
SM42, SP42 informacje i galeria
Moderator: mod-Tabor
- wlodar
- Posty: 1223
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: SM42, SP42 informacje i galeria
Super! Szkoda, że już ją mam. 

- Ranger
- Posty: 3930
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: SM42, SP42 informacje i galeria



- Ranger
- Posty: 3930
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: SM42, SP42 informacje i galeria
Czas skończyć ten projekt.
W lokomotywie będą oczywiście odbłyśniki więc górną lampę przygotowuję pod nie i pod diodę.
Planuję otwór wiertłem 3mm, na środku nawiercam wiertłem 1,6mm - w ten dołek wejdzie dioda.
Od spodu w ten dołek wwiercam się wiertłem 0,6mm. Widać gdzie trzeba wiercić bo prześwieca światło.
Smaczkiem mogą być poręcze pod zderzakami. Je wyginam ze struny 0,2mm.
Metalowe odlewy montujemy tak samo jak w przypadku wersji żywicznej z tym, że ja posłuchałem się Wojtka i montuję do malowania tylko sprężyny, schodki, reflektory i podstawy silnika. Reszta po malowaniu bo łatwiej maskować i wszystko ładnie wymalować.
Wszystkie elementy wchodzą na wcisk więc da się lokomotywę zmontować aby pokazać jak wygląda przed malowaniem.
Mam nadzieję, że zadowoliłem wszystkich odwzorowaniem oryginału, ilością oraz kompletnością detali.

Planuję otwór wiertłem 3mm, na środku nawiercam wiertłem 1,6mm - w ten dołek wejdzie dioda.
Od spodu w ten dołek wwiercam się wiertłem 0,6mm. Widać gdzie trzeba wiercić bo prześwieca światło.



Mam nadzieję, że zadowoliłem wszystkich odwzorowaniem oryginału, ilością oraz kompletnością detali.
- Ranger
- Posty: 3930
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: SM42, SP42 informacje i galeria
SM42 i pełną kabiną z pulpitem oraz siedzeniami.
Myślę jeszcze nad predkosciomierzem i hamulcem ale w TT to juz male wychodzi.
Pierwsze foto z pelnym oszkleniem oprocz owiewek.
Tutaj fotki szczegółów kabiny jeszcze bez szkieł.
Myślę jeszcze nad predkosciomierzem i hamulcem ale w TT to juz male wychodzi.
Pierwsze foto z pelnym oszkleniem oprocz owiewek.
Tutaj fotki szczegółów kabiny jeszcze bez szkieł.
- Ranger
- Posty: 3930
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: SM42, SP42 informacje i galeria

Podstawa silnika wiercimy wiertłem 1,2mm.
Otworki pod poręcze wiercimy pod lekkim kątem aby wypadły od sporu w rogu ramy.
TANIM I ŁATWYM W DOSTĘPIE SĄ TE WIERTŁA.
- Ranger
- Posty: 3930
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: SM42, SP42 informacje i galeria




- Ranger
- Posty: 3930
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: SM42, SP42 informacje i galeria
Chyba nie ma co opisywać. Szybki sa frezowane z wylewanej plexy odpowiedniej grubości.
Maszyna do tego to frezarka o wadzie 140kg i koszcie zakupu 25K PLN. Jak sie oewnie domyślacie zlecam to bo nie da się mieć wszystkiego i robic wszystkiego.
Szybki muszą mieć luz, ja daję 0,1mm.
- Misiek
- Posty: 1703
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 22:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: SM42, SP42 informacje i galeria
Super sprawa takie szybki. Opiszesz pokrotce technologię? To frezowanie, bo chyba nie wydruk?
Dla przykladu, w wydrukach pojazdów w skali 1/72 uwiera mnie wlaśnie to, że nie ma do nich szybek. albo są, tyle, że w kolorze żywicy.
Dla przykladu, w wydrukach pojazdów w skali 1/72 uwiera mnie wlaśnie to, że nie ma do nich szybek. albo są, tyle, że w kolorze żywicy.
- Ranger
- Posty: 3930
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: SM42, SP42 informacje i galeria

Aby sprawdzić pasowanie szybek należało najpierw uwolnić budkę z podpór.
Ślady po nich we wnękach okiennych należy lekko spiłować na płasko.
Szybki wyłamuje się z tego plastra. Nacinam w odległości 1mm od szybki pozostałość błonki a następnie wyłamuję szybkę. Resztki błonki można odłamać w rękach od kołnierzy.

Tutaj tez został zaplanowany luz a spasowanie od pierwszego montaży zaskoczyło i mnie. Niestety potęga 3D ponad ręczną robotą jest już dzisiaj niezaprzeczalna.
- Ranger
- Posty: 3930
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: SM42, SP42 informacje i galeria

- Ranger
- Posty: 3930
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: SM42, SP42 informacje i galeria




- Ranger
- Posty: 3930
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: SM42, SP42 informacje i galeria
Musiałem poczekać nieco na odlewane z metalu części. Zatem zaczynamy. W pierwszej kolejności od podpór idą do odcięcia druki 3D.
- Ranger
- Posty: 3930
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
- Misiek
- Posty: 1703
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 22:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: SM42, SP42 informacje i galeria
Konrad, w ilu mikronach drukowałeś budę i kabinę?
- Ranger
- Posty: 3930
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: SM42, SP42 informacje i galeria
Tak, z tego co pamietam 1,2-1.5mm. Ze zbyt cienką ścianką walczę przy EU07. Tutaj nauczony doświadczeniem wolę aby bylo grubiej.T_Domagalski pisze: ↑24 sty 2025, 09:32 Tak z modelarskiej ciekawości - ściany przedziałów maszynowego i elektrycznego wydają się bardzo grube.
Ile one mają? Po 1,5mm?
1mm w przypadku takiego przedzialu może być za cienko.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości