2010 - Zapowiedzi i Nowości

FABRYCZNY tabor TT : czyli testy, porównania, dyskusje, przeróbki itp.

Moderator: mod-Tabor

Zablokowany
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2214
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: 2010 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: oelka »

Podobnie jak w przypadku węglarki Omm39, również Omm52 tez nie jest żadną niespodzianką w wielkości TT. Od dobrych kilku lat Peresvet produkuje model tego wagonu.

Krzysztof
Ostatnio zmieniony 18 sty 2010, 08:25 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
BarTTmań
Posty: 590
Rejestracja: 03 paź 2008, 22:06
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: 2010 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: BarTTmań »

A można prosić jakieś linki i fotki, bo na stronie PSK nie znajduję tych informacji. :(
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1951
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

Re: 2010 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: DBv »

PSK

Producent z Holandii zapowiedział następujące nowości w 2010 roku:
731 Model otwartego wagonu - węglarki Omm39 zarządu DR [Brit-Us Zone], epoka III *
732 Model otwartego wagonu - węglarki Omm39 zarządu DB, epoka III *
757 Model otwartego wagonu - węglarki Omm52 zarządu DB, epoka IV
758 Model otwartego wagonu - węglarki Omm52 zarządu DR, epoka IV/V
759 Model otwartego wagonu - węglarki Omm52 zarządu DR "Pechpiering" (VEB Pechsiederei Eich), epoka IV/V
837 Model kontenera 40' "Hamburg-Sued", epoka V
838 Model kontenera 40' "China Shipping", epoka V


* zapowiadany model jest zupełną nowością w ofercie producenta. Szkoda wielka, że zdecydowano się na inwestycję w przygotowanie form modelu już istniejącego. Model tej konstrukcji oferowany jest bowiem od paru lat przez firmę LOCO. Szkoda tym większa, że jak się wydaje po wstępnej ocenie - model PSK nie dorównuje jakością wykonania modelowi czeskiego producenta... Szkoda... jest wiele innych, nieistniejących w TT wersji wagonów towarowych...
tetryk1955
Posty: 232
Rejestracja: 27 paź 2008, 16:21
Lokalizacja: gliwice
Kontakt:

Re: 2010 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: tetryk1955 »

Popieram przedpiścę - uważam że najnowsze czajniki z Tilliga co najmniej dorównują Roco (BR50 vs BR44) wyroby jednej i drugiej firmy mają swoje "zady i walety"
Awatar użytkownika
DBv
Administrator
Posty: 1951
Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
Kontakt:

Re: 2010 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: DBv »

Nie ma dopracowanego ROCO i badziewia TILLIGa.

Modele są dobre lub złe bez względu na firmę. Tego typu uogólnienia mierżą mnie... Nie wiem czy krzywo opadające sprzęgi, brak zębatek w niektórych partiach lokomotyw, średniej jakości napęd BR80 czy wreszcie - kulfoniaste reflektory i odstęp między tendrem w BR44 świadczą najlepiej o konstruktorach z Modelleisenbahn GmbH...
Ostatnio zmieniony 15 sty 2010, 17:15 przez DBv, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
merry
Posty: 303
Rejestracja: 09 kwie 2008, 13:07
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 2010 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: merry »

A mnie się widzi, że nie ma obowiązku kupowania badziewia jakiejkolwiek firmy.
Mnie wystarcza, że Tillig co rok wypuszcza nowy czajnik. Z suwmiarką ani mikroskopem do modeli nie podchodzę :D

Zapewne każdy z nas ma inny poziom wymagań zgodności z oryginałem jak i inny zasób portfela dla zaspokojenia tychże wymagań :P .
tete
Posty: 805
Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: 2010 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: tete »

Robcio1910 pisze:Oj, wg mnie bardzo "cienko" w skali TT f. Roco ...
Ja wolę to "cienko" od Roco, niż badziew Tilliga (zawsze coś spieprzą - a to za wysoko osadzona buda i za małe okna czołowe (BR120), zrąbane malowanie (ST44-003 z dachem z tłumikiem), Tkt3 z nie spiłowaną rażącą tabliczką (używaną w DB/DR) na wrotach kotła...).

Roco może i na razie mało wypuszcza modeli w skali środka, ale widać wyraźne ożywienie - o wiele lepiej je dopracowuje - a to wypominane przeskalowywanie z H0 właśnie wychodzi TT-tce od Roco na dobre.
Ostatnio zmieniony 15 sty 2010, 17:13 przez tete, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Misiek
Posty: 1703
Rejestracja: 23 kwie 2007, 22:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: 2010 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: Misiek »

tete pisze:Znając jednak dokonania kolegi mam nadzieję, że będzie wyglądać jak ta od Roco w H0: Obrazek
Ja sądzę, że lepiej, bo ciuchcia na obrazku nie jest z IV epoki.
Ostatnio zmieniony 15 sty 2010, 10:54 przez Misiek, łącznie zmieniany 2 razy.
tete
Posty: 805
Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: 2010 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: tete »

gemol pisze:Muszę cię zmartwić - prawie cała armatura jest z oddzielnych elementów. Problem polega na tym, że Guetzold je wkleił, choć wystarczyło wcisnąć, a właściwie zalał klejem od wewnątrz kotła.
Sorki - moja ocena była niestety naoczna na podstawie zdjęć... :oops:
Szkoda jednak, że Guetzold tak to - można by rzec - spaprał...
gemol pisze:Jest na to sposób trochę pracochłonny - klej można spiłować pilnikiem, zdemontować elementy przeszkadzające w usunięciu orurowania (nie trzeba usuwać wszystkich rur do przeróbki na PKP) i ponownie zmontować i uzupełnić orurowanie.
Dobrze, że się przynajmniej da to zrobić bez uszkodzenia odlewu kotła ;)
gemol pisze: Prawdopodobnie w Sosnowcu pokażę spolonizowaną BR24 w IV epoce.
Nie mogę się doczekać fotek. Znając jednak dokonania kolegi mam nadzieję, że będzie wyglądać jak ta od Roco w H0: :mrgreen:
Obrazek
Ostatnio zmieniony 15 sty 2010, 10:20 przez tete, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Artur
Posty: 46
Rejestracja: 12 wrz 2008, 15:13
Lokalizacja: Wsch. DOKP
Kontakt:

Re: 2010 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: Artur »

W opisach "starych" modeli jest takie samo oznaczenie dla gniazda dekodera ;)
Awatar użytkownika
KamilW
Posty: 1077
Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: 2010 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: KamilW »

Chyba wprowadzili coś więcej niż tylko 6 osi napędzanych, widać też oznaczenie 8-pinowego gniazda dekodera, co by oznaczało także modernizację obwodu drukowanego.
Awatar użytkownika
Artur
Posty: 46
Rejestracja: 12 wrz 2008, 15:13
Lokalizacja: Wsch. DOKP
Kontakt:

Re: 2010 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: Artur »

Roco na swojej stronie już dodało nowości 2010 http://www.roco.co.at/index.php?id=137& ... position=9
Taka nowa świecka tradycja że z Nowym Rokiem nowe (wyższe) ceny :evil: . Na plusik można zaliczyć że powrócono w Ludmiłach do napędu na 6 osi.
gemol
Posty: 1054
Rejestracja: 10 kwie 2006, 10:33
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: 2010 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: gemol »

Znamy już BR24 Gutzolda w TT. Szkoda, że w naszej skali armatura kotła nie jest jako oddzielne elementy, ale odlane razem z kotłem...
Muszę cię zmartwić - prawie cała armatura jest z oddzielnych elementów. Problem polega na tym, że Guetzold je wkleił, choć wystarczyło wcisnąć, a właściwie zalał klejem od wewnątrz kotła. Jest na to sposób trochę pracochłonny - klej można spiłować pilnikiem, zdemontować elementy przeszkadzające w usunięciu orurowania (nie trzeba usuwać wszystkich rur do przeróbki na PKP) i ponownie zmontować i uzupełnić orurowanie. Prawdopodobnie w Sosnowcu pokażę spolonizowaną BR24 w IV epoce.
Ostatnio zmieniony 14 sty 2010, 11:07 przez gemol, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
Grzegorz Molenda
http://www.modart.radom.pl
Awatar użytkownika
Scio
Posty: 749
Rejestracja: 11 mar 2009, 17:09
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: 2010 - Zapowiedzi i Nowości

Post autor: Scio »

Każdy sprzedający wystawia najpierw wyższą cenę, a nuż się przyjmie. Byłby nie normalny, gdyby tak nie czynił. Dlatego nie ma co popadać w panikę :D
Grzegorz TT pisze:Mylisz pojęcia.
Mówimy o różnych aspektach tego samego zjawiska. :>
Ostatnio zmieniony 11 sty 2010, 13:09 przez Scio, łącznie zmieniany 1 raz.
Zablokowany

Wróć do „Tabor”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości