POMOCY

Prąd i elektronika na makiecie

Moderator: mod-Elektryka i DCC

Awatar użytkownika
Mariusz
Posty: 2544
Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
Lokalizacja: Łubowo
Kontakt:

Re: POMOCY

Post autor: Mariusz »

A żaróweczka - próbówka ?
Awatar użytkownika
aquirlan
Posty: 366
Rejestracja: 03 lis 2011, 13:44
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: POMOCY

Post autor: aquirlan »

Nic. Stał Hercules, potem BR56, którą wczoraj jeździłem. Nawet przy podaniu na koła sygnalizuje zwarcie (tu już sprawdzałem na startowej 92, też sprawnej)
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1742
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: POMOCY

Post autor: krzysztof »

a co jeszcze stało na torze?
jakiś wagon który ma w wózkach blaszki do odbioru prądu na oświetlenie i koła jednostronnie izolowane?
Awatar użytkownika
aquirlan
Posty: 366
Rejestracja: 03 lis 2011, 13:44
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: POMOCY

Post autor: aquirlan »

Ogrzeję temat - w moim Fz1 ostatnio coś się popsowało (albo i nie, dlatego pytam) - przez parę dni nie podawał napięcia na tory, wymieniłem kable przyłączeniowe - wszystko super. Wczoraj wieczorem testowałem loka - wszystko ok. Dzisiaj - te same przewody, te same tory i zapala się kontrolka p.zwarciowa. Ktoś ma jakiś pomysł? Sprawdziłem połączenia przewodów, poprawiłem końcówki, nic nie powinno się dziać.
Awatar użytkownika
przemcol
Posty: 440
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:25
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: POMOCY

Post autor: przemcol »

W moich FZ1 pękał element znajdujący się pod pokrętłem (czarno - brązowy element odpowiedzialny za łączenie styków). Objawy które opisałeś były dokładnie takie same. Po zdjęciu obudowy zobaczysz ten element. Jak będzie w dwóch kawałkach to masz przyczynę awarii.
Awatar użytkownika
biker
Posty: 412
Rejestracja: 18 lut 2008, 16:20
Lokalizacja: Wieliczka
Kontakt:

Re: POMOCY

Post autor: biker »

Czy w FZ1 nie ma czasem zabezpieczenia termicznego tak jak w F2 ? U mnie w F2 często to termik był przyczyną braku napięcia.
cichonęk
Posty: 510
Rejestracja: 18 gru 2006, 08:22
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: POMOCY

Post autor: cichonęk »

Zdejmij pokrętło, a następnie odkręć śruby w podstawie obudowy. Niestety trzeba dorobić klucz z drutu, ponieważ jedna z śrub zamiast przecięcia posiada dwa otwory (chyba że ktoś już ją wcześniej wymienił). Następnie obejrzyj połączenie pomiędzy układem transformatora a klemami do których podłączasz zasilanie lokomotyw - być może któryś z przewodów ukruszył się i trzeba go przylutować. Jeśli przewody są w porządku, za pomocą miernika dokonaj pomiarów na wyjściu transformatora i sprawdź napięcia poruszając pokrętłem Jeśli napięcia nie ma, to uszkodzenia dotyczą uzwojenia - pozostaje albo zakup nowego transformatora (na Allegro ok. 60zł), albo wizyta w zakładzie zajmującym się przezwajaniem silników - może coś poradzą - pozdrawiam
TYGRYS
Posty: 3
Rejestracja: 30 paź 2009, 19:18
Lokalizacja: RUDA ŚLĄSKA
Kontakt:

Re: POMOCY

Post autor: TYGRYS »

A dokładniej zasilacz Fz1 -nie daje napięcia na torowisko, ale daje na zwrotnice. Czy ktojś zna przyczynę?
Ostatnio zmieniony 31 paź 2009, 15:18 przez TYGRYS, łącznie zmieniany 1 raz.
TYGRYS
Posty: 3
Rejestracja: 30 paź 2009, 19:18
Lokalizacja: RUDA ŚLĄSKA
Kontakt:

Re: POMOCY

Post autor: TYGRYS »

Czy ktojs zna jakies przyczyny awarii zasilacza FZ1
Awatar użytkownika
przemcol
Posty: 440
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:25
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: POMOCY

Post autor: przemcol »

Jeżeli dobrze pamiętam to na środku pokrętła jest zaślepka a pod nią jest śruba.
TYGRYS
Posty: 3
Rejestracja: 30 paź 2009, 19:18
Lokalizacja: RUDA ŚLĄSKA
Kontakt:

POMOCY

Post autor: TYGRYS »

Mam problem z zasilaczem Fz1. A mianowicie nie wiem w jaki sposób wyjąc pokrętło trzymie się tak jakby było przyklejone lub cojs w tym stylu?
Ostatnio zmieniony 31 paź 2009, 15:17 przez TYGRYS, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Elektryka i DCC”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość