POMOCY
Moderator: mod-Elektryka i DCC
- Mariusz
- Posty: 2544
- Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
- Lokalizacja: Łubowo
- Kontakt:
Re: POMOCY
A żaróweczka - próbówka ?
- aquirlan
- Posty: 366
- Rejestracja: 03 lis 2011, 13:44
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: POMOCY
Nic. Stał Hercules, potem BR56, którą wczoraj jeździłem. Nawet przy podaniu na koła sygnalizuje zwarcie (tu już sprawdzałem na startowej 92, też sprawnej)
- krzysztof
- Posty: 1742
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
Re: POMOCY
a co jeszcze stało na torze?
jakiś wagon który ma w wózkach blaszki do odbioru prądu na oświetlenie i koła jednostronnie izolowane?
jakiś wagon który ma w wózkach blaszki do odbioru prądu na oświetlenie i koła jednostronnie izolowane?
- aquirlan
- Posty: 366
- Rejestracja: 03 lis 2011, 13:44
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: POMOCY
Ogrzeję temat - w moim Fz1 ostatnio coś się popsowało (albo i nie, dlatego pytam) - przez parę dni nie podawał napięcia na tory, wymieniłem kable przyłączeniowe - wszystko super. Wczoraj wieczorem testowałem loka - wszystko ok. Dzisiaj - te same przewody, te same tory i zapala się kontrolka p.zwarciowa. Ktoś ma jakiś pomysł? Sprawdziłem połączenia przewodów, poprawiłem końcówki, nic nie powinno się dziać.
- przemcol
- Posty: 440
- Rejestracja: 03 gru 2008, 17:25
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: POMOCY
W moich FZ1 pękał element znajdujący się pod pokrętłem (czarno - brązowy element odpowiedzialny za łączenie styków). Objawy które opisałeś były dokładnie takie same. Po zdjęciu obudowy zobaczysz ten element. Jak będzie w dwóch kawałkach to masz przyczynę awarii.
- biker
- Posty: 412
- Rejestracja: 18 lut 2008, 16:20
- Lokalizacja: Wieliczka
- Kontakt:
Re: POMOCY
Czy w FZ1 nie ma czasem zabezpieczenia termicznego tak jak w F2 ? U mnie w F2 często to termik był przyczyną braku napięcia.
-
- Posty: 510
- Rejestracja: 18 gru 2006, 08:22
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: POMOCY
Zdejmij pokrętło, a następnie odkręć śruby w podstawie obudowy. Niestety trzeba dorobić klucz z drutu, ponieważ jedna z śrub zamiast przecięcia posiada dwa otwory (chyba że ktoś już ją wcześniej wymienił). Następnie obejrzyj połączenie pomiędzy układem transformatora a klemami do których podłączasz zasilanie lokomotyw - być może któryś z przewodów ukruszył się i trzeba go przylutować. Jeśli przewody są w porządku, za pomocą miernika dokonaj pomiarów na wyjściu transformatora i sprawdź napięcia poruszając pokrętłem Jeśli napięcia nie ma, to uszkodzenia dotyczą uzwojenia - pozostaje albo zakup nowego transformatora (na Allegro ok. 60zł), albo wizyta w zakładzie zajmującym się przezwajaniem silników - może coś poradzą - pozdrawiam
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 30 paź 2009, 19:18
- Lokalizacja: RUDA ŚLĄSKA
- Kontakt:
Re: POMOCY
A dokładniej zasilacz Fz1 -nie daje napięcia na torowisko, ale daje na zwrotnice. Czy ktojś zna przyczynę?
Ostatnio zmieniony 31 paź 2009, 15:18 przez TYGRYS, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 30 paź 2009, 19:18
- Lokalizacja: RUDA ŚLĄSKA
- Kontakt:
Re: POMOCY
Czy ktojs zna jakies przyczyny awarii zasilacza FZ1
- przemcol
- Posty: 440
- Rejestracja: 03 gru 2008, 17:25
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: POMOCY
Jeżeli dobrze pamiętam to na środku pokrętła jest zaślepka a pod nią jest śruba.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 30 paź 2009, 19:18
- Lokalizacja: RUDA ŚLĄSKA
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość