BR 151 PIKO

Konserwacja i naprawy, części zamienne itd Przeróbki taboru.

Moderator: mod-Porady i techniki modelarskie

ODPOWIEDZ
meiss
Posty: 14
Rejestracja: 24 maja 2010, 00:28
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Kontakt:

Re: BR 151 PIKO

Post autor: meiss »

A ja dziękuję za wskazanie odpowiedniego tropu.
Dzisiaj silnik dostał rozruch w środowisku zagęszczonym (denaturat) i spadło o 50% potrzebne zasilanie, żeby w ogóle zaczął kręcić :)
Jedyne co mnie martwi, że zazwyczaj silniki się odpala w denaturacie po 2 latach a nie 2 miesiącach użytkowania, chociaż fakt faktem, że ruch w brutto jest i lokomotywa codziennie musi odbyć kilka kursów.

A w kilku słowach podsumowania to mam co do niej mieszane uczucia, ma świetnie wykonaną budę i rewelacyjne oświetlenie, ale napęd jak z zabawki niestety, szczególnie jak porównać z v100.

PS. Koła zamachowe u was działają? Bo ja mam zerowy wybieg, pomimo tego, że sam silnik zwalnia powoli, to po zamontowaniu w całość z zębatkami i wałkami kardana, na makiecie lokomotywa staje nagle, jakby kół zamachowych nie było.
Ostatnio zmieniony 25 lip 2010, 16:45 przez meiss, łącznie zmieniany 1 raz.
FASLER
Posty: 323
Rejestracja: 09 sie 2009, 21:38
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: BR 151 PIKO

Post autor: FASLER »

U mnie jak na razie jest OK, jednak lokomotywa wykorzystywana jest sporadycznie robi tylko kilka okrążeń w miesiącu.
makieciarz
Posty: 627
Rejestracja: 14 kwie 2006, 09:52
Lokalizacja: Görlitz
Kontakt:

Re: BR 151 PIKO

Post autor: makieciarz »

Na 90% to wina chińskiego silniczka od wolkmana. Sa dwa wyjścia, reklamacja lub wymiana silnika we własnym zakresie na jakiś porządny Buhlera czy Maschima.
meiss
Posty: 14
Rejestracja: 24 maja 2010, 00:28
Lokalizacja: Kostrzyn nad Odrą
Kontakt:

Re: BR 151 PIKO

Post autor: meiss »

A czy macie problem z szarpaną jazdą (jakby coś haczyło) przy niskich napięciach? U mnie problem pojawił się po jakimś miesiącu od zakupu i właśnie głowię się jak to rozwiązać
Ostatnio zmieniony 26 lip 2010, 09:00 przez meiss, łącznie zmieniany 1 raz.
FASLER
Posty: 323
Rejestracja: 09 sie 2009, 21:38
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: BR 151 PIKO

Post autor: FASLER »

Moim zdaniem i tak mamy możliwość kupna fajnej lokomotywy za stosunkowo niewielkie pieniądze, fakt że są pewne niedopatrzenia ale jeśli są możliwości i odpowiednie środki żeby temu zaradzić to wszystko jest OK
makieciarz
Posty: 627
Rejestracja: 14 kwie 2006, 09:52
Lokalizacja: Görlitz
Kontakt:

Re: BR 151 PIKO

Post autor: makieciarz »

O tak to się zgadza, wszystko praktycznie przygotowane ale widać PIKO ma inne priorytety niż modelarze :mrgreen: .
Zastanawiające jest dla czego tyle czasu powielają ten sam błąd ze sprzęgiem i adapterem.
Odpowiedź - bo więcej zarabiają sprzedając dodatkowo adaptery! Z Y S K na absolutnego maksa to jest priorytet, a modelarz, co tam niech se kupi i wymieni sam adapter, może coś zepsuje przy okazji to kupi jeszcze jakąś część zapasową, zderzak albo coś innego, ot taka PIKO filozofia.
Ostatnio zmieniony 22 cze 2010, 10:27 przez makieciarz, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10804
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: BR 151 PIKO

Post autor: ArturSchŁ »

Ta sama lokomotywa - płytka LED.

Znajdują się tam miejsca na wlutowanie LED czerwonych z rezystorami (wszystko SMD) oraz dziurka na kabelek. :)

Jeszcze tego nie ćwiczyłem, ale można spokojnie ożywić tylne czerwone światła, a jeszcze lepiej dodać możliwość ich niezależnego (od F0) zapalania i gaszenia przy pomocy np F1 (zielony).
FASLER
Posty: 323
Rejestracja: 09 sie 2009, 21:38
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: BR 151 PIKO

Post autor: FASLER »

Dziękuję wszystkim za odpowiedź, myślę że przy okazji kolejnych zakupów zamówię ten adapter u Pana Piotra
makieciarz
Posty: 627
Rejestracja: 14 kwie 2006, 09:52
Lokalizacja: Görlitz
Kontakt:

Re: BR 151 PIKO

Post autor: makieciarz »

Zgadza się, do Herkulesów i Taurusów jest adapter:
46040 a do BR 151 jest 46041
Awatar użytkownika
sTTaszek
Posty: 297
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:01
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: BR 151 PIKO

Post autor: sTTaszek »

Adapter 46040 jest do Taurusów i Herkulesów, do BR 151 jest adapter 46041

Staszek
PiasTT
Posty: 395
Rejestracja: 15 maja 2007, 14:02
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: BR 151 PIKO

Post autor: PiasTT »

Pawelec mnie ubiegł, gdyż szukałem odpowiedniego linku :lol:
http://makieciarz.pl/product_info.php?c ... ts_id=4072

Poszukaj na forum, było już o tym
Pawelec
Posty: 486
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:25
Lokalizacja: Sz-n Śródmieście/Podjuchy
Kontakt:

Re: BR 151 PIKO

Post autor: Pawelec »

Wydaje mi się, że powinieneś kupić ten adapter http://www.modelmania.com.pl/product_in ... CosCsid%3E
Tylko nie pamiętam instrukcji do posiadanej przez Ciebie lokomotywy BR 151 - czy jest tam wyszczególniona
Jeśli to ten element to łatwo go wymienić - adapter sprzęgu Tillig 46040 firmy PIKO
Loki Piko i wagony Tilliga mają to do siebie co opisywałeś przy nowych sprzęgach, że buforami ocierają się, po zastosowaniu tego adaptera problem powinien raczej zniknąć

Sam zmieniałem adaptery w Herkulesie oraz Taurusie Pikowskim i teraz jest wszystko w porządku
Ostatnio zmieniony 22 cze 2010, 09:14 przez Pawelec, łącznie zmieniany 2 razy.
FASLER
Posty: 323
Rejestracja: 09 sie 2009, 21:38
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

BR 151 PIKO

Post autor: FASLER »

Witam

Mam pytanko może ktoś już to ćwiczył, mam BR 151 PIKO, która posiada niepełną kinematykę, kupiłem jeszcze M-WAGEN Tillig-a i mam problem po wymianie w lokomotywie sprzęgu z kubełkowego na tillig-a skład źle wchodzi w zakręty (sprzęg jest za krótki), odrobinę lepiej jest w przypadku gdy zarówno w lokomotywie jak i w wagonie założymy sprzęgi kubełkowe. I tutaj moje pytanie czy to jedyny sposób czy można temu jeszcze jakoś zaradzić.

Pozdrawiam
ODPOWIEDZ

Wróć do „Naprawy/przeróbki taboru”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości