
Stacja Rajcza
Moderator: mod-Makieta Modułowa
- Fantomas
- Posty: 705
- Rejestracja: 21 kwie 2006, 15:54
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: Stacja Rajcza
Popatrzyłem na swoje okolice i potwierdzam, że ta mapa jest "bardziej historyczna" niż google czy zumi. Ciekawostką jest natomiast, że i google i zumi najwyraźniej kupują te same zdjęcia, sprawdźcie sobie np. Dworzec PKS w Katowicach, ul Piotra Skargi 

Ostatnio zmieniony 29 wrz 2010, 11:32 przez Fantomas, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 279
- Rejestracja: 13 paź 2006, 16:25
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Stacja Rajcza
Otwórz stronę:Piszecie o zdjęciach lotniczych, jak je wyświetlić?
http://maps.geoportal.gov.pl/webclient/
W szukaj wpisz żądaną miejscowość, korzystając z narzędzi dowolnie powiększaj i pomniejszaj obraz. Z punktu widzenia budowy makiety najbardziej przydatne będą mapy ORTO i TOPO, czyli ortofotomapa (zdjęcia) i mapa topograficzna, Przechodzisz między nimi klikając odpowiednią ikonkę w prawym górnym rogu.
Geoportal jest lepszy do pomiaru odległości i powierzchni od google.maps. Ma lepiej zarejestrowane zdjęcia, ma to między innymi potwierdzenie w przebiegu dróg itp.
- A_Tox
- Posty: 62
- Rejestracja: 11 paź 2006, 10:17
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: Stacja Rajcza
Google Maps/Earth też korzysta ze zdjęć lotniczych...carman pisze:...a nie, jak Google z satelity.

- carman
- Posty: 356
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 22:04
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
- Kontakt:
Re: Stacja Rajcza
Pisząc o zdjęciach lotniczych, miałem na myśli to, że Geoportal korzysta ze zdjęć zrobionych z samolotu, a nie, jak Google z satelity. Różnica polega oczywiście w cenie ich wykonania. Co do jakości zdjęć, to nie ma reguły. Albo jeden ma lepsze albo drugi. W każdym bądź razie warto przeglądać oba portale, bo zawsze któryś będzie miał dokładniejsze zdjęcia.KamilW pisze:Jak dla mnie mapy z Geoportalu są mniej dokładne niż te na googlach (chyba, że robię coś źle).
Piszecie o zdjęciach lotniczych, jak je wyświetlić?
Cena dążenia do doskonałości w miniaturzeKamilW pisze:Co do pomiaru odległości to w Google Earth też mam tą funkcję...
...popsuła mi ona humor bo okazało się, że dwa pierwsze rozjady w głowicy to nie Rz 1:9 R190 tylko Rz 1:9 R300.
Niestety w tej chwili nic już z tym nie zrobię.
Zostanie tak jak jest.

Ostatnio zmieniony 30 wrz 2010, 17:54 przez carman, łącznie zmieniany 1 raz.
- KamilW
- Posty: 1077
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Stacja Rajcza
Jak dla mnie mapy z Geoportalu są mniej dokładne niż te na googlach (chyba, że robię coś źle).
Piszecie o zdjęciach lotniczych, jak je wyświetlić?
Co do pomiaru odległości to w Google Earth też mam tą funkcję...
...popsuła mi ona humor bo okazało się, że dwa pierwsze rozjady w głowicy to nie Rz 1:9 R190 tylko Rz 1:9 R300.
Niestety w tej chwili nic już z tym nie zrobię.
Zostanie tak jak jest
.
Piszecie o zdjęciach lotniczych, jak je wyświetlić?
Co do pomiaru odległości to w Google Earth też mam tą funkcję...
...popsuła mi ona humor bo okazało się, że dwa pierwsze rozjady w głowicy to nie Rz 1:9 R190 tylko Rz 1:9 R300.
Niestety w tej chwili nic już z tym nie zrobię.
Zostanie tak jak jest

-
- Posty: 209
- Rejestracja: 03 sty 2010, 21:33
- Lokalizacja: Józefów
- Kontakt:
Re: Stacja Rajcza
Niestety większość zdjęć na Geoportalu jest czarno-biała, co utrudnia oglądanie i pomiary, za to są to bardzo często zdjęcia stare, na których interesujące nas obiekty są np. jeszcze nie zarośnięte przez trawę i krzaki. Dodatkowo dostępne są mapy rastrowe, całkiem dokładne, miejscami też dość stare, można na nich zobaczyć przebieg nieistniejących już dziś linii kolejowych, a także znaleźć umiejscowienie np. semaforów wjazdowych.
U siebie też planuję zrobić ruchome podświetlane lampy przy zwrotnicach, ale to w przyszłości, teraz walczę z modułami szlakowymi. Dobrze będzie podpatrzeć działające rozwiązanie techniczne zamiast wymyślać proch
.
U siebie też planuję zrobić ruchome podświetlane lampy przy zwrotnicach, ale to w przyszłości, teraz walczę z modułami szlakowymi. Dobrze będzie podpatrzeć działające rozwiązanie techniczne zamiast wymyślać proch

Ostatnio zmieniony 29 wrz 2010, 00:28 przez Wicio, łącznie zmieniany 1 raz.
- carman
- Posty: 356
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 22:04
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
- Kontakt:
Re: Stacja Rajcza
Polecam Geoportal posiadający możliwość pomiaru odległości i powierzchni z dowolnie obranych punktów na mapie. Portal korzysta ze zdjęć lotniczych. Można tam znaleźć więcej niż na Google Maps.KamilW pisze:Dzisiaj najmilszą niespodziankę sprawiło mi Google Maps, które zamieściło o wiele dokładniejsze zdjęcia satelitarne terenu stacji.
Ostatnio zmieniony 30 wrz 2010, 17:53 przez carman, łącznie zmieniany 1 raz.
- KamilW
- Posty: 1077
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Stacja Rajcza
Dzisiaj najmilszą niespodziankę sprawiło mi Google Maps, które zamieściło o wiele dokładniejsze zdjęcia satelitarne terenu stacji.
Oszczędzi mi to masę pracy z wymiarowaniem.

W związku z pytaniami odnośnie wykolejnicy.
Napęd to Tillig, latarnia jest autorstwa P. Zbyszka Kluby i jest w skali H0, jak dorobię się swojej trawionej to ją wymienię.
W tej wersji wykolejnica niestety nie jest przejezdna, aby była przejezdna muszę przekleić nieco bardziej na zewnątrz odlew.
Testowana była dość intensywnie, po około 100 cyklach otwarcia i zamknięcia wszystko działa poprawnie.
Zrobienie zajęło mi około 2 godziny, wyzwaniem będzie wersja ręczna także wyposażona w napęd Tilliga (zamontowana jest przy placu ładunkowym na tym samym torze co ta tylko nieco dalej za przejazdem).

W związku z planowaną modernizacją/przebudową linii E65 (której częścią jest linia 139) byc może okaże się (w zależności od wybranego przebiegu nowej trasy i wariantu przebudowy - materiały postaram się zamieścić jutro), że za kilka lat stacja w jej obecnym kształcie może przestać istnieć (podobnie zresztą jak Bielsko-Biała Główna i inne stacje na trasie).
Przy modernizacji linii i dostosowywaniu jej do prędkości 160 km/h (pozostałe warianty mówią o 200 i 350 km/h - ale to wymagało by już budowy nowej linii, przy pozostawieniu starej w niezmienionym kształcie) stacja Rajcza wraz z sąsiednią stacją Milówką stworzyć ma mijankę dynamiczną dla prowadzonych pociągów towarowych.
Oszczędzi mi to masę pracy z wymiarowaniem.


W związku z pytaniami odnośnie wykolejnicy.
Napęd to Tillig, latarnia jest autorstwa P. Zbyszka Kluby i jest w skali H0, jak dorobię się swojej trawionej to ją wymienię.
W tej wersji wykolejnica niestety nie jest przejezdna, aby była przejezdna muszę przekleić nieco bardziej na zewnątrz odlew.
Testowana była dość intensywnie, po około 100 cyklach otwarcia i zamknięcia wszystko działa poprawnie.
Zrobienie zajęło mi około 2 godziny, wyzwaniem będzie wersja ręczna także wyposażona w napęd Tilliga (zamontowana jest przy placu ładunkowym na tym samym torze co ta tylko nieco dalej za przejazdem).



W związku z planowaną modernizacją/przebudową linii E65 (której częścią jest linia 139) byc może okaże się (w zależności od wybranego przebiegu nowej trasy i wariantu przebudowy - materiały postaram się zamieścić jutro), że za kilka lat stacja w jej obecnym kształcie może przestać istnieć (podobnie zresztą jak Bielsko-Biała Główna i inne stacje na trasie).
Przy modernizacji linii i dostosowywaniu jej do prędkości 160 km/h (pozostałe warianty mówią o 200 i 350 km/h - ale to wymagało by już budowy nowej linii, przy pozostawieniu starej w niezmienionym kształcie) stacja Rajcza wraz z sąsiednią stacją Milówką stworzyć ma mijankę dynamiczną dla prowadzonych pociągów towarowych.
- KamilW
- Posty: 1077
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Stacja Rajcza
mało tego, że ruchoma to jeszcze oświetlonaRuchoma latarnia w TT to już wyzwanie. Jak ci się uda ją uruchomić - to chylę czoła...






Na chwilę obecną nic takiego nie zaobserwowałem (ale testowałem tylko wagony).To niesie inny problem - końcówki iglic przesuwają się bardzo lekko ale kilka cm dalej ta sama szyna może "zakleszczać" koła taboru.
Po teście przejezdności będę się zastanawiał jakie rozwiązanie będzie najlepsze (o ile koła będą się zakleszczały). Dzięki za cenną uwagę.
Ostatnio zmieniony 28 wrz 2010, 08:27 przez KamilW, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 3295
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: Stacja Rajcza
To niesie inny problem - końcówki iglic przesuwają się bardzo lekko ale kilka cm dalej ta sama szyna może "zakleszczać" koła taboru. Wyjścia są trzy.
1) podpiłować na większej długości przewężenie
2) zastosować dwa napędy lub lepiej -
3) zastosować jeden napęd sterujący za pomocą odpowiedniej blaszki dwoma cięgnami iglic.
Ostatnio zmieniony 27 wrz 2010, 17:23 przez Kilkujadek, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Posty: 805
- Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Stacja Rajcza
Kibicuję. Znając dotychczasowe dokonania kolegi (w tym tabor PKP) szykuje się niezła makieta. I te rozjazdy ręcznie składane...KamilW pisze:Dokończyłem układanie bocznic na pierwszym segmencie
Tempo też niezłe

Widzę, że dotychczasowa technologia odlewu została wykorzystana do wykonania podstawy rozjazdów (podkłady i ich geometria). Nieźle to wygląda. Niezły potencjał.
Ruchoma latarnia w TT to już wyzwanie. Jak ci się uda ją uruchomić - to chylę czoła...KamilW pisze:Zacząłem tez robić wykolejnicę korzystając z kitu HekTTora.
(chciałbym aby była całkowicie ruchoma, łącznie z latarnią).

Ostatnio zmieniony 25 wrz 2010, 07:43 przez tete, łącznie zmieniany 3 razy.
- KamilW
- Posty: 1077
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Stacja Rajcza
Dokończyłem układanie bocznic na pierwszym segmencie (a w zasadzie to na drugim, ponieważ przed nim będzie jeszcze jeden z profilem sTTandardowym - MG-1).

Zacząłem tez robić wykolejnicę korzystając z kitu HekTTora.

Niestety jej napęd wypada dokładnie na wysokości wręgi wmacniającej także uruchomienie nie będzie tak proste (chciałbym aby była całkowicie ruchoma, łącznie z latarnią).


Zacząłem tez robić wykolejnicę korzystając z kitu HekTTora.


Niestety jej napęd wypada dokładnie na wysokości wręgi wmacniającej także uruchomienie nie będzie tak proste (chciałbym aby była całkowicie ruchoma, łącznie z latarnią).
- KamilW
- Posty: 1077
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
- winner_xp
- Posty: 394
- Rejestracja: 06 sty 2009, 20:46
- Lokalizacja: Miastko/Dzika północ
- Kontakt:
Re: Stacja Rajcza
Na takich rozjazdach to juz będzie coś.
Odnośnie anglika tez jestem ciekawy, swojego (12st.) długo projektowałem żeby miał ręce i nogi bo przy 12 stopniach sprężystych iglic nie bardzo da rade. ;/ Z resztą sam pewnie widzisz juz co jest grane
czekam na zdjęcia i powodzenia przy pracach;)


Ostatnio zmieniony 21 wrz 2010, 10:49 przez winner_xp, łącznie zmieniany 1 raz.
- KamilW
- Posty: 1077
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Stacja Rajcza
Prace wkońcu ruszyły.
Na razie na tapecie jest pierwsza skrzynka.
Zanim zostanie ukończona muszę ukończyć projekt rozjazdu krzyżowego.
Nie wiem czy to ciekawostka czy nie ale na stacji będą zastosowane napędy podmakietowe Tilliga.
Jeśli będzie zainteresowanie to umieszczę fotorelację z montażu i uruchomienia.



Jednak pomimo początkowych zapowiedzi stosuję szyny CODE80 Tilliga.
Na razie na tapecie jest pierwsza skrzynka.
Zanim zostanie ukończona muszę ukończyć projekt rozjazdu krzyżowego.
Nie wiem czy to ciekawostka czy nie ale na stacji będą zastosowane napędy podmakietowe Tilliga.
Jeśli będzie zainteresowanie to umieszczę fotorelację z montażu i uruchomienia.












Jednak pomimo początkowych zapowiedzi stosuję szyny CODE80 Tilliga.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość