Dzięki! Niestety ta pochwała może dotyczyć tylko wyglądu modułu jako takiego, a nie moich umiejętności elektrozielarskich. Przynam się bez bicia, że większość powierzchni została oblejona gotowymi wyrobami Polaka.Kilkujadek pisze:bardzo duży postęp z zielenią.
Wiadukt kolejowy
Moderator: mod-Makieta Modułowa
-
- Posty: 684
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:35
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Wiadukt kolejowy
-
- Posty: 3295
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: Wiadukt kolejowy
Na module z przepustem bardzo duży postęp z zielenią. Mam nadzieję że przerobisz do tego stanu poprzednie moduły
-
- Posty: 684
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:35
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
-
- Posty: 684
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:35
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Wiadukt kolejowy
Moje moduły podjazdowe w Sosnowcu były tak ustawione w makiecie, że stanowiły… zjazd do „depresji”, w której stały moduły Tadeusza D.
Różnica poziomów wynosiła dwadzieścia kilka milimetrów poniżej sTTandardowego 1000mm.
Zjazd z wiaduktu
Zjazd z wiaduktu widziany od strony modułów Tadeusza
Podjazd do tunelu
I jeszcze krótki FILM z przejazdu pociągu przez „mój” fragment makiety. Pociąg przejeżdża kolejno przez wiadukt, łuk na nasypie (początek zjazdu), prostą bez trawy (koniec zjazdu), moduły Tadeusza D. z mostem, łuk bez trawy (początek podjazdu), prostą w wykopie (koniec podjazdu) i tunel.
Różnica poziomów wynosiła dwadzieścia kilka milimetrów poniżej sTTandardowego 1000mm.
Zjazd z wiaduktu
Zjazd z wiaduktu widziany od strony modułów Tadeusza
Podjazd do tunelu
I jeszcze krótki FILM z przejazdu pociągu przez „mój” fragment makiety. Pociąg przejeżdża kolejno przez wiadukt, łuk na nasypie (początek zjazdu), prostą bez trawy (koniec zjazdu), moduły Tadeusza D. z mostem, łuk bez trawy (początek podjazdu), prostą w wykopie (koniec podjazdu) i tunel.
Ostatnio zmieniony 01 kwie 2011, 20:18 przez PiotrZ, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 684
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:35
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Wiadukt kolejowy
ArturSchŁ pisze:Podoba mi się. Poproszę o udostępnienie oryginału
Gdyby go „dopieścić” mógłby stanowić pomysł na logo polskiego sTTandardu (ale chyba bez dopisku "connecting people").
Znaczek TT jest przerysowany z Zeuke/BTTB. Trzeba by go przerobić na grafikę wektorową. Czcionka to Arial z cieniem i Stylus BT.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10359
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
-
- Posty: 684
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:35
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Wiadukt kolejowy
Ostatnio zmieniony 18 mar 2011, 20:59 przez PiotrZ, łącznie zmieniany 1 raz.
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10359
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Wiadukt kolejowy
Na TRAKO mieliśmy podjazdy i zjazdy i częściej bywało, że loka spuchła pod górę, niż nastąpiło rozerwanie składu, ... ale wtedy była jazda łapać wagony na zakrętach
Najczęściej były stosowane sprzęgi sztywne, które zapewniają spokojną jazdę jednak ich zastosowanie nijak się ma do manewrów z przeformowywaniem składów na stacjach, czyli odpada zabawa "w papierki".
Najczęściej były stosowane sprzęgi sztywne, które zapewniają spokojną jazdę jednak ich zastosowanie nijak się ma do manewrów z przeformowywaniem składów na stacjach, czyli odpada zabawa "w papierki".
- TTygrysek_P-ń
- Posty: 446
- Rejestracja: 21 paź 2008, 19:53
- Lokalizacja: 52.413076,16.90123
- Kontakt:
Re: Wiadukt kolejowy
Trzeba będzie wtedy stosować dodatkową lokomotywę - popychającą na podjeździe lub lokomotywa zamiast ciągnąć będzie pchać skład. W przypadku towarowego składu można zastosować takie rozwiązanie ale przy pasażerskich się nie spotkałem z takim czymś. Kolejne rozwiązanie sztywne sprzęgi.PiotrZ pisze:...Jedno stwierdziłem z całą pewnością - rozerwanie składu pociągu podczas podjazdu skutkuje dość szybką ucieczką wagonów co będzie wymagać natychmiastowej reakcji maszynisty.
-
- Posty: 684
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:35
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Wiadukt kolejowy
Macie rację, że trudno przewidzieć zachowanie sprzęgów na podjazdach. Tylko ćwiczenia praktyczne mogą zweryfikować nasze domysły. Podczas ręcznych prób nic złego się nie działo, ale jak będzie się zachowywać kilku wagonowy skład na podjeździe/zjeździe nie wiadomo. Jedno stwierdziłem z całą pewnością - rozerwanie składu pociągu podczas podjazdu skutkuje dość szybką ucieczką wagonów co będzie wymagać natychmiastowej reakcji maszynisty.
- KamilW
- Posty: 1076
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Wiadukt kolejowy
Do pewnego momentu zwykłe, teraz tylko Kuehn, i zjawisko ustąpiło.
Sprzęgi Kuehna mają ten dodatkowy wąsik który pozycjonuje sprzęgi względem siebie i to pomaga, szczególnie w przypadku opisanego przez Tadeusza.
Co do wykolejania się to tu pomogły by chyba jedynie sprzęgi nie dające możliwości ruchu bocznego względem siebie.
Sprzęgi Kuehna mają ten dodatkowy wąsik który pozycjonuje sprzęgi względem siebie i to pomaga, szczególnie w przypadku opisanego przez Tadeusza.
Co do wykolejania się to tu pomogły by chyba jedynie sprzęgi nie dające możliwości ruchu bocznego względem siebie.
Ostatnio zmieniony 15 lut 2011, 15:00 przez KamilW, łącznie zmieniany 1 raz.
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 1910
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Wiadukt kolejowy
Do tego nie potrzeba podjazdów. Nawet na płaskim torze zdarzało nam się wstawiać wykolejone z powodu rozciągniętych KKS-ów wagony. Szczególnie podatne na to zjawisko są krótkie wagony.KamilW pisze:Ale zwrócę uwagę na coś innego, na łukach, przy długich składach i długich zjazdach może występować zjawisko wypychania dyszli (czy jakkolwiek tego nie nazwać) KKS-ów...
Ale masz rację - na podjazdach to zjawisko będzie dodatkowo spotęgowane ciężarem składu.
Ostatnio zmieniony 14 lut 2011, 23:10 przez T_Domagalski, łącznie zmieniany 1 raz.
- KrzyszTTof
- Posty: 1418
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:57
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Wiadukt kolejowy
A jakie sprzęgi stosujesz?KamilW pisze:... może występować zjawisko wypychania dyszli (...) KKS-ów na zewnątrz łuku, co po wyprostowaniu toru jazdy prowadzi do wykolejeń.
Ostatnio zmieniony 15 lut 2011, 14:59 przez KrzyszTTof, łącznie zmieniany 1 raz.
- KamilW
- Posty: 1076
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Wiadukt kolejowy
Zgadzam się z tobą Tadeuszu ale wydaje mi się, że to zjawisko nie dotyczy tak małych zmian pochylenia.
U mnie na makiecie przejścia są dużo ostrzejsze i to na łukach i rozpinania wagonów nawet 220 mm są sporadyczne.
Wydaje mi się, że w tym przypadku problem nie będzie istniał.
Ale zwrócę uwagę na coś innego, na łukach, przy długich składach i długich zjazdach może występować zjawisko wypychania dyszli (czy jakkolwiek tego nie nazwać) KKS-ów na zewnątrz łuku, co po wyprostowaniu toru jazdy prowadzi do wykolejeń.
Ja u siebie mam to przy jazdach więcej niż 6-7 węglarkami Tilliga, ale ja mam dużo ostrzejsze zjazdy.
U mnie na makiecie przejścia są dużo ostrzejsze i to na łukach i rozpinania wagonów nawet 220 mm są sporadyczne.
Wydaje mi się, że w tym przypadku problem nie będzie istniał.
Ale zwrócę uwagę na coś innego, na łukach, przy długich składach i długich zjazdach może występować zjawisko wypychania dyszli (czy jakkolwiek tego nie nazwać) KKS-ów na zewnątrz łuku, co po wyprostowaniu toru jazdy prowadzi do wykolejeń.
Ja u siebie mam to przy jazdach więcej niż 6-7 węglarkami Tilliga, ale ja mam dużo ostrzejsze zjazdy.
Ostatnio zmieniony 15 lut 2011, 15:00 przez KamilW, łącznie zmieniany 2 razy.
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 1910
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Wiadukt kolejowy
Same wagony na łuku to jeszcze nic groźnego. Najgorzej jest w miejscu przejścia z prostego w łuk. W takich miejscach wagony będą miały tendencje do rozpinania się (co pokazałem na rysunku). A jeśli w tym miejscu wypada jeszcze na dodatek łączenie modułów lub segmentów, to można się spodziewać nasilenia tego zjawiska...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości