Czy w Ep. III parowozy na PKP były malowane na zielono, czy to może jest malowanie muzealne (Ep. V)epoka: III (od 1949 do 1970)
2011 - Zapowiedzi i Nowości
Moderator: mod-Tabor
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10969
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: 2011 - Zapowiedzi i Nowości
-
tete
- Posty: 805
- Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: 2011 - Zapowiedzi i Nowości
Kolejny mutant Tilliga...
Ostatnio zmieniony 16 maja 2011, 20:39 przez tete, łącznie zmieniany 1 raz.
-
szynobus
- Posty: 103
- Rejestracja: 11 sie 2007, 20:12
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: 2011 - Zapowiedzi i Nowości
Ostatnio zmieniony 16 maja 2011, 19:54 przez szynobus, łącznie zmieniany 1 raz.
-
tete
- Posty: 805
- Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: 2011 - Zapowiedzi i Nowości
Zapowiedź od Beckmanna: 1010700 Parowóz T12 (BR74). Ma się ukazać w III kwartale 2011.
źródło obrazka: http://www.elriwa.de/de/Beckmann-TT-101 ... ckvsb5dh30
źródło obrazka: http://www.elriwa.de/de/Beckmann-TT-101 ... ckvsb5dh30
Ostatnio zmieniony 16 maja 2011, 09:51 przez tete, łącznie zmieniany 3 razy.
-
makieciarz
- Posty: 627
- Rejestracja: 14 kwie 2006, 09:52
- Lokalizacja: Görlitz
- Kontakt:
Re: 2011 - Zapowiedzi i Nowości
No i ma się niebawem ukazać 
- Robcio1910
- Posty: 713
- Rejestracja: 20 kwie 2007, 12:49
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: 2011 - Zapowiedzi i Nowości
Tak było.
http://makieciarz.pl/product_info.php?c ... s_id=28980
Nie mogłem się powstrzymać, bo to mój 232 wpis na FTT.
Pozdrawiam
http://makieciarz.pl/product_info.php?c ... s_id=28980
Nie mogłem się powstrzymać, bo to mój 232 wpis na FTT.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 29 kwie 2011, 10:11 przez Robcio1910, łącznie zmieniany 2 razy.
-
tete
- Posty: 805
- Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: 2011 - Zapowiedzi i Nowości
Ostatnio zmieniony 29 kwie 2011, 09:50 przez tete, łącznie zmieniany 2 razy.
- Kolejka
- Posty: 574
- Rejestracja: 07 sie 2006, 19:23
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
-
tete
- Posty: 805
- Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: 2011 - Zapowiedzi i Nowości
Kończąc wątek toru TTe, który niechcący zapoczątkowałem nadmienię tylko, że w skali TT i tak nie ma sensu szarpanie się o części milimetra wysokości szyny (1mm czy 1,5mm) bo w naszej skali aż tak tego nie widać. Szyna Code60 w torze wąskim TTe jest chyba zresztą optymalnym minimum z uwagi na własności trakcyjne modeli, które mają się po niej poruszać, zaś w przypadku makiet TT/TTe zestawienie takiego toru TTe z torami Tilliga Code80 daje wrażenie szyn niższych - i to dobrze wychodzi dla ogólnego wyglądu makiety na której tor wąski występuje z normalnym 
Ostatnio zmieniony 27 kwie 2011, 06:55 przez tete, łącznie zmieniany 1 raz.
- brovarek
- Posty: 883
- Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: 2011 - Zapowiedzi i Nowości
Ostatnio zmieniony 27 kwie 2011, 09:45 przez brovarek, łącznie zmieniany 1 raz.
- aviaTTor
- Posty: 654
- Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:24
- Lokalizacja: czestochowa
- Kontakt:
Re: 2011 - Zapowiedzi i Nowości
180 mm najbardziej odpowiada szynie S60 ,która ma wysokość w realu 172mm,nie widziałem żeby na wąsotorówkach stosowano ten typ szyn 
- brovarek
- Posty: 883
- Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: 2011 - Zapowiedzi i Nowości
Coś mi sie wydaje, że tor w podkłady+ złączki możesz dać sobie jaki chcesz.
Do tego na wąskotorówkach wysokości szyn były również różne, bardziej zależało to od przeznaczenia linii.
Co do torów ( brdziej wysokości szyn - ciężaru na m) też nie byłbym taki pewien, czy to tylko epoka V, ale skoro jesteś pewien, to ciężko dyskutować
Do tego na wąskotorówkach wysokości szyn były również różne, bardziej zależało to od przeznaczenia linii.
Co do torów ( brdziej wysokości szyn - ciężaru na m) też nie byłbym taki pewien, czy to tylko epoka V, ale skoro jesteś pewien, to ciężko dyskutować
-
tete
- Posty: 805
- Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: 2011 - Zapowiedzi i Nowości
Jak już mowa o filigranowym wykonaniu to dodam, że ten tor TTe jest na na profilu szyny o wysokości CODE60, takim samym jak w TT (1,5mm wysokości, czyli 180mm w oryginale - Epoka V)... Szczerze mówiąc winien być niższy niż normalnotorowy - tylko pytanie, czy coś po takim by pojechało... Na wąskotorówkach mamy/mieliśmy tory 12cm wysokie, to musiałby być 1mm według skaliKaczor pisze:Ładny ten wąski tor. Jeszcze jakby robli rozjazdy...
Ostatnio zmieniony 26 kwie 2011, 13:29 przez tete, łącznie zmieniany 3 razy.
- Kaczor
- Posty: 682
- Rejestracja: 26 wrz 2010, 15:36
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: 2011 - Zapowiedzi i Nowości
Ładny ten wąski tor. Jeszcze jakby robli rozjazdy...
-
tete
- Posty: 805
- Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: 2011 - Zapowiedzi i Nowości
Dla miłośników wąskiego toru. TT-Filigran wypuszcza takowy w TTm i TTe:
żródło: http://www.ttfiligran.de/shop/shop.asp? ... l=&RngBem=
A dla normalnotorowców można polecić te wajchy (tylko 75 euro sztuka, 147 euro za anglika):
Piękna rzecz, droga rzecz...
Sklep: http://www.ttfiligran.de/shop/shop.asp? ... l=&RngBem=
żródło: http://www.ttfiligran.de/shop/shop.asp? ... l=&RngBem=
A dla normalnotorowców można polecić te wajchy (tylko 75 euro sztuka, 147 euro za anglika):
Piękna rzecz, droga rzecz...
Sklep: http://www.ttfiligran.de/shop/shop.asp? ... l=&RngBem=
Ostatnio zmieniony 21 kwie 2011, 13:20 przez tete, łącznie zmieniany 5 razy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


