Węglara czteroosiowa Eals
Moderator: mod-Tabor
- Mariusz
- Posty: 2544
- Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
- Lokalizacja: Łubowo
- Kontakt:
Re: Węglara czteroosiowa Eals
No niestety, ale klocki hamulcowe z resztą aparatury hamulcowej służą do zatrzymania taboru i faktycznie najlepiej wyglądają gdy tabor stoi w gablocie, bo przynajmniej nie odjedzie gdy krzywo ją zawiesimy.
Ja tego nie zakładam. Wyjątkiem są m-wagony.
Ja tego nie zakładam. Wyjątkiem są m-wagony.
- LemingAnadyrski
- Posty: 145
- Rejestracja: 25 lut 2011, 20:41
- Lokalizacja: Wlk.bet.wieś/Mazowsze
- Kontakt:
Re: Węglara czteroosiowa Eals
Czy wasze egzemplarze również mają ten feler, że z założonymi imitacjami szczęk hamulcowych (czyli w stanie fabrycznym) wagony nieco hamują? (Toczą się podobnie jak tabor BTTB na plastykowych kołach; w obu moich węglarkach jest to samo.)
Kilkukrotne próby poprawnego ułożenia tych części spełzły na niczym (raz jest kiepsko, raz w ogóle źle). Po zdjęciu imitacji szczęk wagony toczą się poprawnie, ale to jakby nie stanowi rozwiązania.
Druga sprawa: wydawało mi się, że do nowszych partii węglarek 4-os. były dodawane wypraski z imitacjami sprzęgu śrubowego (i być może wężami). U mnie ich nie było. Powinny być?
Kilkukrotne próby poprawnego ułożenia tych części spełzły na niczym (raz jest kiepsko, raz w ogóle źle). Po zdjęciu imitacji szczęk wagony toczą się poprawnie, ale to jakby nie stanowi rozwiązania.
Druga sprawa: wydawało mi się, że do nowszych partii węglarek 4-os. były dodawane wypraski z imitacjami sprzęgu śrubowego (i być może wężami). U mnie ich nie było. Powinny być?
Ostatnio zmieniony 17 sty 2012, 10:43 przez LemingAnadyrski, łącznie zmieniany 1 raz.
- oelka
- Moderator
- Posty: 2215
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: Węglara czteroosiowa Eals
W PKP Cargo nie.groszek pisze:Czy prezentowany tu Eals ma jakiś rodzimy odpowiednik w barwach PKP lub przewoźników prywatnych?
U prywatnych można szukać, choć raczej na wózkach z rodziny Y25C. Ale nie będą to wagony wyprodukowane w Polsce i mogą nie posiadać polskich oznaczeń.
Krzysztof
Ostatnio zmieniony 15 sty 2012, 09:38 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 107
- Rejestracja: 16 sie 2011, 19:48
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Węglara czteroosiowa Eals
Czy prezentowany tu Eals ma jakiś rodzimy odpowiednik w barwach PKP lub przewoźników prywatnych?
-
- Posty: 132
- Rejestracja: 11 sty 2007, 20:41
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Węglara czteroosiowa Eals
szperać? nie szperać? oto jest pytanieCiamek pisze:Poszperaj czasem troche na forumhttp://forumtt.pl/viewtopic.php?t=2030

Ostatnio zmieniony 25 mar 2008, 21:03 przez wkocierz, łącznie zmieniany 1 raz.
- Ciamosław
- Posty: 493
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 18:08
- Lokalizacja: Zielona Góra
- Kontakt:
Re: Węglara czteroosiowa Eals
Poszperaj czasem troche na forumwkocierz pisze:Używasz tory modelowe czy rurki?

http://forumtt.pl/viewtopic.php?t=2030
Elementy w węglarkach służą do przyklejenia na ścianach czołowych, jest tam na nie miejsce.romek tt pisze:Jeszcze pytanie - do czego służą w ealsie malowanie stlb elementy dodatkowe do przyklejenia ? wyglądają, jak z osobowego ? czy ktoś się z tym juz spotkał ?
Ostatnio zmieniony 25 mar 2008, 17:12 przez Ciamosław, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 132
- Rejestracja: 11 sty 2007, 20:41
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Węglara czteroosiowa Eals
To dziwne bo mam takie wagony i "pcham" je na angliku i normalnej zwrotnicy EW2 i nic się nie dzieje. Używasz tory modelowe czy rurki?romek tt pisze:Dorobiłem sie już kilku ealsów i jednak ich cechą/przynajmniej dwóch w malowaniu railion jest wypadanie na zwrotnicach w czasie pchania składu
Ostatnio zmieniony 25 mar 2008, 17:11 przez wkocierz, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 137
- Rejestracja: 05 cze 2006, 09:19
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: Węglara czteroosiowa Eals
Witam.A tutaj trochę krytyki.Dorobiłem sie już kilku ealsów i jednak ich cechą/przynajmniej dwóch w malowaniu railion jest wypadanie na zwrotnicach w czasie pchania składu.Jedna z zakupionych miała też oczywiście zacinający się sprzęg.Co do wadliwych sprzęgów to miałem juz kilka takich przypadków w róznych wagonach.Jeszcze pytanie- do czego służą w ealsie malowanie stlb elementy dodatkowe do przyklejenia?wyglądają,jak z osobowego? czy ktoś się z tym juz spotkał?
-
- Posty: 352
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 20:03
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Węglara czteroosiowa Eals
Węglarki wchodzące w skład zestawu 500472 (o którym tu http://forumtt.pl/viewtopic.php?t=1194 i linkowanym na końcu temacie Charakterka "Hę?") mają wpisaną datę rewizji.
Co do testu - zgadzam się co do właściwości jezdnych wagonu, za zaletę poczytuję także opór drzwi - nie otwierają się podczas jazdy jak w węglarce BTTB.
Nie podzielam sceptycyzmu Artura co do stosunku producenta towaru do jego nabywcy przejawiającego się wielkością "szpar" w burtach. Otwory nad drzwiami nie rzucają się aż tak w oczy, choć oczywiście wagon lepiej wyglądałby bez nich.
Pozdrawiam
Co do testu - zgadzam się co do właściwości jezdnych wagonu, za zaletę poczytuję także opór drzwi - nie otwierają się podczas jazdy jak w węglarce BTTB.
Nie podzielam sceptycyzmu Artura co do stosunku producenta towaru do jego nabywcy przejawiającego się wielkością "szpar" w burtach. Otwory nad drzwiami nie rzucają się aż tak w oczy, choć oczywiście wagon lepiej wyglądałby bez nich.
Pozdrawiam
Marcin Szwanenfeld
- Charakterek
- Posty: 1760
- Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: Węglara czteroosiowa Eals
Było by lepsze. Dlatego napisałem o fototrawionej kratce na liście przewozowym. Miałem wagon Detaila, ale i tam było coś nie tak. Jakby Tilliga wagon i elementy Detaila dać - wyszłoby cudo. daty rewizji nie ma jeszcze 15220 i jest to w katalogu pokazane, zatem nie jest to przeoczenie tylko dla tego konkretnego wagonu! Tak jest w katalogu. A jeszcze zapytanie. Czy wagony opuszczające fabrykę takową datę mają wpisaną?
- oelka
- Moderator
- Posty: 2215
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: Węglara czteroosiowa Eals
Nic tylko nasypac bardzo drobnego piasku do wagonu. Pewien wierszyk z czasow szkolnych moze sie przypomniec...ArturSwider pisze:Otwierane drzwi to dla mnie podstawa w tym waganie i tu Tillig na szczęście "nie olał" swych wyznawców i takież zrobił. Ale znów dała znać, o sobie mania monopolisty i wykonanie tychże (poprzez te przeraźliwe szpary) jest demne...

Ale jest tez pewien plus otwieranych drzwi w porownaniu z modelem z czasow BTTB, w ktorym drzwi potrafily otworzyc sie w najmniej spodziewanym momencie podczas jazdy. Tu podczas proby otwarcia drzwi natrafiaja na pewien opor. Tak wiec katastrofa wynikajaca z przekroczenia skrajni nie jest juz az tak grozna.
Jest ramka, ale bez napisow. Co zreszta widac na zdjeciu. To nie jest przeoczenie tylko raczej celowe dzialanie. Zreszta nie tylko w tym modelu.Przeoczenie tamponistki?Charakterek pisze:"...Niestety wagon nie ma podanej daty rewizji..."
I jeszcze taka moja uwaga. Detail do swoich weglarek, daje jako wyposazenie dodatkowe elementy fototrawione w postaci stopni, oraz drut na porecze. Czy to nie bylo by lepsze rozwiazanie niz te przeskalowane odlewy na modelu?
Krzysztof
Krzysztof Olszak
skalatt.info
skalatt.info
- Charakterek
- Posty: 1760
- Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Węglara czteroosiowa Eals
Tak, masakryczne tempo testów ale czegóż się nie robi dla Was?
Tudik możesz sobie ów test poczytać a potem koniecznie podziel się swoimi uwagami!
Tudik możesz sobie ów test poczytać a potem koniecznie podziel się swoimi uwagami!
Ostatnio zmieniony 03 wrz 2006, 01:15 przez Charakterek, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości