2011 - Zapowiedzi i Nowości

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

Zablokowany
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10806
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: 2011 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: ArturSchŁ »

epoka: III (od 1949 do 1970)
Czy w Ep. III parowozy na PKP były malowane na zielono, czy to może jest malowanie muzealne (Ep. V) ??
tete
Posty: 805
Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: 2011 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: tete »

Kolejny mutant Tilliga...
Ostatnio zmieniony 16 maja 2011, 20:39 przez tete, łącznie zmieniany 1 raz.
szynobus
Posty: 103
Rejestracja: 11 sie 2007, 20:12
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: 2011 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: szynobus »

Ostatnio zmieniony 16 maja 2011, 19:54 przez szynobus, łącznie zmieniany 1 raz.
tete
Posty: 805
Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: 2011 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: tete »

Zapowiedź od Beckmanna: 1010700 Parowóz T12 (BR74). Ma się ukazać w III kwartale 2011.

Obrazek
źródło obrazka: http://www.elriwa.de/de/Beckmann-TT-101 ... ckvsb5dh30
Ostatnio zmieniony 16 maja 2011, 09:51 przez tete, łącznie zmieniany 3 razy.
makieciarz
Posty: 627
Rejestracja: 14 kwie 2006, 09:52
Lokalizacja: Görlitz
Kontakt:

Re: 2011 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: makieciarz »

No i ma się niebawem ukazać :lol:
Awatar użytkownika
Robcio1910
Posty: 713
Rejestracja: 20 kwie 2007, 12:49
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: 2011 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: Robcio1910 »

Tak było. :D
http://makieciarz.pl/product_info.php?c ... s_id=28980
Nie mogłem się powstrzymać, bo to mój 232 wpis na FTT. :mrgreen:
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 29 kwie 2011, 10:11 przez Robcio1910, łącznie zmieniany 2 razy.
tete
Posty: 805
Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: 2011 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: tete »

Nie wiem czy było?
PCC Rail BR232-446:

http://www.roco.cc/produkteshop/uebersi ... -rail.html

Obrazek
Ostatnio zmieniony 29 kwie 2011, 09:50 przez tete, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Kolejka
Posty: 573
Rejestracja: 07 sie 2006, 19:23
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: 2011 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: Kolejka »

Ja może jeszcze zapodam zdjęcie skrzyżowania nieczynnej już bocznicy normalnotorowej z czynną kolejką wąskotorową kopalni "Mysłowice-Wesoła" o rozstawie szyn 600mm:
Obrazek
Szyny wąskotorówki są tylko trochę niższe od normalnych (przy samym skrzyżowaniu leżą na dodatkowych podkładkach).
tete
Posty: 805
Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: 2011 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: tete »

Kończąc wątek toru TTe, który niechcący zapoczątkowałem nadmienię tylko, że w skali TT i tak nie ma sensu szarpanie się o części milimetra wysokości szyny (1mm czy 1,5mm) bo w naszej skali aż tak tego nie widać. Szyna Code60 w torze wąskim TTe jest chyba zresztą optymalnym minimum z uwagi na własności trakcyjne modeli, które mają się po niej poruszać, zaś w przypadku makiet TT/TTe zestawienie takiego toru TTe z torami Tilliga Code80 daje wrażenie szyn niższych - i to dobrze wychodzi dla ogólnego wyglądu makiety na której tor wąski występuje z normalnym ;)
Ostatnio zmieniony 27 kwie 2011, 06:55 przez tete, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
brovarek
Posty: 881
Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: 2011 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: brovarek »

Obrazek
Mierzyc nie mierzyłem, głowy sobie obciąć nie dam, ale wygląda poważnie...
Ostatnio zmieniony 27 kwie 2011, 09:45 przez brovarek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
aviaTTor
Posty: 654
Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:24
Lokalizacja: czestochowa
Kontakt:

Re: 2011 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: aviaTTor »

180 mm najbardziej odpowiada szynie S60 ,która ma wysokość w realu 172mm,nie widziałem żeby na wąsotorówkach stosowano ten typ szyn ;)
Awatar użytkownika
brovarek
Posty: 881
Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: 2011 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: brovarek »

Coś mi sie wydaje, że tor w podkłady+ złączki możesz dać sobie jaki chcesz.
Do tego na wąskotorówkach wysokości szyn były również różne, bardziej zależało to od przeznaczenia linii.
Co do torów ( brdziej wysokości szyn - ciężaru na m) też nie byłbym taki pewien, czy to tylko epoka V, ale skoro jesteś pewien, to ciężko dyskutować :)
tete
Posty: 805
Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: 2011 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: tete »

Kaczor pisze:Ładny ten wąski tor. Jeszcze jakby robli rozjazdy...
Jak już mowa o filigranowym wykonaniu to dodam, że ten tor TTe jest na na profilu szyny o wysokości CODE60, takim samym jak w TT (1,5mm wysokości, czyli 180mm w oryginale - Epoka V)... Szczerze mówiąc winien być niższy niż normalnotorowy - tylko pytanie, czy coś po takim by pojechało... Na wąskotorówkach mamy/mieliśmy tory 12cm wysokie, to musiałby być 1mm według skali :o ... ale to tylko taka dygresja, bo wiadomo, że nikt nikogo nie zabije za 0,5mm... ;)
Ostatnio zmieniony 26 kwie 2011, 13:29 przez tete, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
Kaczor
Posty: 682
Rejestracja: 26 wrz 2010, 15:36
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Re: 2011 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: Kaczor »

Ładny ten wąski tor. Jeszcze jakby robli rozjazdy...
tete
Posty: 805
Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: 2011 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: tete »

Dla miłośników wąskiego toru. TT-Filigran wypuszcza takowy w TTm i TTe:
Obrazek
żródło: http://www.ttfiligran.de/shop/shop.asp? ... l=&RngBem=

A dla normalnotorowców można polecić te wajchy (tylko 75 euro sztuka, 147 euro za anglika):
Obrazek Obrazek
Piękna rzecz, droga rzecz...
Sklep: http://www.ttfiligran.de/shop/shop.asp? ... l=&RngBem=
Ostatnio zmieniony 21 kwie 2011, 13:20 przez tete, łącznie zmieniany 5 razy.
Zablokowany

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: daraśekp, PiasTT i 2 gości