V180 / BR 118 [4 i 6 osi], PIKO
Moderator: mod-Tabor
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3239
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
-
- Posty: 462
- Rejestracja: 20 sty 2012, 08:17
- Lokalizacja: Z miasta
- Kontakt:
Re: V180 / BR 118 [4 i 6 osi], PIKO
Zgadzam się z tobą. Poza tym Tillig ma też bardziej skalowe reflektory. Gdybym miał wybierać, wahałbym się pomiędzy Tilligiem, a PIKO. PIKO ma to, czego nie ma Tillig i odwrotnie, np. barierki pod oknami na czole, ładniej wykonane okienka kabiny (ale te z boku, gdyż z przodu lepiej zrobił Tillig).... itd...wlodar pisze:Model naprawdę fajnie wygląda, ale nie macie wrażenia, że okna egzemplarza Piko są odrobinę zbyt małe i mają zbyt zaokrąglone narożniki? Może się mylę, ale wydaje mi się, że na porównawczym zdjęciu Tillig jest najbliższy oryginału.
Czy Tillig, czy PIKO - oba wybory będą dobre. Moim zdaniem REMIS. Nawet biorąc pod uwagę, że PIKO to seria Hobby... Bardzo dobrze, dostatecznie :-) No a... BTTB - dyskwalifikacja. Nie te czasy

Ostatnio zmieniony 22 kwie 2014, 08:25 przez jafrap, łącznie zmieniany 10 razy.
- krzysztof
- Posty: 1741
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
Re: V180 / BR 118 [4 i 6 osi], PIKO
jako ciekawostkę dodam:
71413 - BR 118 070-2; DR IV epoka
seria exclusivmodell modelleisenbahn-cms.de

71413 - BR 118 070-2; DR IV epoka
seria exclusivmodell modelleisenbahn-cms.de


Ostatnio zmieniony 19 kwie 2014, 16:45 przez krzysztof, łącznie zmieniany 3 razy.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10869
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: V180 / BR 118 [4 i 6 osi], PIKO
BR 118
Dokładna nazwa modelu
Piko 71412 Diesellok BR118 008-2, DR, Ep.IV
Liczba osi
4
Dokładna nazwa producenta modelu
PIKO dla Elektronik Richter, Radeberger Str. 32 01454 Wachau, Niemcy
Charakter produkcji
Seria wyłączna, 500 szt.
Numer katalogowy modelu
71412
Zarząd kolejowy
DR
Epoka
IV
Oznaczenie modelu
118 008-2
Wersje modelu
47280 - BR 118 522-2, DR, Ep. IV
47281 - V 180 086, DR, Ep. III
71409 - BR 118 585-9, DR, Ep. IV, Spielemax exclusive
71410 - BR 118 517-2 FDJ, DR, Ep. IV, Spielemax exclusive




Piko 71412 Diesellok BR118 008-2, DR, Ep.IV

4

PIKO dla Elektronik Richter, Radeberger Str. 32 01454 Wachau, Niemcy

Seria wyłączna, 500 szt.

71412

DR

IV

118 008-2

47280 - BR 118 522-2, DR, Ep. IV
47281 - V 180 086, DR, Ep. III
71409 - BR 118 585-9, DR, Ep. IV, Spielemax exclusive
71410 - BR 118 517-2 FDJ, DR, Ep. IV, Spielemax exclusive



















Ostatnio zmieniony 19 kwie 2014, 16:35 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Posty: 462
- Rejestracja: 20 sty 2012, 08:17
- Lokalizacja: Z miasta
- Kontakt:
Re: V180 / BR 118 [4 i 6 osi], PIKO
Eee... zapomnij.bsystem77 pisze:No, cóż może jest mała nadzieja na SM42 w naszej skali![]()
Ostatnio zmieniony 25 lut 2014, 22:16 przez jafrap, łącznie zmieniany 1 raz.
- bsystem77
- Posty: 15
- Rejestracja: 20 lut 2012, 20:35
- Lokalizacja: Świebodzin
- Kontakt:
Re: V180 / BR 118 [4 i 6 osi], PIKO
Witam wszystkich ponownie,
Doczekałem się
- Lokomotywa wychodzi w nowej wersji z numerem 118 544-6 o numerze katalogowym PIKO 47280-2 - więcej informacji w poniższym linku:
https://de-de.facebook.com/PIKO.Modellbahn
Szkoda, że wcześniej nie potwierdzono tej informacji. No, cóż może jest mała nadzieja na SM42 w naszej skali
Pozdrawiam,
Doczekałem się

https://de-de.facebook.com/PIKO.Modellbahn
Szkoda, że wcześniej nie potwierdzono tej informacji. No, cóż może jest mała nadzieja na SM42 w naszej skali

Pozdrawiam,
- bsystem77
- Posty: 15
- Rejestracja: 20 lut 2012, 20:35
- Lokalizacja: Świebodzin
- Kontakt:
Re: V180 / BR 118 [4 i 6 osi], PIKO
Witam wszystkich ponownie,
Pozwolę sobie jeszcze na jedną uwagę. Ten model w skali H0 został wyprodukowany w dwóch wersjach tzn. PIKO 59560 (z numerem 118 522-2) i PIKO 59560-2 (z numerem 118 544-6). No i właśnie - ubolewam nad tym ponieważ szukałem lokomotywy z numerem 118 044 z czarnymi wózkami, która na początku lat osiemdziesiątych kursowała (razem z SP45) od Berlina do Poznania po głównej międzynarodowej magistrali (Zachód- Wschód). Był to efekt braku sieci trakcyjnej ze Zbąszynka do Frankfurtu nad Odrą. Więcej informacji w poniższych linkach:
http://www.gerdboehmer-berlinereisenbah ... IZ-DR.html
Tutaj BR118 na głównym dworcu w Poznaniu razem z EU07
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/r ... 3,page=all
Zapytałem się producenta czy model PIKO 47280 wyjdzie z numerem 118 544 - tak jak w chwili obecnej w opisie na stronie PIKO...
http://www.piko-shop.de/index.php?vw_ty ... w_id=15160
Wówczas darowałbym sobie tę 5-kę zamiast zera w numerze, która oznacza wzmocnienie silników do mocy 2x1000 KM (od stycznia 1981 r). Niestety, odpowiedzieli że z numerem 118 544 lokomotywa już nie zostanie wyprodukowana
,a czarne wózki zamówiłem już z modelu PIKO 47281
Pozdrawiam,
P.S. Nawiązując jeszcze do wymiarów przednich okien - myślę, że (będąc obiektywnym w porównaniu Tillig vs. Piko) może być to efekt większego zaokrąglenia narożników okna w porównaniu z realem i stąd może większe złudzenie iż są one za małe.
OK - może minimalnie są, ale myślę że w chwili obecnej nie ma bardziej realnie odwzorowanego modelu tej lokomotywy w skal TT
Pozwolę sobie jeszcze na jedną uwagę. Ten model w skali H0 został wyprodukowany w dwóch wersjach tzn. PIKO 59560 (z numerem 118 522-2) i PIKO 59560-2 (z numerem 118 544-6). No i właśnie - ubolewam nad tym ponieważ szukałem lokomotywy z numerem 118 044 z czarnymi wózkami, która na początku lat osiemdziesiątych kursowała (razem z SP45) od Berlina do Poznania po głównej międzynarodowej magistrali (Zachód- Wschód). Był to efekt braku sieci trakcyjnej ze Zbąszynka do Frankfurtu nad Odrą. Więcej informacji w poniższych linkach:
http://www.gerdboehmer-berlinereisenbah ... IZ-DR.html
Tutaj BR118 na głównym dworcu w Poznaniu razem z EU07

http://www.drehscheibe-foren.de/foren/r ... 3,page=all
Zapytałem się producenta czy model PIKO 47280 wyjdzie z numerem 118 544 - tak jak w chwili obecnej w opisie na stronie PIKO...
http://www.piko-shop.de/index.php?vw_ty ... w_id=15160
Wówczas darowałbym sobie tę 5-kę zamiast zera w numerze, która oznacza wzmocnienie silników do mocy 2x1000 KM (od stycznia 1981 r). Niestety, odpowiedzieli że z numerem 118 544 lokomotywa już nie zostanie wyprodukowana


Pozdrawiam,
P.S. Nawiązując jeszcze do wymiarów przednich okien - myślę, że (będąc obiektywnym w porównaniu Tillig vs. Piko) może być to efekt większego zaokrąglenia narożników okna w porównaniu z realem i stąd może większe złudzenie iż są one za małe.
OK - może minimalnie są, ale myślę że w chwili obecnej nie ma bardziej realnie odwzorowanego modelu tej lokomotywy w skal TT

Ostatnio zmieniony 19 sty 2014, 10:48 przez bsystem77, łącznie zmieniany 3 razy.
- Marcin
- Posty: 2022
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: V180 / BR 118 [4 i 6 osi], PIKO
Jesli V180 ma silnik taki jak założyli do BR 290 to ok, ale jeśli ma ten mikser który pakowali do Herkulesów to nie polecam bo to liche silniki są.Pędrak pisze:Mam tę lokomotywę od kilku miesięcy i również jestem jak najbardziej zadowolony z poczynionego zakupu. Właściwości jezdne są znakomite. Piszę tak gdyż tutaj na forum czytałem jedną z opinii kwestionującą ten temat. Być może był to wadliwy egzemplarz albo ktoś tak dla zasady z uwagi na to, że "to tylko PIKO" z urzędu ocenił ją nisko. Mój model kulturą jazdy nie ustępuje np KUEHNowskiej ER 20
Ostatnio zmieniony 18 sty 2014, 12:34 przez Marcin, łącznie zmieniany 1 raz.
- Pędrak
- Posty: 113
- Rejestracja: 09 sty 2011, 07:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: V180 / BR 118 [4 i 6 osi], PIKO
Potwierdzam powyższe słowa
Mam tę lokomotywę od kilku miesięcy i również jestem jak najbardziej zadowolony z poczynionego zakupu. Właściwości jezdne są znakomite. Piszę tak gdyż tutaj na forum czytałem jedną z opinii kwestionującą ten temat. Być może był to wadliwy egzemplarz albo ktoś tak dla zasady z uwagi na to, że "to tylko PIKO" z urzędu ocenił ją nisko. Mój model kulturą jazdy nie ustępuje np KUEHNowskiej ER 20

Mam tę lokomotywę od kilku miesięcy i również jestem jak najbardziej zadowolony z poczynionego zakupu. Właściwości jezdne są znakomite. Piszę tak gdyż tutaj na forum czytałem jedną z opinii kwestionującą ten temat. Być może był to wadliwy egzemplarz albo ktoś tak dla zasady z uwagi na to, że "to tylko PIKO" z urzędu ocenił ją nisko. Mój model kulturą jazdy nie ustępuje np KUEHNowskiej ER 20

- wlodar
- Posty: 1231
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: V180 / BR 118 [4 i 6 osi], PIKO
No właśnie w tym całe sedno. Pięknie odtworzone wywietrzniki, znakomicie oddany kształt pudła, co wcale nie jest takie proste ze względu na ogólną obłość korpusu. Dlatego też szkoda, że jest ta mała niedoróbka z oknami. I nie ma tu nic do rzeczy czy to seria hobby, expert, czy exclusive. Po prostu źle został przygotowany rysunek. Szkoda, zwłaszcza że różnica jest naprawdę znikoma, aczkolwiek widoczna (choć w porównaniu z tilligowym Gagarinem i tak jest zupełnie pomijalna). Mógł być model niemal doskonały i relatywnie tani, a tak jest "tylko" świetny.
Co oczywiście nie zmienia faktu, że stosunek jakości do ceny jest naprawdę dobry i lokomotywa jest warta kupna bez dwóch zdań.
Co oczywiście nie zmienia faktu, że stosunek jakości do ceny jest naprawdę dobry i lokomotywa jest warta kupna bez dwóch zdań.
Ostatnio zmieniony 17 sty 2014, 08:06 przez wlodar, łącznie zmieniany 1 raz.
- bsystem77
- Posty: 15
- Rejestracja: 20 lut 2012, 20:35
- Lokalizacja: Świebodzin
- Kontakt:
Re: V180 / BR 118 [4 i 6 osi], PIKO
Witam,Model naprawdę fajnie wygląda, ale nie macie wrażenia, że okna egzemplarza Piko są odrobinę zbyt małe i mają zbyt zaokrąglone narożniki? Może się mylę, ale wydaje mi się, że na porównawczym zdjęciu Tillig jest najbliższy oryginału.
Potwierdzę, iż przednie okna są zbyt małe (ale naprawdę odrobinę) patrząc od przodu. Jeżeli chodzi o narożniki przedniej kabiny - myślę, że PIKO (porównując model w realu) wyszedł o niebo lepiej od Tillig-a - wyglądają jak ostrosłupy

A o bocznych (środkowych) kratkach już nie wspomnę

Pozdrawiam wszystkich,
Ostatnio zmieniony 18 sty 2014, 12:33 przez bsystem77, łącznie zmieniany 1 raz.
- golab
- Posty: 1359
- Rejestracja: 14 sty 2009, 00:14
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
Re: V180 / BR 118 [4 i 6 osi], PIKO
Model PIKO to seria hobby i skierowana jest do osób chcących pobawić się kolejką, niekoniecznie musi idealnie odwzorowywać pierwowzór. Musi być odporny na uszkodzenia dokonywane przez "małych kolejarzy" -kosztem detali do montażu i delikatniejszych elementów. Dla mnie to model, który idealnie wstrzelił się w niszę i bardzo dobrze spełnia swoje zadanie
)
Nie każdy wymaga odwzorowania bliskiego ideału, a radości w zabawie dostarczy tyle co droższy o 30% Tillig

Nie każdy wymaga odwzorowania bliskiego ideału, a radości w zabawie dostarczy tyle co droższy o 30% Tillig

- Marcin
- Posty: 2022
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: V180 / BR 118 [4 i 6 osi], PIKO
Dokładnie Tillig.
- wlodar
- Posty: 1231
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: V180 / BR 118 [4 i 6 osi], PIKO
Model naprawdę fajnie wygląda, ale nie macie wrażenia, że okna egzemplarza Piko są odrobinę zbyt małe i mają zbyt zaokrąglone narożniki? Może się mylę, ale wydaje mi się, że na porównawczym zdjęciu Tillig jest najbliższy oryginału.
- bsystem77
- Posty: 15
- Rejestracja: 20 lut 2012, 20:35
- Lokalizacja: Świebodzin
- Kontakt:
Re: BR 118 / V180, PIKO
Witam,
Bardzo dobrze odwzorowany model w skali TT. Porównując dotychczasową konkurencję i biorąc pod uwagę chociażby okna kabiny, kratki wentylacyjne (bok lokomotywy) czy też odwzorowanie detali na wózkach ... według mnie PIKO zrobił ogromny postęp
Poza tym w środku lokomotywy jest sporo miejsca na zamontowanie dekodera dźwiękowego jak również głośnika w specjalnie przewidzianym miejscu według instrukcji producenta
Bardzo atrakcyjna cena modelu w porównaniu z konkurencją
Na potwierdzenie moich spostrzeżeń - poniżej załączam zdjęcia
Pozdrawiam,
Bardzo dobrze odwzorowany model w skali TT. Porównując dotychczasową konkurencję i biorąc pod uwagę chociażby okna kabiny, kratki wentylacyjne (bok lokomotywy) czy też odwzorowanie detali na wózkach ... według mnie PIKO zrobił ogromny postęp

Poza tym w środku lokomotywy jest sporo miejsca na zamontowanie dekodera dźwiękowego jak również głośnika w specjalnie przewidzianym miejscu według instrukcji producenta

Bardzo atrakcyjna cena modelu w porównaniu z konkurencją


Pozdrawiam,
- Załączniki
Ostatnio zmieniony 05 sty 2014, 21:31 przez bsystem77, łącznie zmieniany 4 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość