T3-3505, SZD/520.034, MÁV

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
BarTTmań
Posty: 590
Rejestracja: 03 paź 2008, 22:06
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: T3-3505, SZD/520.034, MÁV

Post autor: BarTTmań »

Chyba o tym wilku mowa:
Obrazek

Uciekł mi paskudny ImageShack...
Ostatnio zmieniony 28 kwie 2010, 07:53 przez BarTTmań, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2215
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: T3-3505, SZD/520.034, MÁV

Post autor: oelka »

Olgierd pisze:W Szymbarku stoi Ty2-921 ... tyle, że z doczepioną gwiazdą na drzwiach dymnicy:
Cecha charakterystyczna radziecki trofiejnych 52. (ТЭ [ТЕ] - трофейный, ближайший аналог по характеристикам - паровоз Э [trofiejny, o charakterystyce zbliżonej do parowozów serii E]) były wymienione na mniejsze drzwi od dymnicy. innym typowym elementem był duży reflektor na górze dymnicy, montowano świetliki w dachu budki parowozu. Zdarzały się też przebudowane tendry z powiększoną skrzynią węglową, lub przebudowana do opalania mazutem.
http://www.parovoz.com/gallery/LT/20030 ... -radva.jpg

W grupie dwustu Ty2 (numery o zakresie 1207-1406), które zaliczyły pobyt w ZSRR i w latach 1962-63. trafiły na PKP nie spotkałem się, aby pozostawiono drzwi do dymnicy typowe dla SZD, ale przebudowane tendry się trafiały.

Krzysztof
Ostatnio zmieniony 28 kwie 2010, 07:50 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
Ołgierd
Posty: 575
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:31
Lokalizacja: Bydgoszcz Leśna
Kontakt:

Re: T3-3505, SZD/520.034, MÁV

Post autor: Ołgierd »

krzysztof pisze:a on już przypadkiem nie stoi w Szymbarku?
To byłoby zbyt oczywiste :/

W Szymbarku stoi Ty2-921, oczywiście w takim stanie jak kończył służbę na początku lat 90. czyli po wszystkich przeróbkach powojennych, tyle, że z doczepioną gwiazdą na drzwiach dymnicy:
http://www.holdys.pl/tomi/index.php?desc=on&par=ty2-921

Żeby jednak było śmiesznie, umieszczono na nim tabliczkę informacyjną (przynajmniej była tam dwa lata temu), której treść pasuje do "ruska" z Malborka/Kościerzyny a z pewnością nie odpowiada realiom Ty2-921 :mrgreen:

A "rusek" stał przynajmniej ostatnio w Kościerzynie, w ubiegłym roku chyba prawie na wprost wejścia do skansenu...
Ostatnio zmieniony 28 kwie 2010, 07:47 przez Ołgierd, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
krzysztof
Posty: 1742
Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
Lokalizacja: Tczew
Kontakt:

Re: T3-3505, SZD/520.034, MÁV

Post autor: krzysztof »

Olgierd pisze:Jako całość to tylko na egzemplarz, który przypadkiem ugrzązł w latach 90. w Malborku i teraz rdzewieje w skansenie w Kościerzynie :P
a on już przypadkiem nie stoi w Szymbarku?

pozdrawiam: krzysztof
Ołgierd
Posty: 575
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:31
Lokalizacja: Bydgoszcz Leśna
Kontakt:

Re: T3-3505, SZD/520.034, MÁV

Post autor: Ołgierd »

W tej kwestii musiałby się wypowiedzieć ktoś bardziej doświadczony, ale myślę, że obróbka tych metalowych odlewów miałaby szerszy zakres, byłaby bardziej pracochłonna i kłopotliwa. Sam odlew metalowy też był krytykowany za niedokładności wykonania.
pablogl
Posty: 75
Rejestracja: 01 paź 2007, 19:54
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: T3-3505, SZD/520.034, MÁV

Post autor: pablogl »

Porównując powyższe parowozy z np. BR52 OBB to nakład pracy jest podobny? Czy może przez te metalowe odlewy jest wiecej/mniej pracy?
Ołgierd
Posty: 575
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:31
Lokalizacja: Bydgoszcz Leśna
Kontakt:

Re: T3-3505, SZD/520.034, MÁV

Post autor: Ołgierd »

Nadaje się: podwozie i tender na Ty2/42. Tylko przy tej cenie, to jaki sens? ;)
To modele na bazie BR52, z tą różnicą, że chyba kocioł i armatura są odlewem z metalu. Zresztą rosyjska wersja podobno poważnie odstaje od oryginału (złe malowanie ramy i kół, brak dużego reflektora na czole, różnice w oprzyrządowaniu kotła - tak przynajmniej oceniono to na rosyjskim forum).
Jako całość to tylko na egzemplarz, który przypadkiem ugrzązł w latach 90. w Malborku i teraz rdzewieje w skansenie w Kościerzynie :P
pablogl
Posty: 75
Rejestracja: 01 paź 2007, 19:54
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

T3-3505, SZD/520.034, MÁV

Post autor: pablogl »

Czy któraś z tych lokomotyw nadaje się jako dawca na coś polskiego?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości