowa konstrukcja.

U nas za to podniecamy się niezdrowo kolejnymi modyfikacjami EN57, a szczytem modernizacji jest ET22-2000 (nie mówiąc o sprowadzaniu używanych maszyn).
To fakt. Pomimo toporności konstrukcji nasi wschodni sąsiedzi mają spore osiągnięcia min w kolejnictwie. Ba, inwestują w ciekawe rozwiązania np. pociągi dużych prędkości, które nikogo w Rosji już od dawna nie dziwią. Pole rowiązań i inwesycji musimy im oddać.
Ostatnio zmieniony 24 sty 2007, 13:22 przez Maciej, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
drlukasz
Posty: 1040
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: TEP150-001

Post autor: drlukasz »

Przynajmniej powstała nowa konstrukcja.

U nas za to podniecamy się niezdrowo kolejnymi modyfikacjami EN57, a szczytem modernizacji jest ET22-2000 (nie mówiąc o sprowadzaniu używanych maszyn).
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3239
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: TEP150-001

Post autor: Maciej »

To typowe podejście do projektu chrakterystyczne dla Rosjan/Ukraińców itp. Na bazie "starego" zrobimy nowe, a wszystkie części musza być tak zaprojektowane, by można je było wykorzystać w innych konstrukcjach. Co my nie potrafimy?! No to macie nowoczesną lokomotywę. I zbudowali mutanta :lol:
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10857
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: TEP150-001

Post autor: ArturSchŁ »

Ranger pisze:BR 230-242 prototyp
Ale pokraczna konstrukcja ...Gagarin z kabiną Desiro !!
:shock:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kolej w skali 1:1”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość