Zeuke&Wegwerth V75
Moderator: mod-Tabor
- DBv
- Administrator
- Posty: 1951
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Re: Zeuke&Wegwerth V75
No sprawa zdaje sie być wyjaśnioną. Dziekuje za zdjęcia modelu. O konstrukcje tych wozków pytalem bo natknąłem sie na taką informację, wydawać by sie mogło wiarygodną, jakoby nie miały one wczesniej ruchomych czołownic.
- piottrw
- Posty: 812
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
-
- Posty: 710
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:35
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Zeuke&Wegwerth V75
Cześć,
W uzupełnieniu opisu Piottrw-a dołączam skan z katalogu "TT Zeuke 1969-70". Oprócz kolorowego widoku lokomotywy, zamieszczony jest też rysunek "techniczny" wózka. Widać na nim wyraźnie, że czołownica stanowiła element wózka, a nie pudła.
http://img342.imageshack.us/my.php?imag ... 75m0rm.jpg
Pozdrawiam
W uzupełnieniu opisu Piottrw-a dołączam skan z katalogu "TT Zeuke 1969-70". Oprócz kolorowego widoku lokomotywy, zamieszczony jest też rysunek "techniczny" wózka. Widać na nim wyraźnie, że czołownica stanowiła element wózka, a nie pudła.
http://img342.imageshack.us/my.php?imag ... 75m0rm.jpg
Pozdrawiam
- piottrw
- Posty: 812
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Zeuke&Wegwerth V75
Witam
Otóż sprawa wygląda tak: Mam V 75 Zeuke ale na podwoziu BTTB, oraz starą T 435 Zeuke z barierkami tylko na czołownicach. Jak mi sie uda to może w tym tygodniu zeskanuję T 435 to wkleję (co konkretnie?)
Budowa wózków była taka. Od silnika napęd przenoszony kardanem na głowicę napędową zamontowaną na jednym wózku. Kardan i głowica gdzie były przekładnie zębate z metalu. Drugi, ten pod kabiną zbierał tylko prąd. Pierwsze egzemlplarze miały napęd tylko na 1 oś z gumkami przyczepnosciowymi, później dawali napęd na obie osie i ja tak mam. Pomiędzy wózkami nitowany do ramy ołowiany balast imitujący akumuklatory. Po ok. 40 latach model jeździ bardzo dobrze. Czołownice oczywiście ruchome! Sprzegi pierwotnie starego typu, ja przełożyłem na stadartowe.
PS
Pierwsze obudowy do V 75 były fabrycznie przemalowywane z niebieskich czeskich co widać wewnątrz!
Otóż sprawa wygląda tak: Mam V 75 Zeuke ale na podwoziu BTTB, oraz starą T 435 Zeuke z barierkami tylko na czołownicach. Jak mi sie uda to może w tym tygodniu zeskanuję T 435 to wkleję (co konkretnie?)
Budowa wózków była taka. Od silnika napęd przenoszony kardanem na głowicę napędową zamontowaną na jednym wózku. Kardan i głowica gdzie były przekładnie zębate z metalu. Drugi, ten pod kabiną zbierał tylko prąd. Pierwsze egzemlplarze miały napęd tylko na 1 oś z gumkami przyczepnosciowymi, później dawali napęd na obie osie i ja tak mam. Pomiędzy wózkami nitowany do ramy ołowiany balast imitujący akumuklatory. Po ok. 40 latach model jeździ bardzo dobrze. Czołownice oczywiście ruchome! Sprzegi pierwotnie starego typu, ja przełożyłem na stadartowe.
PS
Pierwsze obudowy do V 75 były fabrycznie przemalowywane z niebieskich czeskich co widać wewnątrz!
- DBv
- Administrator
- Posty: 1951
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Re: Zeuke&Wegwerth V75
No właśnie na tych zdjęciach to najwieksza niedoróbke byli w stanie ukryc. Ale natknałem sie na informację, ze to jednak wygladało inaczej i dlatego pytam o ewentualne zdjcia.
Ostatnio zmieniony 09 kwie 2006, 22:26 przez DBv, łącznie zmieniany 2 razy.
- Charakterek
- Posty: 1760
- Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: Zeuke&Wegwerth V75
sprawa wygląda tak, że na tych rysunkach, to większość loków wyglądała jakby miała nieruchome czołownice. A zapewniam Cię, że BTTB nic a nic nie tykało przy tych lokach, szły takie jak od zeuke. Może drobna kosmetyka jeno. Najwięcej działo się z parowozami i ich napędem. A to - zostało jak było.
-
- Posty: 552
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Zeuke&Wegwerth V75
Tylko czy on napewno miał nieruchomą czołownicę? Przyjrzałem się rysunkom na TT-pics i widać na nich linię podziału pod tą przednią barierką, więc mogły być ruchome.
- DBv
- Administrator
- Posty: 1951
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Re: Zeuke&Wegwerth V75
No właśnie te rysunki... Intersuje mnie jak konkretnie wygladała sprawa rozwiazania tych wózków. Znalazłem te rysunki, ale tam oprócz innych barierek niewiele więcej róznic widać. Na rysunkach tego co najbardziej mnie interesuje (te wózki) to tak nie bardzo widać, myślałem że może ktoś z forumowiczów ma (miał) ten model. W każdym bądz razie dziekuję za chęci.
- Charakterek
- Posty: 1760
- Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: Zeuke&Wegwerth V75
mam tylko rysunki z katalogów (bo zdjęć wtedy nie było) Jak Ci odpowiada - wkleję
- DBv
- Administrator
- Posty: 1951
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Re: Zeuke&Wegwerth V75
Nie Ym32 zaczęli robić od czasów BTTB. Chodzi o starsza wersję Br107, oznaczoną jeszcze jako V75, ewentualnie o starą wersję T435.
-
- Posty: 825
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:20
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: Zeuke&Wegwerth V75
Ja mam YM 32 ale chyba nie oto Ci chodzi
- DBv
- Administrator
- Posty: 1951
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Zeuke&Wegwerth V75
Witam. Czy ktoś z forumowiczów posiada taki model? Czy mógłby udostepnic zdjęcia? Chodzi o model V75 (później BR107) z 2 wózkami, nieruchomą czołownica i czołową barierką.
Ostatnio zmieniony 09 kwie 2006, 19:45 przez DBv, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości