Przeróbka ST44-003 Tillig
Moderator: mod-Porady i techniki modelarskie
-
- Posty: 61
- Rejestracja: 04 sty 2009, 13:21
- Lokalizacja: Vänersborg, Szwecja
- Kontakt:
Re: Przeróbka ST44-003 Tillig
Czerwonej kropki nie ma ale juz dekoder na miejscu.
Dzieki za pomoc
Andrzej
Dzieki za pomoc
Andrzej
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10871
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Przeróbka ST44-003 Tillig
A wystarczyło zerknąć TU.andsaw pisze:Teraz nie mam pojecia z ktorej strony jest pin nr 1?

Jak widać na fotce Charakterka mamy na zaślepce "1" na wprost czerwonej kropy, która zresztą nie zawsze jest - zależy od okresu produkcji.

Ostatnio zmieniony 28 mar 2011, 09:05 przez ArturSchŁ, łącznie zmieniany 1 raz.
- solar
- Posty: 546
- Rejestracja: 26 wrz 2007, 17:49
- Lokalizacja: Dębica/Zawierzbie
- Kontakt:
Re: Przeróbka ST44-003 Tillig
Sprawdż Tu Ale o ile pamiętam to pin nr 1 jest od strony "czerwonej kropki". Niech mnie ktoś poprawi jeżeli się mylę...
-
- Posty: 61
- Rejestracja: 04 sty 2009, 13:21
- Lokalizacja: Vänersborg, Szwecja
- Kontakt:
Re: Przeróbka ST44-003 Tillig
Odswiezanie tematu.
Wyciagnalem zaslepke analogowa z mojej st44-003 kilka dni temu czekajac na dekoder. Teraz nie mam pojecia z ktorej strony jest pin nr 1?
Nie chcialbym czegos zepsuc albo spalic.
andrzej
Wyciagnalem zaslepke analogowa z mojej st44-003 kilka dni temu czekajac na dekoder. Teraz nie mam pojecia z ktorej strony jest pin nr 1?
Nie chcialbym czegos zepsuc albo spalic.
andrzej
Ostatnio zmieniony 27 mar 2011, 23:35 przez andsaw, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 805
- Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Przeróbka ST44-003 Tillig
O kurka, nieźleprzemcol pisze:Wyciągnij bufory i już!

Dzięki!
Ostatnio zmieniony 18 gru 2009, 15:54 przez tete, łącznie zmieniany 1 raz.
- przemcol
- Posty: 440
- Rejestracja: 03 gru 2008, 17:25
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Przeróbka ST44-003 Tillig
Wyciągnij bufory i już!
-
- Posty: 805
- Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Przeróbka ST44-003 Tillig
Może banalne... ale nie chcę czegoś spier...... . Możesz napisać jak to bezboleśnie dla obudowy zrobić? W instrukcji nic o tym nie ma. Śrubek też żadnych nie widzę. Wiem, że na dole są jakieś szpary... zatrzaski? Tam coś należałoby wsunąć aby obudowę zdjąć?drlukasz pisze:(...)
Zabieramy się do przeróbki.[/b]
1. Demontujemy pudło lokomotywy (...)
Ostatnio zmieniony 18 gru 2009, 15:53 przez tete, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 805
- Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Przeróbka ST44-003 Tillig
W uzupełnieniu zapodam jeszcze to:
Na fotce z galerii HEKTTORA także to widać, że jest inaczej:
źródło: http://www.hekttor.biz/index.php?lng=CZ ... 2&st=&pg=3
Słowem: tłumiki są od strony wentylatora.
Na fotce z galerii HEKTTORA także to widać, że jest inaczej:


źródło: http://www.hekttor.biz/index.php?lng=CZ ... 2&st=&pg=3
Słowem: tłumiki są od strony wentylatora.
Ostatnio zmieniony 16 paź 2009, 11:25 przez tete, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 805
- Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Przeróbka ST44-003 Tillig
Pozwolę sobie zapodać fotkę dachu ST44_003 od Roco (z wersji w H0). Może okazać się pomocna przy ocenie wielkości i umiejscowienia elementów tejże przeróbki:
i porównanie do przeróbki autora tematu:
fotka zdjęta z góry
...oraz rzuty na bok lokomotywy od Roco:
źródło: http://www.dcc24.eu/gallery8
Zwróćcie uwagę na umiejscowienie tłumików względem wentylatora dachowego. U Roco jest OK:
źródło: http://www.kolej.pl/jareks
Nie wiem o co chodzi, ale u autora tego tematu tłumiki są z innej strony niż u Roco
Wygląda na to, że wersja autora tematu jest błędna
Zdjęcia oryginału zdają się to potwierdzać (proszę popatrzeć na dwie ostatnie wklejone przeze mnie fotki pokazujące model i oryginał)...

i porównanie do przeróbki autora tematu:

fotka zdjęta z góry
...oraz rzuty na bok lokomotywy od Roco:


źródło: http://www.dcc24.eu/gallery8
Zwróćcie uwagę na umiejscowienie tłumików względem wentylatora dachowego. U Roco jest OK:

źródło: http://www.kolej.pl/jareks
Nie wiem o co chodzi, ale u autora tego tematu tłumiki są z innej strony niż u Roco


Ostatnio zmieniony 16 paź 2009, 11:23 przez tete, łącznie zmieniany 1 raz.
- BarTTmań
- Posty: 590
- Rejestracja: 03 paź 2008, 22:06
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Przeróbka ST44-003 Tillig
Faktycznie
To rozwiązuje również moje poprzednie wątpliwości, które tłumaczył mi Kolega drlukasz. Nie wiem, czy się na to porwę, ale jeśli...to wiem, gdzie szukać.
Dzięki.


-
- Posty: 805
- Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Przeróbka ST44-003 Tillig
Ekstra materiał, z którego zapewne w pełni skorzystają wszyscy zainteresowani. Gratulacje drlukasz za przeróbkę i chęć napisania tejże relacji
Fotki Rangera też pomocne 


- Ranger
- Posty: 3946
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Przeróbka ST44-003 Tillig
Ostatnio zmieniony 13 paź 2009, 10:17 przez Ranger, łącznie zmieniany 1 raz.
- merry
- Posty: 303
- Rejestracja: 09 kwie 2008, 13:07
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Przeróbka ST44-003 Tillig
To już zacieram rączki 

- drlukasz
- Posty: 1040
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:03
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: Przeróbka ST44-003 Tillig
Polecam się na przyszłość.merry pisze:Bardzo dziękuję i z przyjemnością poczytam dalsze
W następnym odcinku - BR86 na TKt3

Ale to dopiero po powrocie z Rosswein.
- merry
- Posty: 303
- Rejestracja: 09 kwie 2008, 13:07
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Przeróbka ST44-003 Tillig
Tego mi właśnie brakowało na forum!
Tekst ma znaczące walory poznawcze i praktyczne dla przyszłych naśladowców do których mam zamiar dołączyć.
Podsumowując:
1. Bardzo dobrze napisany tekst
2. Informacja historyczna
3. Odniesienie do materiału zdjęciowego
4. Hinty techniczne - osobiście wykorzystam patent z klejem polimerowym do łączenia blachy i plexi
Bardzo dziękuję i z przyjemnością poczytam dalsze
Tekst ma znaczące walory poznawcze i praktyczne dla przyszłych naśladowców do których mam zamiar dołączyć.
Podsumowując:
1. Bardzo dobrze napisany tekst
2. Informacja historyczna
3. Odniesienie do materiału zdjęciowego
4. Hinty techniczne - osobiście wykorzystam patent z klejem polimerowym do łączenia blachy i plexi
Bardzo dziękuję i z przyjemnością poczytam dalsze
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości