
Projekcik pierwsza klasa - mi się osobiście bardzo podoba.
Pewnie kwestią czasu jest realizacja całości tego przedsięwzięcia przez jedną osobę - tylko gdzie Piotrek to pomieści

Paweł
Moderator: mod-Makieta Modułowa
T_Domagalski pisze: (...)
"Wiary nie traćcie. Ducha nie gaście"Grzegorz TT pisze: (...)
I tu będzie ból... Takie liczenie na "przypadek" to śliska sprawa. Wg mnie można było uwzględnić w projekcie choćby istniejące moduły rozgałęźne, jako spinające linię 1- i 2-torową.PiotrZ pisze:Nie zamierzam budować całego węzła z rozgałęzieniem, bo to byłby „sztywny” układ (na każdym zlocie taki sam). Lepiej planować makietę modułową jako dwa prawie niezależne szlaki: jeden 2-torowy, a drugi 1-torowy, które gdzieś tam „przypadkiem” się zejdą.
To jest dobry pomysł, gdy jesteśmy ograniczeni miejscem (np. w mieszkaniu). Na zloTTach zazwyczaj takiego ograniczenia nie ma, a byłby problem z obcinaniem nóg modułów na szlaku 2-torowym. Niemniej moje rozwiąznie nie wyklucza zastosowania kiedyś pomysłu Artura w praktyce, bo wystarczy skrócić liczbę modułów na moim podjeździe 1-torowym. Niezły pomysł na pętlę techniczną podał też carman.ArturSch pisze:No można jeszcze inaczej:
- szlak 2-torowy opada o połowę (do 965mm), wtedy
- jednotortor wspina się tylko o połowę wysokości do 1035mm.
Ale ta liczba nie ma większego znaczenia praktycznego. Jeszcze nigdy nie ustawialismy makiety modułowej zgodnie z siatką modularną „300”, szczególnie gdy na szlaku są łuki inne niż 90°. Moje moduły podjazdowe nie niwelują niezgodności z siatką, ale na planie, na poziomie toru, proste mają długość dokładnie 600mm.T_Domagalski pisze:Wyszło mi (…) dokładnie: 9,333.
Tu masz rację. PrawieT_Domagalski pisze:modułów łukowych zastosować do tego celu się nie da
I to jest jedyny problem, który jeszcze nie ma rozwiązaniaT_Domagalski pisze:trudno będzie to dopasować wszystko w rozsądna całość
Najrozsądniejszym rozwiązaniem jest zbudowanie CAŁEGO węzła.T_Domagalski pisze:... trudno będzie to dopasować wszystko w rozsądna całość.
Założenie dość odważne...PiotrZ pisze:Przyjąłem, że na pochyłym odcinku toru będzie się wstawiać konwencjonalne moduły sTTandardowe, przedłużając jedynie odpowiednio wysokość nóg.
No można jeszcze inaczej:PiotrZ pisze:Według założeń linia 2-torowa ma być poprowadzona na sTTandardowej wysokości 1000mm, a poziom linii 1-torowej ma zostać podniesiony na wysokość 1070mm.
Dzięki za miłe słowa, ale nie czuję się mistrzem. Są na forum inni prawdziwi mistrzowie, którzy mają smykałkę do detali i precyzjidarasekp pisze: (...)
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 3 gości