Węglara czteroosiowa Eals

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Mariusz
Posty: 2544
Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
Lokalizacja: Łubowo
Kontakt:

Re: Węglara czteroosiowa Eals

Post autor: Mariusz »

No niestety, ale klocki hamulcowe z resztą aparatury hamulcowej służą do zatrzymania taboru i faktycznie najlepiej wyglądają gdy tabor stoi w gablocie, bo przynajmniej nie odjedzie gdy krzywo ją zawiesimy.
Ja tego nie zakładam. Wyjątkiem są m-wagony.
Awatar użytkownika
LemingAnadyrski
Posty: 145
Rejestracja: 25 lut 2011, 20:41
Lokalizacja: Wlk.bet.wieś/Mazowsze
Kontakt:

Re: Węglara czteroosiowa Eals

Post autor: LemingAnadyrski »

Czy wasze egzemplarze również mają ten feler, że z założonymi imitacjami szczęk hamulcowych (czyli w stanie fabrycznym) wagony nieco hamują? (Toczą się podobnie jak tabor BTTB na plastykowych kołach; w obu moich węglarkach jest to samo.)
Kilkukrotne próby poprawnego ułożenia tych części spełzły na niczym (raz jest kiepsko, raz w ogóle źle). Po zdjęciu imitacji szczęk wagony toczą się poprawnie, ale to jakby nie stanowi rozwiązania.
Druga sprawa: wydawało mi się, że do nowszych partii węglarek 4-os. były dodawane wypraski z imitacjami sprzęgu śrubowego (i być może wężami). U mnie ich nie było. Powinny być?
Ostatnio zmieniony 17 sty 2012, 10:43 przez LemingAnadyrski, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2215
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Węglara czteroosiowa Eals

Post autor: oelka »

groszek pisze:Czy prezentowany tu Eals ma jakiś rodzimy odpowiednik w barwach PKP lub przewoźników prywatnych?
W PKP Cargo nie.
U prywatnych można szukać, choć raczej na wózkach z rodziny Y25C. Ale nie będą to wagony wyprodukowane w Polsce i mogą nie posiadać polskich oznaczeń.

Krzysztof
Ostatnio zmieniony 15 sty 2012, 09:38 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
groszek
Posty: 107
Rejestracja: 16 sie 2011, 19:48
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Węglara czteroosiowa Eals

Post autor: groszek »

Czy prezentowany tu Eals ma jakiś rodzimy odpowiednik w barwach PKP lub przewoźników prywatnych?
wkocierz
Posty: 132
Rejestracja: 11 sty 2007, 20:41
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Węglara czteroosiowa Eals

Post autor: wkocierz »

Ciamek pisze:Poszperaj czasem troche na forum :mrgreen: http://forumtt.pl/viewtopic.php?t=2030
szperać? nie szperać? oto jest pytanie !!
Ostatnio zmieniony 25 mar 2008, 21:03 przez wkocierz, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Ciamosław
Posty: 493
Rejestracja: 09 kwie 2006, 18:08
Lokalizacja: Zielona Góra
Kontakt:

Re: Węglara czteroosiowa Eals

Post autor: Ciamosław »

wkocierz pisze:Używasz tory modelowe czy rurki?
Poszperaj czasem troche na forum :mrgreen:
http://forumtt.pl/viewtopic.php?t=2030
romek tt pisze:Jeszcze pytanie - do czego służą w ealsie malowanie stlb elementy dodatkowe do przyklejenia ? wyglądają, jak z osobowego ? czy ktoś się z tym juz spotkał ?
Elementy w węglarkach służą do przyklejenia na ścianach czołowych, jest tam na nie miejsce.
Ostatnio zmieniony 25 mar 2008, 17:12 przez Ciamosław, łącznie zmieniany 1 raz.
wkocierz
Posty: 132
Rejestracja: 11 sty 2007, 20:41
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Węglara czteroosiowa Eals

Post autor: wkocierz »

romek tt pisze:Dorobiłem sie już kilku ealsów i jednak ich cechą/przynajmniej dwóch w malowaniu railion jest wypadanie na zwrotnicach w czasie pchania składu
To dziwne bo mam takie wagony i "pcham" je na angliku i normalnej zwrotnicy EW2 i nic się nie dzieje. Używasz tory modelowe czy rurki?
Ostatnio zmieniony 25 mar 2008, 17:11 przez wkocierz, łącznie zmieniany 1 raz.
romek tt
Posty: 137
Rejestracja: 05 cze 2006, 09:19
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Węglara czteroosiowa Eals

Post autor: romek tt »

Witam.A tutaj trochę krytyki.Dorobiłem sie już kilku ealsów i jednak ich cechą/przynajmniej dwóch w malowaniu railion jest wypadanie na zwrotnicach w czasie pchania składu.Jedna z zakupionych miała też oczywiście zacinający się sprzęg.Co do wadliwych sprzęgów to miałem juz kilka takich przypadków w róznych wagonach.Jeszcze pytanie- do czego służą w ealsie malowanie stlb elementy dodatkowe do przyklejenia?wyglądają,jak z osobowego? czy ktoś się z tym juz spotkał?
MarcinSz
Posty: 352
Rejestracja: 09 kwie 2006, 20:03
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Węglara czteroosiowa Eals

Post autor: MarcinSz »

Węglarki wchodzące w skład zestawu 500472 (o którym tu http://forumtt.pl/viewtopic.php?t=1194 i linkowanym na końcu temacie Charakterka "Hę?") mają wpisaną datę rewizji.

Co do testu - zgadzam się co do właściwości jezdnych wagonu, za zaletę poczytuję także opór drzwi - nie otwierają się podczas jazdy jak w węglarce BTTB.
Nie podzielam sceptycyzmu Artura co do stosunku producenta towaru do jego nabywcy przejawiającego się wielkością "szpar" w burtach. Otwory nad drzwiami nie rzucają się aż tak w oczy, choć oczywiście wagon lepiej wyglądałby bez nich.

Pozdrawiam
Marcin Szwanenfeld
Awatar użytkownika
Charakterek
Posty: 1760
Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Węglara czteroosiowa Eals

Post autor: Charakterek »

Było by lepsze. Dlatego napisałem o fototrawionej kratce na liście przewozowym. Miałem wagon Detaila, ale i tam było coś nie tak. Jakby Tilliga wagon i elementy Detaila dać - wyszłoby cudo. daty rewizji nie ma jeszcze 15220 i jest to w katalogu pokazane, zatem nie jest to przeoczenie tylko dla tego konkretnego wagonu! Tak jest w katalogu. A jeszcze zapytanie. Czy wagony opuszczające fabrykę takową datę mają wpisaną?
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2215
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Węglara czteroosiowa Eals

Post autor: oelka »

ArturSwider pisze:Otwierane drzwi to dla mnie podstawa w tym waganie i tu Tillig na szczęście "nie olał" swych wyznawców i takież zrobił. Ale znów dała znać, o sobie mania monopolisty i wykonanie tychże (poprzez te przeraźliwe szpary) jest demne...
Nic tylko nasypac bardzo drobnego piasku do wagonu. Pewien wierszyk z czasow szkolnych moze sie przypomniec... :)
Ale jest tez pewien plus otwieranych drzwi w porownaniu z modelem z czasow BTTB, w ktorym drzwi potrafily otworzyc sie w najmniej spodziewanym momencie podczas jazdy. Tu podczas proby otwarcia drzwi natrafiaja na pewien opor. Tak wiec katastrofa wynikajaca z przekroczenia skrajni nie jest juz az tak grozna.
Charakterek pisze:"...Niestety wagon nie ma podanej daty rewizji..."
Przeoczenie tamponistki? 8)
Jest ramka, ale bez napisow. Co zreszta widac na zdjeciu. To nie jest przeoczenie tylko raczej celowe dzialanie. Zreszta nie tylko w tym modelu.

I jeszcze taka moja uwaga. Detail do swoich weglarek, daje jako wyposazenie dodatkowe elementy fototrawione w postaci stopni, oraz drut na porecze. Czy to nie bylo by lepsze rozwiazanie niz te przeskalowane odlewy na modelu?

Krzysztof
Krzysztof Olszak
skalatt.info
Awatar użytkownika
Charakterek
Posty: 1760
Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Węglara czteroosiowa Eals

Post autor: Charakterek »

Tak, masakryczne tempo testów ale czegóż się nie robi dla Was?

Tudik możesz sobie ów test poczytać a potem koniecznie podziel się swoimi uwagami!
Ostatnio zmieniony 03 wrz 2006, 01:15 przez Charakterek, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości