4- ty TT-Weekend w Sopocie2011

Wiadomości i dyskusje, o imprezach modelarskich

Moderator: mod-Imprezy

ODPOWIEDZ
wski
Posty: 36
Rejestracja: 09 cze 2006, 09:26
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Re: 4- ty TT-Weekend w Sopocie2011

Post autor: wski »

Chłopaki bez przesady proszę:
po Szwajcarii 18 201 jeździł spoko, bo najmniejszy łuk to 330 mm, we Wróblewicach na podobnym składy po 14 x Y lub towarowe po 2,2 m. Ze względu na estetykę (IC na pętli tramwajowej) wolę nie oglądać takich zawrotów - stąd dzieje się to u mnie w tunelach ...

w ostateczności są też mniejsze skale niż TT lub wąski tor
wski
Ostatnio zmieniony 03 sie 2011, 17:27 przez wski, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam,

Paweł Wróblewski
WRÓBLEWICE NAD MIASTEM GDYNIĄ
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 2066
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 4- ty TT-Weekend w Sopocie2011

Post autor: T_Domagalski »

Marcin pisze:Ten moduł który był za stacją techniczną to musze przyznać hardkor. Łuk mniejszy niż produkuje Tillig. Loki typu 01 czy 18 wjeżdżają na krawędzie szyn kołami wiązanymi. Artura Kriegslok 52 tez się "prężyła" na tym łuku. Wagony też miały problem z wpisaniem się dlugimi wózkami w łuk..
Te same problemy mieliśmy wcześniej w Ciechanowie... :/ Hardkorem była także krzyżówka na wjeździe na stację techniczną. Prawie każda próba przejechania jej na skos składem dłuższym niż 10 wagonów kończyła się wykolejeniem. :(

Łuki rzędu 310mm są dobre na małego torcika, gdzie jeżdżą składy złożone z max. 10 wagonów, w dodatku dobrze spasowanych ze sobą. Ale gdy mamy do czynienia z długimi składami złożonymi z wszelkiej maści wagonów od różnych producentów to zaczynają się kłopoty. Najczęstszą przyczyną wykolejeń są KKS-y, które blokują się w pozycji wychylonej.
Z tego powodu w STTandardzie mamy wymóg R>=600mm dla łuków serwisowych oraz nakaz stosowania EW3 w torach głównych.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10847
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: 4- ty TT-Weekend w Sopocie2011

Post autor: ArturSchŁ »

Marcin pisze:Łuk mniejszy niż produkuje Tillig.
Hmmm, ciekawe, bo to są tory Tilligowe modelowe, nie flexy. Co do reszty to się zgadza.
:lol:
leo
Posty: 71
Rejestracja: 16 cze 2006, 19:13
Lokalizacja: Prawie Poznań
Kontakt:

Re: 4- ty TT-Weekend w Sopocie2011

Post autor: leo »

Ja zabawiłem w 3mieście dzień dłużej, ale też już dotarłem do domu... Impreza rewelacyjna i już nie mogę doczekać się następnej. Podziękowania dla Grupy Północ za ciepłe przyjęcie i świetną zabawę.
Podobnie jak Maciej, zaczynam odkładać na dekodery dźwięku :mrgreen:
eg_ptmkż
Posty: 1691
Rejestracja: 16 kwie 2006, 11:24
Lokalizacja: tt@ptmkz.pl
Kontakt:

Re: 4- ty TT-Weekend w Sopocie2011

Post autor: eg_ptmkż »

Marcin pisze:Prośba do planujących szlaki. Temat pętli nawrotnych. Pomyslcie nad wygładzeniem łuków. Ten moduł który był za stacją techniczną to muszę przyznać hardkor.
Witam
Do dyspozycji są /będą w sumie jeszcze 3 pętle. Ta akurat została zaplanowana przez naszego sopockiego planistę. Wiemy o problemach z parowozami typu BR01 i 18. Natenczas nikt inny pętli nie zrobił i przez jakiś czas będzie jeszcze służyła ....
Ostatnio zmieniony 02 sie 2011, 17:39 przez eg_ptmkż, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Marcin
Posty: 2022
Rejestracja: 10 kwie 2006, 05:36
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: 4- ty TT-Weekend w Sopocie2011

Post autor: Marcin »

Jeśli moge wtrącic moje trzy eurocenty......

Prośba do planujących szlaki. Temat pętli nawrotnych. Pomyslcie nad wygładzeniem łuków. Ten moduł który był za stacją techniczną to musze przyznać hardkor. Łuk mniejszy niż produkuje Tillig. Loki typu 01 czy 18 wjeżdżają na krawędzie szyn kołami wiązanymi. Artura Kriegslok 52 tez się "prężyła" na tym łuku. Wagony też miały problem z wpisaniem się dlugimi wózkami w łuk. Nie wiem czy dysponujecie tylko tymi pętlami wraz z pętlą "Szwajcaria" ? Jeśli możecie to na Poznań wyczarujcie coś łagodniejszego. Ja rozumiem, że pętla typowy "gleiswendel" to spory wydatek bo i konstrukcja spora, ale warto miec też cos takiego.
Obrazek
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10847
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: 4- ty TT-Weekend w Sopocie2011

Post autor: ArturSchŁ »

Mój jest ten kawałek ...Szwajcarii !! (za Mr.zoob)

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Autor zdjęć i "Szwajcarii" - Paweł Wróblewski (wski).
Ostatnio zmieniony 02 sie 2011, 11:33 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 1 raz.
gemol
Posty: 1054
Rejestracja: 10 kwie 2006, 10:33
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: 4- ty TT-Weekend w Sopocie2011

Post autor: gemol »

...i jeśli się zgodzi to wrzucimy jego logo do filmu, ...
Nie widzę przeciwwskazań. :D
Pozdrawiam
Grzegorz Molenda
http://www.modart.radom.pl
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10847
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: 4- ty TT-Weekend w Sopocie2011

Post autor: ArturSchŁ »

@drlukasz:
- szmata: tak wiem nie pomyśleliśmy, jednak na pewno zdarzą się sytuacje gdy będą konieczne 2 szmaty np dwie imprezy w tym samym czasie, druga prędzej czy później i tak będzie niezbędna.
- XpressNet/centralka: chcieliśmy przetestować maksymalne możliwości Roco - były pytania na forum o jej możliwości wydajnościowe, o wzmocnieniu systemu poprzez dodatkowe pudełka wiemy i stosujemy.
Awatar użytkownika
Maciej
Moderator
Posty: 3239
Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Re: 4- ty TT-Weekend w Sopocie2011

Post autor: Maciej »

Kontynuujmy to czego po 6 latach się dorobiliśmy. Nie mamy się czego wstydzić ;) czego dowodem są pochwały przyjaciół z za miedzy (mają duże doświadczenia w działalności klubu z pod szyldu TT i zaszczytem są ich POZYTYWNE uwagi, że też u nas można :mrgreen: ). Szacun dla Gemola za jego blaszki :idea: dziś przeglądałem urobek filmowy jak lutuje razem z Darkiem elementy- fajne ujęcia i jeśli się zgodzi to wrzucimy jego logo do filmu, podobnie z Krzysiem (grupa Szczecin z EKA model na czele) - pełen spontan i zabawa z Marcinem w .....TT :D Myślę że w tym roku Jarek miał podobnie jak ja mało powodów do stękania w zakresie epok i zarządów kolejowych jakie jeździły. Wszyscy ustawiali składy historyczne i współczesne - dyspensa dotyczyła mojego składu Układu Warszawskiego - ciągnięta przez parowóz III Rzeszy Niemieckiej i składu Marcina z przepięknymi wagonami typu Schürzenwagen (przepiękna paleta od DB i DR do PKP i CSD). Pociągi przemierzały spokojną trasę po górskie pętle, myśle że brak typowej stacji o której pisze Artur, rekompensowały klimaty na samym szlaku :D Gadał bym jeszcze z trzy dni - przeglądam dalej i pozdrawiam.
A tak zaczynała się historia Grupy Północ
http://www.youtube.com/watch?v=-p05CdARPAM
Ostatnio zmieniony 01 sie 2011, 19:21 przez Maciej, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
drlukasz
Posty: 1040
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: 4- ty TT-Weekend w Sopocie2011

Post autor: drlukasz »

ArturSchŁ pisze:Wytknięto nam brak "szmaty" zakrywającej nogi modułów i wszystko co za nimi - tu się bijemy w piersi, że to prawda, prace w tym kierunku trwają.
Artur, trzeba było się odezwać. Szmata sTTandardowa leży sobie spokojnie w Ciechanowie u Kilkujadka po ostatniej imprezie
ArturSchŁ pisze:Makieta zasilana była jedną centralką Roco, z podłączanymi różnymi myszkami i możemy stwierdzić, że zdała egzamin nawet z 6-ma składami !! Dalsze zwiększanie ilości lokomotyw czy myszek na raz, powodowało kłopoty, na które pomagał tylko Reset.
Przeciążenie magistrali (myszy) boostera (składy). Na Kozaku swego czasu Cyrrus podawał rozwiązanie z zasilanymi boxami dla XpressNetu - eliminują problem. Zasilanie całej makiety z jednego boostera jest dość... śliskim tematem 8)
ArturSchŁ pisze:Z dziwnych objawów zaobserwowaliśmy, że niektóre z lokomotyw nagle głupiały, tzn:
- gasły światła i nie dawały się zapalić, lub
- przestały całkowicie reagować na polecenia,
za każdym razem pomagał reset dekodera i ponowne zaprogramowanie właściwego adresu - brak związku z producentem/modelem dekodera, działo się tak z różnymi.
Przeciążenie magistrali - centralka potrafi wówczas wygenerować różne głupoty. Możliwa także reakcja na skoki zasilania. Zauważyłem kiedyś, że kilka zwarć na zasilanym kawałku makiety spowodowało, że lok przestał reagować na komendy - pomogło jw.
Ostatnio zmieniony 02 sie 2011, 08:53 przez drlukasz, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10847
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: 4- ty TT-Weekend w Sopocie2011

Post autor: ArturSchŁ »

Podsumowując udaną imprezę zacznę od podziękowań:

:arrow: dla tych którzy uczestniczyli w organizacji jak i dla tych, którzy uczestniczyli w spotkaniu, czyli gości, którzy ją odwiedzili.
Szczególnie podziękowania dla kolegów z Czech, z klubu modelarskiego w Trutnov.
:arrow: Dziękuję kolegom, którzy brali udział w budowaniu makiety, jej rozstawianiu jak i w składaniu i sprzątaniu.
:arrow: Chciałbym gorąco podziękować naszym DZIEWCZYNOM za udział w imprezie, szczególnie dla tych obecnych na Spotkaniu za przygotowanie wspaniałego sobotniego poczęstunku, ale także dla tych które, przybyły na spotkanie z nami albo, po prostu, tylko pozwalają nam bawić się w nasze hobby.
:arrow: Gorące słowa podziękowania kolegom, którzy wsparli naszą imprezę: Gemolowi z ModArt i KrzyszTTofowi z EKA-model za uatrakcyjnienie imprezy.
:arrow: Wszystkim Forumowiczom, którzy nas odwiedzili i brali czynny udział w zabawie ze swoimi skarbami, bądź tez tylko wpadli, by makietę i nas, zobaczyć oraz pozdrowić.

Co do formuły spotkania to jest ona zawsze otwarta, zapraszamy do wspólnej zabawy, każdego, kto się pojawi - koledzy, którzy przybyli potwierdzą, że jedynym ograniczeniem jest pomysłowość, przepustowość szlaków i wydajność centralki. :mrgreen:
Do wspólnej zabawy zapraszamy także, gdy na to pozwoli sytuacja na szlaku, także osoby z tzw. gawiedzi - najczęściej dzieci (oczywiście nie masowo i zawsze pod nadzorem).

W tym roku makieta miała kształt litery "C", co się okazało, zdaniem wielu obserwatorów, dobrym pomysłem z punktu widzenia gawiedzi, gdyż dzięki takiemu układowi był łatwy i wygodny dostęp do całej makiety.
Wytknięto nam brak "szmaty" zakrywającej nogi modułów i wszystko co za nimi - tu się bijemy w piersi, że to prawda, prace w tym kierunku trwają.
Akcent po prawej - "Mój kawałek Szwajcarii", wyznaczył pewien poziom wykonania/wykończenia makiet, którego reszta, poza drobnymi wyjątkami, nie była w stanie dorównać.
"Techniczna" po lewo, pozwalała na prezentację składów, manewry, często i wypadki kolejowe - była drugim akcentem makiety.
Środkowa część szlaku pozwalała na fotostopy oraz prezentację przejazdu pociągów, szczególnie pędzące ICE podnosiły temperaturę gawiedzi, a szczególnie małolatów. :mrgreen:

Przydała by się WYKOŃCZONA duża stacja pasażerska z peronami, budynkami, wiatami by dopełnić wyglądu makiety. Tego brakowało. :oops:

Makieta zasilana była jedną centralką Roco, z podłączanymi różnymi myszkami i możemy stwierdzić, że zdała egzamin nawet z 6-ma składami !! Dalsze zwiększanie ilości lokomotyw czy myszek na raz, powodowało kłopoty, na które pomagał tylko Reset.
Z dziwnych objawów zaobserwowaliśmy, że niektóre z lokomotyw nagle głupiały, tzn:
- gasły światła i nie dawały się zapalić, lub
- przestały całkowicie reagować na polecenia,
za każdym razem pomagał reset dekodera i ponowne zaprogramowanie właściwego adresu - brak związku z producentem/modelem dekodera, działo się tak z różnymi.

Konkurs.
Rok temu padła propozycja na konkurs "makieta w pudełku od butów", jednak tak się złożyło, że nikt nie pociągnął tego pomysłu poza ....uczestnikami !! Trzeba było w trybie awaryjnym przygotować się do rozstrzygnięcia konkursu. Na szczęście Organizator stanął na wysokości zadania i wszystko dobrze się skończyło !!

Szczerze przyznam, że na koniec imprezy nogi mi wchodziły, ...no wiecie gdzie :lol: i szczerze miałem już dość, pomimo nawet krótszego czasu trwania imprezy. Ta chwila słabości już minęła i z niecierpliwością wypatruję kolejnych imprez, na które już dziś Was zapraszamy.
eg_ptmkż
Posty: 1691
Rejestracja: 16 kwie 2006, 11:24
Lokalizacja: tt@ptmkz.pl
Kontakt:

Re: 4- ty TT-Weekend w Sopocie2011

Post autor: eg_ptmkż »

maciej_kolej pisze:Jeszcze raz dziękujemy za klimaty i jesteśmy na stałych łączach :D
Twój kubek okolicznościowy się ostał, niestety bez oranżady, trafia do depozytu ...
Ostatnio zmieniony 01 sie 2011, 16:57 przez eg_ptmkż, łącznie zmieniany 2 razy.
gemol
Posty: 1054
Rejestracja: 10 kwie 2006, 10:33
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: 4- ty TT-Weekend w Sopocie2011

Post autor: gemol »

Radom dotarł do domu cało. Dzięki za kilka miłych dni.
Pozdrawiam
Grzegorz Molenda
http://www.modart.radom.pl
mackoo
Posty: 52
Rejestracja: 31 sie 2006, 16:49
Lokalizacja: Włocławek
Kontakt:

4-ty TT-Weekend w Sopocie 2011

Post autor: mackoo »

Witam
Tak samo jak Maciej kolej też miałem duże problemy z wyjazdem wczoraj z Sopotu express opóźniony 50 minut i tyle czekałem na zatłoczonym peronie. :evil:
:roll: :/ Impreza super jak co roku dzięki jeszcze raz za poprowadzenie składów.
Do zobaczenia w Poznaniu na Targach Hobby.
Maciej Ołdyński mackoo
ODPOWIEDZ

Wróć do „Imprezy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości