krzysztof pisze:fox pisze:Cóż, w DCC silnik jest zasilany i sterowany w identyczny sposób - impulsowo.
tak! ale to w DCC. i tam tak musi być - bo tak to działa.
Bzdura.
Po pierwsze, DCC nie steruje silnikiem, i od tego zacznijmy.
Po drugie, jak niby "to" działa

Jeśli Kolega myśli, że impulsy prostokątne sygnału wysokoprądowego DCC oddziałują bezpośrednio na silnik, to polecam zapoznanie się z ideą systemu DCC
Po trzecie
sterowanie PWM z wykorzystaniem mostka H (czyli takie jak w dekoderach DCC) jest najbardziej efektywnym sposobem sterowania silnikiem prądu stałego przez systemy cyfrowe.
krzysztof pisze:bo zasilacz impulsowy to jakby zasilacz pradu zmiennego z ograniczona do jednostronnej polaryzacji amplituda napięcia.
Czyli np. baterię telefonu ładuje Kolega prądem zmiennym (bo ładowarka ma zasilacz impulsowy), w TV, komputerze i innym sprzęcie RTV też korzysta się wyłącznie z prądu zmiennego

Myli Kolega zasilacz impulsowy, w którym zmiana napięcia polega na przetworzeniu napięcia sieciowego (230V~, 50 Hz) na napięcie o większej częstotliwości i przetransformowanie go do potrzebnej wartości (
http://pl.wikipedia.org/wiki/Zasilacz_impulsowy ,
http://zenfist.pl/pelen.php?id=24 ) z zasilaczem PWM, który formuje impulsy napięcia o określonej wartości szczytowej i zmiennym wypełnieniu co w efekcie daje określoną, zależną od wypełnienia wartość skuteczną napięcia.
Skoro na dodatek, wg. Kolegi zasilacz jest "jednostronnie polaryzowany" to pewnie nie da się zmienić kierunku ruchu sterowanego silnika
Bardzo dobry
Zasilacz PWM http://imik.wip.pw.edu.pl/andrzejc/
A wracając do "buczenia" silnika, może to być spowodowane:
1. Niską częstotliwością PWM zasilacza
2. Niską jakością silnika
3. Oboma powodami wymienionymi powyżej,