Zeuke&Wegwerth V75

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1951
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

Re: Zeuke&Wegwerth V75

Post autor: DBv »

No sprawa zdaje sie być wyjaśnioną. Dziekuje za zdjęcia modelu. O konstrukcje tych wozków pytalem bo natknąłem sie na taką informację, wydawać by sie mogło wiarygodną, jakoby nie miały one wczesniej ruchomych czołownic.
Awatar użytkownika
piottrw
Posty: 812
Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Zeuke&Wegwerth V75

Post autor: piottrw »

Witam
To ja daję skany mojego loka "...co ma już ze 40 lat...", ale nie jest najstarszy, pierwszeństwo dla BR 23

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
PiotrZ
Posty: 710
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:35
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Zeuke&Wegwerth V75

Post autor: PiotrZ »

Cześć,
W uzupełnieniu opisu Piottrw-a dołączam skan z katalogu "TT Zeuke 1969-70". Oprócz kolorowego widoku lokomotywy, zamieszczony jest też rysunek "techniczny" wózka. Widać na nim wyraźnie, że czołownica stanowiła element wózka, a nie pudła.

http://img342.imageshack.us/my.php?imag ... 75m0rm.jpg


Pozdrawiam
Awatar użytkownika
piottrw
Posty: 812
Rejestracja: 10 kwie 2006, 07:54
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Zeuke&Wegwerth V75

Post autor: piottrw »

Witam
Otóż sprawa wygląda tak: Mam V 75 Zeuke ale na podwoziu BTTB, oraz starą T 435 Zeuke z barierkami tylko na czołownicach. Jak mi sie uda to może w tym tygodniu zeskanuję T 435 to wkleję (co konkretnie?)
Budowa wózków była taka. Od silnika napęd przenoszony kardanem na głowicę napędową zamontowaną na jednym wózku. Kardan i głowica gdzie były przekładnie zębate z metalu. Drugi, ten pod kabiną zbierał tylko prąd. Pierwsze egzemlplarze miały napęd tylko na 1 oś z gumkami przyczepnosciowymi, później dawali napęd na obie osie i ja tak mam. Pomiędzy wózkami nitowany do ramy ołowiany balast imitujący akumuklatory. Po ok. 40 latach model jeździ bardzo dobrze. Czołownice oczywiście ruchome! Sprzegi pierwotnie starego typu, ja przełożyłem na stadartowe.
PS
Pierwsze obudowy do V 75 były fabrycznie przemalowywane z niebieskich czeskich co widać wewnątrz!
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1951
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

Re: Zeuke&Wegwerth V75

Post autor: DBv »

No właśnie na tych zdjęciach to najwieksza niedoróbke byli w stanie ukryc. Ale natknałem sie na informację, ze to jednak wygladało inaczej i dlatego pytam o ewentualne zdjcia.
Ostatnio zmieniony 09 kwie 2006, 22:26 przez DBv, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Charakterek
Posty: 1760
Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Zeuke&Wegwerth V75

Post autor: Charakterek »

sprawa wygląda tak, że na tych rysunkach, to większość loków wyglądała jakby miała nieruchome czołownice. A zapewniam Cię, że BTTB nic a nic nie tykało przy tych lokach, szły takie jak od zeuke. Może drobna kosmetyka jeno. Najwięcej działo się z parowozami i ich napędem. A to - zostało jak było.
et22
Posty: 552
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Zeuke&Wegwerth V75

Post autor: et22 »

Tylko czy on napewno miał nieruchomą czołownicę? Przyjrzałem się rysunkom na TT-pics i widać na nich linię podziału pod tą przednią barierką, więc mogły być ruchome.
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1951
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

Re: Zeuke&Wegwerth V75

Post autor: DBv »

No właśnie te rysunki... Intersuje mnie jak konkretnie wygladała sprawa rozwiazania tych wózków. Znalazłem te rysunki, ale tam oprócz innych barierek niewiele więcej róznic widać. Na rysunkach tego co najbardziej mnie interesuje (te wózki) to tak nie bardzo widać, myślałem że może ktoś z forumowiczów ma (miał) ten model. W każdym bądz razie dziekuję za chęci.
Awatar użytkownika
Charakterek
Posty: 1760
Rejestracja: 02 kwie 2006, 21:06
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Zeuke&Wegwerth V75

Post autor: Charakterek »

mam tylko rysunki z katalogów (bo zdjęć wtedy nie było) Jak Ci odpowiada - wkleję
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1951
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

Re: Zeuke&Wegwerth V75

Post autor: DBv »

Nie Ym32 zaczęli robić od czasów BTTB. Chodzi o starsza wersję Br107, oznaczoną jeszcze jako V75, ewentualnie o starą wersję T435.
BarTTek
Posty: 825
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:20
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Zeuke&Wegwerth V75

Post autor: BarTTek »

Ja mam YM 32 ale chyba nie oto Ci chodzi
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1951
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

Zeuke&Wegwerth V75

Post autor: DBv »

Witam. Czy ktoś z forumowiczów posiada taki model? Czy mógłby udostepnic zdjęcia? Chodzi o model V75 (później BR107) z 2 wózkami, nieruchomą czołownica i czołową barierką.
Ostatnio zmieniony 09 kwie 2006, 19:45 przez DBv, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości