2010 - Zapowiedzi i Nowości
Moderator: mod-Tabor
- oelka
- Moderator
- Posty: 2214
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: 2010 - Zapowiedzi i Nowości
Podobnie jak w przypadku węglarki Omm39, również Omm52 tez nie jest żadną niespodzianką w wielkości TT. Od dobrych kilku lat Peresvet produkuje model tego wagonu.
Krzysztof
Krzysztof
Ostatnio zmieniony 18 sty 2010, 08:25 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
- BarTTmań
- Posty: 590
- Rejestracja: 03 paź 2008, 22:06
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: 2010 - Zapowiedzi i Nowości
A można prosić jakieś linki i fotki, bo na stronie PSK nie znajduję tych informacji. 

- DBv
- Administrator
- Posty: 1951
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Re: 2010 - Zapowiedzi i Nowości
PSK
Producent z Holandii zapowiedział następujące nowości w 2010 roku:
731 Model otwartego wagonu - węglarki Omm39 zarządu DR [Brit-Us Zone], epoka III *
732 Model otwartego wagonu - węglarki Omm39 zarządu DB, epoka III *
757 Model otwartego wagonu - węglarki Omm52 zarządu DB, epoka IV
758 Model otwartego wagonu - węglarki Omm52 zarządu DR, epoka IV/V
759 Model otwartego wagonu - węglarki Omm52 zarządu DR "Pechpiering" (VEB Pechsiederei Eich), epoka IV/V
837 Model kontenera 40' "Hamburg-Sued", epoka V
838 Model kontenera 40' "China Shipping", epoka V
* zapowiadany model jest zupełną nowością w ofercie producenta. Szkoda wielka, że zdecydowano się na inwestycję w przygotowanie form modelu już istniejącego. Model tej konstrukcji oferowany jest bowiem od paru lat przez firmę LOCO. Szkoda tym większa, że jak się wydaje po wstępnej ocenie - model PSK nie dorównuje jakością wykonania modelowi czeskiego producenta... Szkoda... jest wiele innych, nieistniejących w TT wersji wagonów towarowych...
Producent z Holandii zapowiedział następujące nowości w 2010 roku:
731 Model otwartego wagonu - węglarki Omm39 zarządu DR [Brit-Us Zone], epoka III *
732 Model otwartego wagonu - węglarki Omm39 zarządu DB, epoka III *
757 Model otwartego wagonu - węglarki Omm52 zarządu DB, epoka IV
758 Model otwartego wagonu - węglarki Omm52 zarządu DR, epoka IV/V
759 Model otwartego wagonu - węglarki Omm52 zarządu DR "Pechpiering" (VEB Pechsiederei Eich), epoka IV/V
837 Model kontenera 40' "Hamburg-Sued", epoka V
838 Model kontenera 40' "China Shipping", epoka V
* zapowiadany model jest zupełną nowością w ofercie producenta. Szkoda wielka, że zdecydowano się na inwestycję w przygotowanie form modelu już istniejącego. Model tej konstrukcji oferowany jest bowiem od paru lat przez firmę LOCO. Szkoda tym większa, że jak się wydaje po wstępnej ocenie - model PSK nie dorównuje jakością wykonania modelowi czeskiego producenta... Szkoda... jest wiele innych, nieistniejących w TT wersji wagonów towarowych...
-
- Posty: 232
- Rejestracja: 27 paź 2008, 16:21
- Lokalizacja: gliwice
- Kontakt:
Re: 2010 - Zapowiedzi i Nowości
Popieram przedpiścę - uważam że najnowsze czajniki z Tilliga co najmniej dorównują Roco (BR50 vs BR44) wyroby jednej i drugiej firmy mają swoje "zady i walety"
- DBv
- Administrator
- Posty: 1951
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Re: 2010 - Zapowiedzi i Nowości
Nie ma dopracowanego ROCO i badziewia TILLIGa.
Modele są dobre lub złe bez względu na firmę. Tego typu uogólnienia mierżą mnie... Nie wiem czy krzywo opadające sprzęgi, brak zębatek w niektórych partiach lokomotyw, średniej jakości napęd BR80 czy wreszcie - kulfoniaste reflektory i odstęp między tendrem w BR44 świadczą najlepiej o konstruktorach z Modelleisenbahn GmbH...
Modele są dobre lub złe bez względu na firmę. Tego typu uogólnienia mierżą mnie... Nie wiem czy krzywo opadające sprzęgi, brak zębatek w niektórych partiach lokomotyw, średniej jakości napęd BR80 czy wreszcie - kulfoniaste reflektory i odstęp między tendrem w BR44 świadczą najlepiej o konstruktorach z Modelleisenbahn GmbH...
Ostatnio zmieniony 15 sty 2010, 17:15 przez DBv, łącznie zmieniany 1 raz.
- merry
- Posty: 303
- Rejestracja: 09 kwie 2008, 13:07
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: 2010 - Zapowiedzi i Nowości
A mnie się widzi, że nie ma obowiązku kupowania badziewia jakiejkolwiek firmy.
Mnie wystarcza, że Tillig co rok wypuszcza nowy czajnik. Z suwmiarką ani mikroskopem do modeli nie podchodzę
Zapewne każdy z nas ma inny poziom wymagań zgodności z oryginałem jak i inny zasób portfela dla zaspokojenia tychże wymagań
.
Mnie wystarcza, że Tillig co rok wypuszcza nowy czajnik. Z suwmiarką ani mikroskopem do modeli nie podchodzę

Zapewne każdy z nas ma inny poziom wymagań zgodności z oryginałem jak i inny zasób portfela dla zaspokojenia tychże wymagań

-
- Posty: 805
- Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: 2010 - Zapowiedzi i Nowości
Ja wolę to "cienko" od Roco, niż badziew Tilliga (zawsze coś spieprzą - a to za wysoko osadzona buda i za małe okna czołowe (BR120), zrąbane malowanie (ST44-003 z dachem z tłumikiem), Tkt3 z nie spiłowaną rażącą tabliczką (używaną w DB/DR) na wrotach kotła...).Robcio1910 pisze:Oj, wg mnie bardzo "cienko" w skali TT f. Roco ...
Roco może i na razie mało wypuszcza modeli w skali środka, ale widać wyraźne ożywienie - o wiele lepiej je dopracowuje - a to wypominane przeskalowywanie z H0 właśnie wychodzi TT-tce od Roco na dobre.
Ostatnio zmieniony 15 sty 2010, 17:13 przez tete, łącznie zmieniany 1 raz.
- Misiek
- Posty: 1703
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 22:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: 2010 - Zapowiedzi i Nowości
Ja sądzę, że lepiej, bo ciuchcia na obrazku nie jest z IV epoki.tete pisze:Znając jednak dokonania kolegi mam nadzieję, że będzie wyglądać jak ta od Roco w H0: Obrazek
Ostatnio zmieniony 15 sty 2010, 10:54 przez Misiek, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Posty: 805
- Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: 2010 - Zapowiedzi i Nowości
Sorki - moja ocena była niestety naoczna na podstawie zdjęć...gemol pisze:Muszę cię zmartwić - prawie cała armatura jest z oddzielnych elementów. Problem polega na tym, że Guetzold je wkleił, choć wystarczyło wcisnąć, a właściwie zalał klejem od wewnątrz kotła.

Szkoda jednak, że Guetzold tak to - można by rzec - spaprał...
Dobrze, że się przynajmniej da to zrobić bez uszkodzenia odlewu kotłagemol pisze:Jest na to sposób trochę pracochłonny - klej można spiłować pilnikiem, zdemontować elementy przeszkadzające w usunięciu orurowania (nie trzeba usuwać wszystkich rur do przeróbki na PKP) i ponownie zmontować i uzupełnić orurowanie.

Nie mogę się doczekać fotek. Znając jednak dokonania kolegi mam nadzieję, że będzie wyglądać jak ta od Roco w H0:gemol pisze: Prawdopodobnie w Sosnowcu pokażę spolonizowaną BR24 w IV epoce.


Ostatnio zmieniony 15 sty 2010, 10:20 przez tete, łącznie zmieniany 1 raz.
- Artur
- Posty: 46
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 15:13
- Lokalizacja: Wsch. DOKP
- Kontakt:
Re: 2010 - Zapowiedzi i Nowości
W opisach "starych" modeli jest takie samo oznaczenie dla gniazda dekodera 

- KamilW
- Posty: 1077
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: 2010 - Zapowiedzi i Nowości
Chyba wprowadzili coś więcej niż tylko 6 osi napędzanych, widać też oznaczenie 8-pinowego gniazda dekodera, co by oznaczało także modernizację obwodu drukowanego.
- Artur
- Posty: 46
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 15:13
- Lokalizacja: Wsch. DOKP
- Kontakt:
Re: 2010 - Zapowiedzi i Nowości
Roco na swojej stronie już dodało nowości 2010 http://www.roco.co.at/index.php?id=137& ... position=9
Taka nowa świecka tradycja że z Nowym Rokiem nowe (wyższe) ceny
. Na plusik można zaliczyć że powrócono w Ludmiłach do napędu na 6 osi.
Taka nowa świecka tradycja że z Nowym Rokiem nowe (wyższe) ceny

-
- Posty: 1054
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 10:33
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: 2010 - Zapowiedzi i Nowości
Muszę cię zmartwić - prawie cała armatura jest z oddzielnych elementów. Problem polega na tym, że Guetzold je wkleił, choć wystarczyło wcisnąć, a właściwie zalał klejem od wewnątrz kotła. Jest na to sposób trochę pracochłonny - klej można spiłować pilnikiem, zdemontować elementy przeszkadzające w usunięciu orurowania (nie trzeba usuwać wszystkich rur do przeróbki na PKP) i ponownie zmontować i uzupełnić orurowanie. Prawdopodobnie w Sosnowcu pokażę spolonizowaną BR24 w IV epoce.Znamy już BR24 Gutzolda w TT. Szkoda, że w naszej skali armatura kotła nie jest jako oddzielne elementy, ale odlane razem z kotłem...
Ostatnio zmieniony 14 sty 2010, 11:07 przez gemol, łącznie zmieniany 1 raz.
- wactt
- Posty: 247
- Rejestracja: 22 wrz 2006, 21:10
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Re: 2010 - Zapowiedzi i Nowości
PIKO już ze zdjęciami w naszej skali :
http://www.piko.de/produkt_db/check.php ... 0&id=47202
http://www.piko.de/produkt_db/check.php ... 0&id=47591
http://www.piko.de/produkt_db/check.php ... 0&id=47700
http://www.piko.de/produkt_db/check.php ... 0&id=47702
ROCO tu też parę ciekawostek:
http://www.roco.cc/index.php?id=137
http://www.piko.de/produkt_db/check.php ... 0&id=47202
http://www.piko.de/produkt_db/check.php ... 0&id=47591
http://www.piko.de/produkt_db/check.php ... 0&id=47700
http://www.piko.de/produkt_db/check.php ... 0&id=47702
ROCO tu też parę ciekawostek:
http://www.roco.cc/index.php?id=137
- Scio
- Posty: 749
- Rejestracja: 11 mar 2009, 17:09
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: 2010 - Zapowiedzi i Nowości
Każdy sprzedający wystawia najpierw wyższą cenę, a nuż się przyjmie. Byłby nie normalny, gdyby tak nie czynił. Dlatego nie ma co popadać w panikę


Mówimy o różnych aspektach tego samego zjawiska.Grzegorz TT pisze:Mylisz pojęcia.

Ostatnio zmieniony 11 sty 2010, 13:09 przez Scio, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości