No to mamy

Dział poświęcony prawdziwej Kolei i wszystkiemu co z nią związane czyli tabor, newsy, ciekawostki, itd.

Moderator: mod-Kolej w skali 1:1

ODPOWIEDZ
miki
Posty: 1271
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:56
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: No to mamy

Post autor: miki »

Grzegorz TT pisze:No nie wiem Miki czy te światełko będzie mam świecić...
Chodziło mi o to, jak załatwili ostatni strajk w KGHM. Wszyscy strajkujący dostali polecenie pisemnego usprawiedliwienia nieobecności pod groźbą przewidzianych w k.p. sankcji i całkiem pokaźna częśc napisała, że została zmuszona groźbami karalnymi przez związkowych nababów. Jeśli powtórzą to przed prokuratorem, to panowie Zbrzyzny i spółka będą mogli zwijać się do Wenezueli na ten przykład.
Awatar użytkownika
Misiek
Posty: 1703
Rejestracja: 23 kwie 2007, 22:26
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: No to mamy

Post autor: Misiek »

Co potrafią związki widać było ostatnio w KolMazie.
Gloow
Posty: 279
Rejestracja: 13 paź 2006, 16:25
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: No to mamy

Post autor: Gloow »

Zasadniczo miałem na myśli daleko posuniętą liberalizację rynku kolejowego i dopuszcznie zasad wolnego rynku (z pewnymi ograniczeniami) i między innymi coś w stylu propozycji...
pokazać wała 20-kilku związkom zawodowym, podobnie jak górnikom itp....
Kilkujadek
Posty: 3295
Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Re: No to mamy

Post autor: Kilkujadek »

No nie wiem Miki czy te światełko będzie mam świecić ?? Naszemu pijakowi kończą się ostatnie srebra, a w spółdzielni same długi...
miki
Posty: 1271
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:56
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: No to mamy

Post autor: miki »

Gloow pisze:kolej w PL jest od lat traktowana pomacoszemu
Dotacje, oddłużenia, wszelkie możliwe przywileje, samodzierżawie w świadczeniu usług .... to znaczy po macoszemu ??
Gloow pisze: i brak jest odpowiedniego podejścia rządu.
Bo żaden nie odważy się pokazać wała 20-kilku związkom zawodowym, podobnie jak górnikom itp.... Ale światełko w tunelu jest - KGHM
Awatar użytkownika
tydzial
Posty: 892
Rejestracja: 21 sty 2007, 21:14
Lokalizacja: Szczecin Pogodno
Kontakt:

Re: No to mamy

Post autor: tydzial »

Nie wiem nie jeździłem na takich pantografach ,przepis mówi wyraźnie że przy oszronieniu sieci należy jechać na dwóch podniesionych "patykach" może ale nie sądzę powinien podnieść drugi i rozłożyć pobór prądu co widać po efektach na jednym "patyku".
Gloow
Posty: 279
Rejestracja: 13 paź 2006, 16:25
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: No to mamy

Post autor: Gloow »

Tak, tylko pamiętajmy przy naszych ocenach zarządzania i ekonomiki grupy PKP, że kolej w PL jest od lat traktowana pomacoszemu i brak jest odpowiedniego podejścia rządu.
Kilkujadek
Posty: 3295
Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Re: No to mamy

Post autor: Kilkujadek »

Gloow pisze:...nie ekonomiczne było by utrzymywanie wielu lokomotyw spalinowych, w rejonach zdominowanych przez trakcję elektryczną tylko na wypadek awarii.
Przy takim zarządzaniu wszystko może być nieekonomiczne. Ja w swoim fachu utrzymuję taki pozornie nieekonomiczny zapas leżący na półce. W ubiegłym roku utrzymanie tego zapasu przyniosło mi dodatkowo 1/4 obrotów. :lol: Są rzeczy których nie da się bezpośrednio przeliczyć na pieniądze, takie jak pewność, zaufanie ;)
Ostatnio zmieniony 14 sty 2010, 12:07 przez Kilkujadek, łącznie zmieniany 1 raz.
Gloow
Posty: 279
Rejestracja: 13 paź 2006, 16:25
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: No to mamy

Post autor: Gloow »

Moim zdaniem całkowicie nawaliła logistyka oraz mści się bieda czyli brak odpowiedniej ilość lokomotyw spalinowych
Moim zdaniem nie. Takie sytuacje należą do awaryjnych, kolej w całej europie miała duże problemy z lodem. Natomiast nie ekonomiczne było by utrzymywanie wielu lokomotyw spalinowych, w rejonach zdominowanych przez trakcję elektryczną tylko na wypadek awarii. Według mnie widać jedynie totalny brak organizacji, który wydaje mi się wynika z problemów z wymianą informacji wzdłuż sieci kolejowej.
Ostatnio zmieniony 14 sty 2010, 12:06 przez Gloow, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3942
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: No to mamy

Post autor: Ranger »

Grzegorz TT pisze: brak odpowiedniej ilość lokomotyw spalinowych
...które stoją całymi sznurkami na każdej większej stacji. :evil:
Ostatnio zmieniony 14 sty 2010, 12:05 przez Ranger, łącznie zmieniany 1 raz.
Kilkujadek
Posty: 3295
Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Re: No to mamy

Post autor: Kilkujadek »

merry pisze:Ciekawe czy ktoś robił analizę ekonomiczną puszczania elektrowozów w takich warunkach ...
Nie sądzę. Naprawa sieci trakcyjnej i taboru zapewne będzie bardzo kosztowna. Innym kosztem jest wyłączenie naprawianych odcinków na czas remontu. Moim zdaniem całkowicie nawaliła logistyka oraz mści się bieda czyli brak odpowiedniej ilość lokomotyw spalinowych aby takiej sytuacji kryzysowej sprostać. Ogólny widok kolei w Polsce jest zatrważający. Kolej nam się po prostu sypie.
Gloow
Posty: 279
Rejestracja: 13 paź 2006, 16:25
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: No to mamy

Post autor: Gloow »

To "tajemnicze" nazwisko, nosi nazwę marznącego deszczu. Nie jest to nic nadzwyczajnego w naszej strefie klimatycznej, po prostu występuje stosunkowo żadko i nie na tak dużą skalę.
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2215
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: No to mamy

Post autor: oelka »

merry pisze:Rozumiem, że to iskrzenie to nowoczesny sposób na odladzanie sieci trakcyjnej :D
Ciekawość tylko co taki łuk robi z pantografem na dłuższą metę ...
Ślizgacz odbieraka przestaje być gładki z wierzchu. Jednak ostatecznie to drut jezdny gorzej na tym wychodzi.

Natomiast najlepszym sposobem pozbywania się lodu, jest przepuszczenie prądu o dużym natężeniu.

Krzysztof
Ostatnio zmieniony 14 sty 2010, 12:04 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
merry
Posty: 303
Rejestracja: 09 kwie 2008, 13:07
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: No to mamy

Post autor: merry »

Ciekawe czy ktoś robił analizę ekonomiczną puszczania elektrowozów w takich warunkach ...
Kilkujadek
Posty: 3295
Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Re: No to mamy

Post autor: Kilkujadek »

A co ma robić ?? Wypala. W tym miejscu powstaje temperatura kilku tysięcy stopni.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kolej w skali 1:1”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość