Czytalem parę razy. Dziś chyba zakręcony jestem, faktycznie zapomniałem i chciałem się tylko upewnićdrlukasz pisze:Z całym szacunkiem, czytałeś sTTandard ? To tylko 7 stron w tym dużo rysunków, wstęp itd. Punkt 2.1.4
Makieta - Toras Zduny
Moderator: mod-Makieta
-
toras
- Posty: 25
- Rejestracja: 19 paź 2011, 16:13
- Lokalizacja: Zduny k.Krotoszyna i Wro
- Kontakt:
Re: Makieta - Toras Zduny
Ostatnio zmieniony 17 lis 2011, 08:20 przez toras, łącznie zmieniany 1 raz.
- drlukasz
- Posty: 1041
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:03
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: Makieta - Toras Zduny
Tyle by zmieścił się napęd i pozostawał dostęp do rozjazdutoras pisze:To jeszcze szybkie dwa pytanka:
- minimalny odstęp zwrotnicy od profilu (7cm) ?
Z całym szacunkiem, czytałeś sTTandard ? To tylko 7 stron w tym dużo rysunków, wstęp itd. Punkt 2.1.4toras pisze:- minimalny sensowny odstęp pomiędzy torem a brzegiem modułu (podobnie)?
Ostatnio zmieniony 17 lis 2011, 08:19 przez drlukasz, łącznie zmieniany 1 raz.
-
toras
- Posty: 25
- Rejestracja: 19 paź 2011, 16:13
- Lokalizacja: Zduny k.Krotoszyna i Wro
- Kontakt:
Re: Makieta - Toras Zduny
To jeszcze szybkie dwa pytanka:
- minimalny odstęp zwrotnicy od profilu (7cm) ?
- minimalny sensowny odstęp pomiędzy torem a brzegiem modułu (podbonie)?
- minimalny odstęp zwrotnicy od profilu (7cm) ?
- minimalny sensowny odstęp pomiędzy torem a brzegiem modułu (podbonie)?
- biker
- Posty: 412
- Rejestracja: 18 lut 2008, 16:20
- Lokalizacja: Wieliczka
- Kontakt:
Re: Makieta - Toras Zduny
Tak.toras pisze:Rozumiem, że łuki z nich też można robić?
Artur napisał ostatnio o tym w innym wątku: http://forumtt.pl/viewtopic.php?t=7816
Ostatnio zmieniony 16 lis 2011, 20:59 przez biker, łącznie zmieniany 2 razy.
-
toras
- Posty: 25
- Rejestracja: 19 paź 2011, 16:13
- Lokalizacja: Zduny k.Krotoszyna i Wro
- Kontakt:
Re: Makieta - Toras Zduny
O właśnie na to czekałem, gdy pytałem jak się je montuje;-)) Jestem przekonany. Rozumiem, że łuki z nich też można robić?huberTT pisze:wsuwasz je w mocowanie szyny widoczne na podkładach
Ostatnio zmieniony 16 lis 2011, 18:47 przez toras, łącznie zmieniany 1 raz.
- biker
- Posty: 412
- Rejestracja: 18 lut 2008, 16:20
- Lokalizacja: Wieliczka
- Kontakt:
Re: Makieta - Toras Zduny
Ani chwili się nie zastanawiaj, szyny metrowe, podkłady luzem i do nawlekania marsz
Osobiście żałuję, że kiedyś kupowałem gotowe fleksy.
Osobiście żałuję, że kiedyś kupowałem gotowe fleksy.
-
huberTT
- Posty: 32
- Rejestracja: 03 maja 2011, 16:28
- Lokalizacja: Oborniki
- Kontakt:
Re: Makieta - Toras Zduny
Po prostu kupujesz odcinki szyn o długości 1000 mm i wsuwasz je w mocowanie szyny widoczne na podkładach. Zmontowanie metrowego odcinka przy odpowiedniej technice zajmuje raptem kilka minut.toras pisze:Czyli stosujesz podkłady osobno i osobno szyny? Jak się to układa i montuje, bo szczerze mówiąc to nie wiem i też się nad tym zastanawiałem.
Ostatnio zmieniony 16 lis 2011, 18:22 przez huberTT, łącznie zmieniany 2 razy.
-
toras
- Posty: 25
- Rejestracja: 19 paź 2011, 16:13
- Lokalizacja: Zduny k.Krotoszyna i Wro
- Kontakt:
Re: Makieta - Toras Zduny
To ja wiem, tylko pytałem w jaki sposób się je składa;-)ArturSchŁ pisze:Tak, gotowe, a tańsze, do składania samemu: 1000 mm.
Ostatnio zmieniony 16 lis 2011, 17:06 przez toras, łącznie zmieniany 1 raz.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10954
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Makieta - Toras Zduny
Tak, gotowe, a tańsze, do składania samemu: 1000 mm.toras pisze:Bo flexy mają po 66cm długości...
Ostatnio zmieniony 16 lis 2011, 16:33 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 1 raz.
-
Furia
- Posty: 391
- Rejestracja: 07 lut 2008, 16:37
- Lokalizacja: Dopiewo (E-20)
- Kontakt:
Re: Makieta - Toras Zduny
Bardziej opłaca się kupić oddzielnie szyny i podkłady. Poza tym dłuższe szyny -> mniej łączeń -> lepsza jazda;)
Ostatnio zmieniony 16 lis 2011, 15:17 przez Furia, łącznie zmieniany 1 raz.
-
toras
- Posty: 25
- Rejestracja: 19 paź 2011, 16:13
- Lokalizacja: Zduny k.Krotoszyna i Wro
- Kontakt:
Re: Makieta - Toras Zduny
Dobrze, że poruszyłeś ten temat. Czyli stosujesz podkłady osobno i osobno szyny? Jak się to układa i montuje, bo szczerze mówiąc to nie wiem i też się nad tym zastanawiałem. Bo flexy mają po 66cm długości i miałem na nich wszystko robić.Scio pisze:Projektując moduł stacyjny podzieliłem go na segmenty o dł. 99cm, ponieważ dostepne na rynku szyny mają dł 100cm
- Scio
- Posty: 753
- Rejestracja: 11 mar 2009, 17:09
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Makieta - Toras Zduny
Projektując moduł stacyjny podzieliłem go na segmenty o dł. 99cm, ponieważ dostepne na rynku szyny mają dł 100cm, więc żeby je spasować, a jednocześnie nie mieć odpadów, taki wymiar wydaje się najbardziej optymalny. Oczywiście dotyczy to segmentów z prostymi. Segmenty z głowicami też będą tej samej długości. Ze względów logistycznych lepiej jak wszystkie segmenty mają te same wymiary.toras pisze: Najnowszy pomysł to dwa segmenty po 100cm
- Mac
- Posty: 40
- Rejestracja: 29 wrz 2011, 16:41
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Makieta - Toras Zduny
To dość oczywiste :-)drlukasz pisze:...
Przy czym moduł stacji również nie musi mieć długości będącej wielokrotnością 300mm
Jako że kolega Toras uparł się na Mac-ówkę to mnie obarcza rolą operatora programu SCARM więc znam dość dokładnie warianty jego planowanej makiety :-) Wczoraj, na przykład, była przymiarka do wersji o długości 4,5 m. Wyglądało to nawet fajnie ale mój argument że na takim module nawet 1,5-metrowy skład będzie się "optycznie gubić" (nie wspominając o detalach i wolnostojącej architekturze) doprowadził do rychłego zaniechania takiego projektu.
-
toras
- Posty: 25
- Rejestracja: 19 paź 2011, 16:13
- Lokalizacja: Zduny k.Krotoszyna i Wro
- Kontakt:
Re: Makieta - Toras Zduny
Odpisuję zbiorczo:
Co do wielkości to zostanę przy takiej jak jest.
hehe.. poszedlem pomierzyć samochód. Segment 120xm zmieści się na styk, a trzy sztuki to jak się popieści to się zmieści;-) 110xm bez problemu na różne sposoby. Najnowszy pomysł to dwa segmenty po 100cm i dwa segmenty po 80cm i powinno być idealnie. Dodatkowo po usunięciu pierwszego peronu rozjazdy zmieszczą się w 100cm. Pierwszy peron w sumie bez sensu jest (na prawdę go nie ma), bo wyszłoby, że pomiędzy dwoma peronami jest tylko jeden tor.
Co do przesuwania rozjazdow to chciałbym tego uniknąć z dwóch powodów. Po rozsunięciu skracają mi się tory przyperonowe i mogą nie mieścić się na mijankę długie składy. Powód drugi to po przesunięciu wyjdzie "eska" i mogą rozpinać się sklady (wspominał o tym wcześniej ArturSchŁ).
O nogach pamiętam. Mam w głowie jakieś koncepcje mocowania do segmentu (do przemyślenia jeszcze) i zastanawiam się nad regulacją, ale tutaj też widziałem wcześniej na forum jakieś rozwiązanie.
Wymyśliłem również ochronę od góry, wraz z systemem pokrowców, które będzie można stosować zarowno do pojedynczego segmentu, jak i rownież zabezpieczyć cały skręcony moduł, ale do tego jeszcze daleka droga;-)
No to jestem juz blisko ostatecznej wersji.
Co do wielkości to zostanę przy takiej jak jest.
hehe.. poszedlem pomierzyć samochód. Segment 120xm zmieści się na styk, a trzy sztuki to jak się popieści to się zmieści;-) 110xm bez problemu na różne sposoby. Najnowszy pomysł to dwa segmenty po 100cm i dwa segmenty po 80cm i powinno być idealnie. Dodatkowo po usunięciu pierwszego peronu rozjazdy zmieszczą się w 100cm. Pierwszy peron w sumie bez sensu jest (na prawdę go nie ma), bo wyszłoby, że pomiędzy dwoma peronami jest tylko jeden tor.
Co do przesuwania rozjazdow to chciałbym tego uniknąć z dwóch powodów. Po rozsunięciu skracają mi się tory przyperonowe i mogą nie mieścić się na mijankę długie składy. Powód drugi to po przesunięciu wyjdzie "eska" i mogą rozpinać się sklady (wspominał o tym wcześniej ArturSchŁ).
O nogach pamiętam. Mam w głowie jakieś koncepcje mocowania do segmentu (do przemyślenia jeszcze) i zastanawiam się nad regulacją, ale tutaj też widziałem wcześniej na forum jakieś rozwiązanie.
Wymyśliłem również ochronę od góry, wraz z systemem pokrowców, które będzie można stosować zarowno do pojedynczego segmentu, jak i rownież zabezpieczyć cały skręcony moduł, ale do tego jeszcze daleka droga;-)
No to jestem juz blisko ostatecznej wersji.
- drlukasz
- Posty: 1041
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:03
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: Makieta - Toras Zduny
Z praktyki - najlepiej jest ustalić sobie wymiar dopasowany do środka transportu i zakładanego sposobu magazynowania modułów (oddzielne pudła, skręcone ze sobą po dwa, skrzynia ze wszystkimi itp. itd.).
Trzeba to zrobić na etapie projektowania układu torowego. Mając zaprojektowane skrzynki - wymyślić/zaadaptować jakiś system nóg i dopiero po tym wszystkim brać się za układanie torów. Niewygodnie i niebezpiecznie jest robić mocowania nóg do modułów już posiadających jakiś wystrój.
Ja bym przesunął rozjazdy (nie tylko jeden który wchodzi w łączenie skrzynek, ale i proporcjonalnie pozostałe), bez kombinowania z długościami poszczególnych kawałków.
Stacja tworzy jeden moduł wielosegmentowy
Przy czym moduł stacji również nie musi mieć długości będącej wielokrotnością 300mm
Trzeba to zrobić na etapie projektowania układu torowego. Mając zaprojektowane skrzynki - wymyślić/zaadaptować jakiś system nóg i dopiero po tym wszystkim brać się za układanie torów. Niewygodnie i niebezpiecznie jest robić mocowania nóg do modułów już posiadających jakiś wystrój.
Ja bym przesunął rozjazdy (nie tylko jeden który wchodzi w łączenie skrzynek, ale i proporcjonalnie pozostałe), bez kombinowania z długościami poszczególnych kawałków.
Stacja tworzy jeden moduł wielosegmentowy
Przy czym moduł stacji również nie musi mieć długości będącej wielokrotnością 300mm
Ostatnio zmieniony 16 lis 2011, 12:05 przez drlukasz, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość