Przeróbka ST44-003 Tillig

Konserwacja i naprawy, części zamienne itd Przeróbki taboru.

Moderator: mod-Porady i techniki modelarskie

ODPOWIEDZ
andsaw
Posty: 61
Rejestracja: 04 sty 2009, 13:21
Lokalizacja: Vänersborg, Szwecja
Kontakt:

Re: Przeróbka ST44-003 Tillig

Post autor: andsaw »

Czerwonej kropki nie ma ale juz dekoder na miejscu.
Dzieki za pomoc
Andrzej
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10871
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Przeróbka ST44-003 Tillig

Post autor: ArturSchŁ »

andsaw pisze:Teraz nie mam pojecia z ktorej strony jest pin nr 1?
A wystarczyło zerknąć TU.
:)

Jak widać na fotce Charakterka mamy na zaślepce "1" na wprost czerwonej kropy, która zresztą nie zawsze jest - zależy od okresu produkcji.
:mrgreen:
Ostatnio zmieniony 28 mar 2011, 09:05 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
solar
Posty: 546
Rejestracja: 26 wrz 2007, 17:49
Lokalizacja: Dębica/Zawierzbie
Kontakt:

Re: Przeróbka ST44-003 Tillig

Post autor: solar »

Sprawdż Tu Ale o ile pamiętam to pin nr 1 jest od strony "czerwonej kropki". Niech mnie ktoś poprawi jeżeli się mylę...
andsaw
Posty: 61
Rejestracja: 04 sty 2009, 13:21
Lokalizacja: Vänersborg, Szwecja
Kontakt:

Re: Przeróbka ST44-003 Tillig

Post autor: andsaw »

Odswiezanie tematu.
Wyciagnalem zaslepke analogowa z mojej st44-003 kilka dni temu czekajac na dekoder. Teraz nie mam pojecia z ktorej strony jest pin nr 1?
Nie chcialbym czegos zepsuc albo spalic.
andrzej
Ostatnio zmieniony 27 mar 2011, 23:35 przez andsaw, łącznie zmieniany 1 raz.
tete
Posty: 805
Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Przeróbka ST44-003 Tillig

Post autor: tete »

przemcol pisze:Wyciągnij bufory i już!
O kurka, nieźle :)
Dzięki!
Ostatnio zmieniony 18 gru 2009, 15:54 przez tete, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
przemcol
Posty: 440
Rejestracja: 03 gru 2008, 17:25
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Przeróbka ST44-003 Tillig

Post autor: przemcol »

Wyciągnij bufory i już!
tete
Posty: 805
Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Przeróbka ST44-003 Tillig

Post autor: tete »

drlukasz pisze:(...)
Zabieramy się do przeróbki.[/b]
1. Demontujemy pudło lokomotywy (...)
Może banalne... ale nie chcę czegoś spier...... . Możesz napisać jak to bezboleśnie dla obudowy zrobić? W instrukcji nic o tym nie ma. Śrubek też żadnych nie widzę. Wiem, że na dole są jakieś szpary... zatrzaski? Tam coś należałoby wsunąć aby obudowę zdjąć?
Ostatnio zmieniony 18 gru 2009, 15:53 przez tete, łącznie zmieniany 2 razy.
tete
Posty: 805
Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Przeróbka ST44-003 Tillig

Post autor: tete »

W uzupełnieniu zapodam jeszcze to:

Na fotce z galerii HEKTTORA także to widać, że jest inaczej:
Obrazek Obrazek
źródło: http://www.hekttor.biz/index.php?lng=CZ ... 2&st=&pg=3

Słowem: tłumiki są od strony wentylatora.
Ostatnio zmieniony 16 paź 2009, 11:25 przez tete, łącznie zmieniany 1 raz.
tete
Posty: 805
Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Przeróbka ST44-003 Tillig

Post autor: tete »

Pozwolę sobie zapodać fotkę dachu ST44_003 od Roco (z wersji w H0). Może okazać się pomocna przy ocenie wielkości i umiejscowienia elementów tejże przeróbki:
Obrazek

i porównanie do przeróbki autora tematu:
Obrazek
fotka zdjęta z góry

...oraz rzuty na bok lokomotywy od Roco:
Obrazek Obrazek
źródło: http://www.dcc24.eu/gallery8

Zwróćcie uwagę na umiejscowienie tłumików względem wentylatora dachowego. U Roco jest OK:
Obrazek
źródło: http://www.kolej.pl/jareks

Nie wiem o co chodzi, ale u autora tego tematu tłumiki są z innej strony niż u Roco ?? Wygląda na to, że wersja autora tematu jest błędna :cry: Zdjęcia oryginału zdają się to potwierdzać (proszę popatrzeć na dwie ostatnie wklejone przeze mnie fotki pokazujące model i oryginał)...
Ostatnio zmieniony 16 paź 2009, 11:23 przez tete, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
BarTTmań
Posty: 590
Rejestracja: 03 paź 2008, 22:06
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Przeróbka ST44-003 Tillig

Post autor: BarTTmań »

Faktycznie !! To rozwiązuje również moje poprzednie wątpliwości, które tłumaczył mi Kolega drlukasz. Nie wiem, czy się na to porwę, ale jeśli...to wiem, gdzie szukać. :) Dzięki.
tete
Posty: 805
Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Przeróbka ST44-003 Tillig

Post autor: tete »

Ekstra materiał, z którego zapewne w pełni skorzystają wszyscy zainteresowani. Gratulacje drlukasz za przeróbkę i chęć napisania tejże relacji !! Fotki Rangera też pomocne ;)
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3946
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Przeróbka ST44-003 Tillig

Post autor: Ranger »

I jeszcze pare fotek ode mnie:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 13 paź 2009, 10:17 przez Ranger, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
merry
Posty: 303
Rejestracja: 09 kwie 2008, 13:07
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Przeróbka ST44-003 Tillig

Post autor: merry »

To już zacieram rączki :D
Awatar użytkownika
drlukasz
Posty: 1040
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Przeróbka ST44-003 Tillig

Post autor: drlukasz »

merry pisze:Bardzo dziękuję i z przyjemnością poczytam dalsze
Polecam się na przyszłość.

W następnym odcinku - BR86 na TKt3 ;)

Ale to dopiero po powrocie z Rosswein.
Awatar użytkownika
merry
Posty: 303
Rejestracja: 09 kwie 2008, 13:07
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Przeróbka ST44-003 Tillig

Post autor: merry »

Tego mi właśnie brakowało na forum!
Tekst ma znaczące walory poznawcze i praktyczne dla przyszłych naśladowców do których mam zamiar dołączyć.
Podsumowując:

1. Bardzo dobrze napisany tekst
2. Informacja historyczna
3. Odniesienie do materiału zdjęciowego
4. Hinty techniczne - osobiście wykorzystam patent z klejem polimerowym do łączenia blachy i plexi

Bardzo dziękuję i z przyjemnością poczytam dalsze
ODPOWIEDZ

Wróć do „Naprawy/przeróbki taboru”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość