Oświetlenie EN57
Moderator: mod-Tabor
-
- Posty: 177
- Rejestracja: 06 paź 2009, 04:43
- Lokalizacja: Kolorado-USA
- Kontakt:
Re: Oświetlenie EN57
Jesli chodzi o srednice to jest ona tak sama jak dolnych. Moze faktycznie minimalnie wystaje.
-
- Posty: 224
- Rejestracja: 04 gru 2012, 09:33
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Re: Oświetlenie EN57
Możesz zrobić zdjęcie z boku bo rzeczywiście wygląda to nie ciekawie ?Jerzyr pisze: Mam tylko jedne spostrzeżenie, chodzi o lufę z przodu. Czy górny reflektor nie jest zbyt okazały?

Tak wygląda w rzeczywistości
Ostatnio zmieniony 13 gru 2013, 08:26 przez mareks, łącznie zmieniany 1 raz.
- Jerzyr
- Posty: 343
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:02
- Lokalizacja: Łapy
- Kontakt:
Re: Oświetlenie EN57
Bardzo fajny model, moje gratulacje. Mam tylko jedne spostrzeżenie, chodzi o lufę z przodu. Czy górny reflektor nie jest zbyt okazały?
-
- Posty: 177
- Rejestracja: 06 paź 2009, 04:43
- Lokalizacja: Kolorado-USA
- Kontakt:
Re: Oświetlenie EN57
Dokladnie tak -Holywood foundry. Dodam jeszcze ze celowo nie zrobilem zdearzakow pomiedzy wagonami po to aby miescily sie w lukach podczas jazdy.
-
- Posty: 224
- Rejestracja: 04 gru 2012, 09:33
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Re: Oświetlenie EN57
Naped z Holywood Foundry z przekladnia pasowa ?
-
- Posty: 177
- Rejestracja: 06 paź 2009, 04:43
- Lokalizacja: Kolorado-USA
- Kontakt:
Re: Oświetlenie EN57
W związku z tym, że temat został przeniesiony, a także to, że dostałem parę próśb żeby opisać jak powstała moja EN-ka, poniżej w “paru” zdaniach to opiszę.
W większości kibelek zbudowany jest blach fototrawionych. Zaczynając od góry: Dach wykonany z polistyrenu na który przyklejone zostały wywietrzniki odlane z żywicy . Prawie wszystkie przewody na dachu to także polistyren. Cały osprzęt na dachu środkowego wagonu powstał z blaszek fototrawionych, a pantografy od Tilliga + anteny od Rangera. Okna, ramki, poręcze , schodki oraz budy to także blachy wzmocnione od środka plexą wyciętą laserowo.
Wózki także zaprojektowałem z tym, że znajdują się w nich łożyska, które znalazłem na Ebayu w Chinach.
Lampy wykonałem z cienkich miedzianych rurek w których osadziłem wspomniane już światłowody.
Napęd, dość eksperymentalnie, zamówiłem w Australii. Pozwoliło to na idealny rozstaw wózków jak i kół w środkowym wagonie. Przełożenie napędu z silnika do wózków następuje za pomocą przekładni taśmowej (tak to się chyba nazywa). W zamyśle producenta miało to wyciszyć całość podczas jazdy. Silnik zamówiłem za duży co skończyło się szlifowaniem dachu od środka. Cały napęd dostaje się w częściach, które potem można sobie poskładać.
W każdym skrajnym wagonie znajduje się KKS, a w środkowym sprzęgi zamocowane są bezpośrednio do wózków z braku miejsca. Niestety nie udało się zamontować schodków dla maszynisty w skrajnych wagonach z racji tego, że haczyły o wózki na lukach podczas skrętu. Pozostały jeszcze do zainstalowania przewody na froncie wagonów, trąbki (których nie mam), wycieraczki, ramki, które się źle wytrawiły, a także tablice kierunkowe. Całością zawiaduje dekoder Zimo.
Dodam jeszcze na koniec, że pomimo mych usilnych starań podczas projektowania nie ustrzegłem się wielu błędów, które potem musiałem poprawiać już po wytrawieniu części, a to już nie jest praca, którą lobię.

W większości kibelek zbudowany jest blach fototrawionych. Zaczynając od góry: Dach wykonany z polistyrenu na który przyklejone zostały wywietrzniki odlane z żywicy . Prawie wszystkie przewody na dachu to także polistyren. Cały osprzęt na dachu środkowego wagonu powstał z blaszek fototrawionych, a pantografy od Tilliga + anteny od Rangera. Okna, ramki, poręcze , schodki oraz budy to także blachy wzmocnione od środka plexą wyciętą laserowo.
Wózki także zaprojektowałem z tym, że znajdują się w nich łożyska, które znalazłem na Ebayu w Chinach.
Lampy wykonałem z cienkich miedzianych rurek w których osadziłem wspomniane już światłowody.
Napęd, dość eksperymentalnie, zamówiłem w Australii. Pozwoliło to na idealny rozstaw wózków jak i kół w środkowym wagonie. Przełożenie napędu z silnika do wózków następuje za pomocą przekładni taśmowej (tak to się chyba nazywa). W zamyśle producenta miało to wyciszyć całość podczas jazdy. Silnik zamówiłem za duży co skończyło się szlifowaniem dachu od środka. Cały napęd dostaje się w częściach, które potem można sobie poskładać.
W każdym skrajnym wagonie znajduje się KKS, a w środkowym sprzęgi zamocowane są bezpośrednio do wózków z braku miejsca. Niestety nie udało się zamontować schodków dla maszynisty w skrajnych wagonach z racji tego, że haczyły o wózki na lukach podczas skrętu. Pozostały jeszcze do zainstalowania przewody na froncie wagonów, trąbki (których nie mam), wycieraczki, ramki, które się źle wytrawiły, a także tablice kierunkowe. Całością zawiaduje dekoder Zimo.
Dodam jeszcze na koniec, że pomimo mych usilnych starań podczas projektowania nie ustrzegłem się wielu błędów, które potem musiałem poprawiać już po wytrawieniu części, a to już nie jest praca, którą lobię.





Ostatnio zmieniony 12 gru 2013, 14:45 przez clipers, łącznie zmieniany 3 razy.
- Niejeden+
- Posty: 312
- Rejestracja: 06 mar 2010, 15:41
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Oświetlenie EN57
Ostatnio zmieniony 09 gru 2013, 16:11 przez Niejeden+, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 177
- Rejestracja: 06 paź 2009, 04:43
- Lokalizacja: Kolorado-USA
- Kontakt:
Re: Oświetlenie EN57
Krotki filmik
http://youtu.be/ryRWj1vQ9EY
http://youtu.be/ryRWj1vQ9EY
-
- Posty: 247
- Rejestracja: 13 wrz 2009, 09:48
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontakt:
Re: Oświetlenie EN57
Sądząc po poniższym zdjęciu, kolor świateł został dobrze dobrany.Wicio pisze: wydaje mi się, że światła powinny być bardziej żółte.

Na marginesie; warto by było wyodrębnić wątek EN57 z tematu "BIPA-malowanie".
Ostatnio zmieniony 08 gru 2013, 19:08 przez rokkor, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 177
- Rejestracja: 06 paź 2009, 04:43
- Lokalizacja: Kolorado-USA
- Kontakt:
Re: Oświetlenie EN57
Uzylem led-ow o barwie biale cieple i wydaja sie one najwlasciwsze. Podoba mi sie to ze nie widac led- ow poprzez swiatlowody.
-
- Posty: 209
- Rejestracja: 03 sty 2010, 21:33
- Lokalizacja: Józefów
- Kontakt:
Re: Oświetlenie EN57
Nie wiem na ile przekłamuje zdjęcie, ale wydaje mi się, że światła powinny być bardziej żółte. Może pomógłby jakiś filtr wstawiony pomiędzy LED a światłowód?
-
- Posty: 177
- Rejestracja: 06 paź 2009, 04:43
- Lokalizacja: Kolorado-USA
- Kontakt:
Oświetlenie EN57
Tak to wygląda po zamontowaniu światłowodów. W każdej lampie za światłowodem jest LED biały. Czerwone światła "zasilane" są z jednego LED-u umieszczonego w głębi wagonu.

Do lamp jeszcze dokleję ramki, które niestety nie wytrawiliby się za dobrze za pierwszym razem.


Do lamp jeszcze dokleję ramki, które niestety nie wytrawiliby się za dobrze za pierwszym razem.
Ostatnio zmieniony 10 gru 2013, 13:12 przez clipers, łącznie zmieniany 2 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot], Google [Bot], kuzynsamozlo i 1 gość