2010 - Zapowiedzi i Nowości

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

Zablokowany
tete
Posty: 805
Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: 2010 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: tete »

oelka pisze:(...) to OKl101 saksoński tendrzak XIV HT sprzed I wojny światowej. Było na PKP ich jedenaście, a po wojnie powróciły cztery.
Rzeczywiście... fota pokazuje ten samowarek na stacji w Łazach. Tylko skrzynie wodne ma nieco inne (Beckmana są ścięte).

Obrazek
źródło: http://forum.jurapolska.com/viewtopic.php?p=28045
a bezpośrednio z http://www.lazy.pl/index.php?option=com ... itstart=13

Po twoim poście pogrzebałem jeszcze w nacie i na stronie http://www.infotransport.pl/search.php? ... =parow%F3z w pozycji 64 znalazłem info, że w numerze 2001/07 Świata kolei był jednostronicowy artykuł autorstwa Bernarda Sobczyka pod tytułem "Jak parowóz BR75 przerobić na OKl101"... ;)
Ostatnio zmieniony 14 kwie 2010, 12:44 przez tete, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2214
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: 2010 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: oelka »

tete pisze:Z tego co wiem nie używali takich na PKP (ale może się mylę).
Może i się mylisz. Produkt Beckmanna jest modelem BR 75.5 to OKl101 saksoński tendrzak XIV HT sprzed I wojny światowej. Było na PKP ich jedenaście, a po wojnie powróciły cztery.

Krzysztof
Ostatnio zmieniony 14 kwie 2010, 12:43 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
tete
Posty: 805
Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: 2010 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: tete »

Podobno pojawiło się w handlu:
BR75 (DR) Beckmann'a
Preis: 259,00 EUR
Obrazek
źródło: http://www.miba.de/neuheit/10/04/beck1.htm

Z tego co wiem nie używali takich na PKP (ale może się mylę).
tete
Posty: 805
Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: 2010 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: tete »

makieciarz pisze:Torowisko będzie uzupełniane o kolejne elementy, w pierwszej linii o rozjazd podwójny tzw. anglik.
Dzięki za namiary na ceny w PLN ;)
Patrząc na dotychczasowe rozjazdy, z dużym prawdopodobieństwem można założyć, że i geometria anglika pozostawi wiele do życzenia. Zastanawiam się tylko po co robić szynę niższą, zbliżoną bardziej do oryginału, skoro rozjazdy geometrycznie wcale go nie przypominają... a mogłyby, bo niższa szyna lepiej wygląda.
No cóż... poczekam - może zrobili takie na początek i w końcu pojawi się w ofercie coś co oryginał bardziej przypomina. Na razie są to tylko tory (odcinki) proste.
Ostatnio zmieniony 14 kwie 2010, 08:19 przez tete, łącznie zmieniany 1 raz.
makieciarz
Posty: 627
Rejestracja: 14 kwie 2006, 09:52
Lokalizacja: Görlitz
Kontakt:

Re: 2010 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: makieciarz »

Tutaj masz taką samą rozpiskę po Polsku i z cenami w PLN.
Torowisko będzie uzupełniane o kolejne elementy, w pierwszej linii o rozjazd podwójny tzw. anglik. O fleksach nic nie wiadomo jeszcze. System ma być jak PIKO, prosty i składny.
tete
Posty: 805
Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: 2010 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: tete »

DBv pisze:Dodatkowo zapowiedziano wprowadzenie do oferty WŁASNEGO systemu torowego (profil szyny 1,8mm) !!

http://www.kuehn-modell.de/pdf/kuehn-modell_10.pdf
Są już pierwsze foty:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
http://www.modellbahnshop-remscheid.de/ ... links.html

Napiszę tak:
- To, że nowy system - OK
- To że wysokość szyny niższa (1,8mm) - OK
- To, że geometria rozjazdów "tramwajowa" - Nie OK.
(mam nadzieję, że pojawią się w ofercie z czasem flex-y i rozjazdy w miarę kolejowe, a nie kolejkowe).

Obrazek
http://www.modellbahnwelt24.de/Kuehn-72 ... L128-mm-TT
Ostatnio zmieniony 13 kwie 2010, 13:10 przez tete, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
BarTTmań
Posty: 590
Rejestracja: 03 paź 2008, 22:06
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: 2010 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: BarTTmań »

Tak, o modelu targowym (Leipziger Messe 1966) rozpisują się już koledzy z Niemiec na TT-Boardzie. Wersja Kuehna (też E42 072) będzie w kilku detalach różniła się od TT-Clubowej Tilliga (na którą niestety się nie załapałem). Sam nie wiem, która piękniejsza, ale już się cieszę :)
Ołgierd
Posty: 575
Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:31
Lokalizacja: Bydgoszcz Leśna
Kontakt:

Re: 2010 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: Ołgierd »

Na stronie sklepu w Sebnitz zapowiedź "sparpaketu" Kuehna: E42 i BR211. Malowanie niebieskie "targowe" (tak jak w sondermodelu Tilliga) i czerwone - przemysłowe kopalni węgla brunatnego (?). Modele anonosowane na 4 kwartał i zapowiadane jako "zmodernizowane" wersje. Z fotomontażu wynika, że chyba polega to na wprowadzeniu przez Kuehna wersji z 6-ma pojedynczymi wlotami powietrza na bokach, co do tej pory oferował tylko Tillig.
Cena w miarę - 200 ojro za parę ;) Oczywiście dostępne mają być też na sztuki, ale wtedy po 110 ojro za jedną...

Obrazek
Ostatnio zmieniony 13 kwie 2010, 10:25 przez Ołgierd, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
przemekw
Posty: 223
Rejestracja: 19 lis 2006, 13:26
Lokalizacja: śląsk
Kontakt:

Re: 2010 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: przemekw »

Czyli zrobili taką wersję:
PKP Cargo
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1951
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

Re: 2010 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: DBv »

Oczywiście - z tak umieszczonym logo również wagony samowyładowcze Cargo występują *. W sumie fakt, że zamieszczono zdjęcie sugerujące inny wygląd ostateczny modelu to szczegół...

*swoją drogą szkoda, że nawet tak wydawać by się mogło prosty schemat nowego malowania wagonów PKPCargo, w praktyce stosowany jest z dużą dowolnością (odcienie koloru niebieskiego, rozmieszczenie i wielkość logo itd). Ale to już sprawa na zupełnie inny temat.

EDIT

Dostępne są już kolejne zdjęcia z których wynika i kolejna niespodzianka - wózki typ 661 DB (podobnie jak to miało miejsce kiedyś w jednej z wersji węglarki):

http://www.modellbahn-discount.de/images/15280b.jpg
http://www.modellbahn-discount.de/images/15280c.jpg
http://www.modellbahn-discount.de/images/15280d.jpg
http://www.modellbahn-discount.de/images/15280a.jpg
Awatar użytkownika
miano
Posty: 653
Rejestracja: 04 maja 2006, 13:56
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: 2010 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: miano »

Faktem jest że wagony w takim schemacie oznaczeń też występują, natomiast dlaczego co innego jest w zapowiedziach, a co inneggo w rzeczywistym modelu wiedzą zapewne tylko wysokiej klasy specjaliści od marketingu (ex Maerklin) pracujący w Tilligu.
Zresztą to nie pierwszy raz taki numer :?
Awatar użytkownika
tydzial
Posty: 892
Rejestracja: 21 sty 2007, 21:14
Lokalizacja: Szczecin Pogodno
Kontakt:

Re: 2010 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: tydzial »

Widziałem katalog z nowym logo i malowaniem wagonów i lokomotyw są też pokazane szyldy wizytówki identyfikatory itp. zdjęcie DBv jest trochę przy małe ale na pierwszy rzut oka to jest zgodne z tym co opracowali graficy bo ten wykonany przez "Tiliga" to istny bubel!!!!!!!!
Awatar użytkownika
Sudovia
Posty: 330
Rejestracja: 11 lip 2008, 21:28
Lokalizacja: Suwałki
Kontakt:

Re: 2010 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: Sudovia »

Nieco :D Tu brakuje z 60% oznaczeń :x
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1951
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

Re: 2010 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: DBv »

Wagon samowyładowczy w najnowszym malowaniu PKPCargo nieco różni się rozmieszczeniem loga w stosunku do prezentowanego zdjęcia rzeczywistego wagonu.

zdjęcie
Awatar użytkownika
sTTaszek
Posty: 297
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:01
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: 2010 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: sTTaszek »

Misiek pisze:Te węglarki w secie, to te z projektu "sławka"?
Tak
Ostatnio zmieniony 27 mar 2010, 20:16 przez sTTaszek, łącznie zmieniany 1 raz.
Zablokowany

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości