Chodziło mi o to, jak załatwili ostatni strajk w KGHM. Wszyscy strajkujący dostali polecenie pisemnego usprawiedliwienia nieobecności pod groźbą przewidzianych w k.p. sankcji i całkiem pokaźna częśc napisała, że została zmuszona groźbami karalnymi przez związkowych nababów. Jeśli powtórzą to przed prokuratorem, to panowie Zbrzyzny i spółka będą mogli zwijać się do Wenezueli na ten przykład.Grzegorz TT pisze:No nie wiem Miki czy te światełko będzie mam świecić...
No to mamy
Moderator: mod-Kolej w skali 1:1
-
- Posty: 1271
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:56
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: No to mamy
- Misiek
- Posty: 1703
- Rejestracja: 23 kwie 2007, 22:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: No to mamy
Co potrafią związki widać było ostatnio w KolMazie.
-
- Posty: 279
- Rejestracja: 13 paź 2006, 16:25
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: No to mamy
Zasadniczo miałem na myśli daleko posuniętą liberalizację rynku kolejowego i dopuszcznie zasad wolnego rynku (z pewnymi ograniczeniami) i między innymi coś w stylu propozycji...
pokazać wała 20-kilku związkom zawodowym, podobnie jak górnikom itp....
-
- Posty: 3295
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: No to mamy
No nie wiem Miki czy te światełko będzie mam świecić
Naszemu pijakowi kończą się ostatnie srebra, a w spółdzielni same długi...

-
- Posty: 1271
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:56
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: No to mamy
Dotacje, oddłużenia, wszelkie możliwe przywileje, samodzierżawie w świadczeniu usług .... to znaczy po macoszemuGloow pisze:kolej w PL jest od lat traktowana pomacoszemu

Bo żaden nie odważy się pokazać wała 20-kilku związkom zawodowym, podobnie jak górnikom itp.... Ale światełko w tunelu jest - KGHMGloow pisze: i brak jest odpowiedniego podejścia rządu.
- tydzial
- Posty: 892
- Rejestracja: 21 sty 2007, 21:14
- Lokalizacja: Szczecin Pogodno
- Kontakt:
Re: No to mamy
Nie wiem nie jeździłem na takich pantografach ,przepis mówi wyraźnie że przy oszronieniu sieci należy jechać na dwóch podniesionych "patykach" może ale nie sądzę powinien podnieść drugi i rozłożyć pobór prądu co widać po efektach na jednym "patyku".
-
- Posty: 279
- Rejestracja: 13 paź 2006, 16:25
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: No to mamy
Tak, tylko pamiętajmy przy naszych ocenach zarządzania i ekonomiki grupy PKP, że kolej w PL jest od lat traktowana pomacoszemu i brak jest odpowiedniego podejścia rządu.
-
- Posty: 3295
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: No to mamy
Przy takim zarządzaniu wszystko może być nieekonomiczne. Ja w swoim fachu utrzymuję taki pozornie nieekonomiczny zapas leżący na półce. W ubiegłym roku utrzymanie tego zapasu przyniosło mi dodatkowo 1/4 obrotów.Gloow pisze:...nie ekonomiczne było by utrzymywanie wielu lokomotyw spalinowych, w rejonach zdominowanych przez trakcję elektryczną tylko na wypadek awarii.


Ostatnio zmieniony 14 sty 2010, 12:07 przez Kilkujadek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 279
- Rejestracja: 13 paź 2006, 16:25
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: No to mamy
Moim zdaniem nie. Takie sytuacje należą do awaryjnych, kolej w całej europie miała duże problemy z lodem. Natomiast nie ekonomiczne było by utrzymywanie wielu lokomotyw spalinowych, w rejonach zdominowanych przez trakcję elektryczną tylko na wypadek awarii. Według mnie widać jedynie totalny brak organizacji, który wydaje mi się wynika z problemów z wymianą informacji wzdłuż sieci kolejowej.Moim zdaniem całkowicie nawaliła logistyka oraz mści się bieda czyli brak odpowiedniej ilość lokomotyw spalinowych
Ostatnio zmieniony 14 sty 2010, 12:06 przez Gloow, łącznie zmieniany 1 raz.
- Ranger
- Posty: 3942
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: No to mamy
...które stoją całymi sznurkami na każdej większej stacji.Grzegorz TT pisze: brak odpowiedniej ilość lokomotyw spalinowych

Ostatnio zmieniony 14 sty 2010, 12:05 przez Ranger, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 3295
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: No to mamy
Nie sądzę. Naprawa sieci trakcyjnej i taboru zapewne będzie bardzo kosztowna. Innym kosztem jest wyłączenie naprawianych odcinków na czas remontu. Moim zdaniem całkowicie nawaliła logistyka oraz mści się bieda czyli brak odpowiedniej ilość lokomotyw spalinowych aby takiej sytuacji kryzysowej sprostać. Ogólny widok kolei w Polsce jest zatrważający. Kolej nam się po prostu sypie.merry pisze:Ciekawe czy ktoś robił analizę ekonomiczną puszczania elektrowozów w takich warunkach ...
-
- Posty: 279
- Rejestracja: 13 paź 2006, 16:25
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: No to mamy
To "tajemnicze" nazwisko, nosi nazwę marznącego deszczu. Nie jest to nic nadzwyczajnego w naszej strefie klimatycznej, po prostu występuje stosunkowo żadko i nie na tak dużą skalę.
- oelka
- Moderator
- Posty: 2215
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: No to mamy
Ślizgacz odbieraka przestaje być gładki z wierzchu. Jednak ostatecznie to drut jezdny gorzej na tym wychodzi.merry pisze:Rozumiem, że to iskrzenie to nowoczesny sposób na odladzanie sieci trakcyjnej
Ciekawość tylko co taki łuk robi z pantografem na dłuższą metę ...
Natomiast najlepszym sposobem pozbywania się lodu, jest przepuszczenie prądu o dużym natężeniu.
Krzysztof
Ostatnio zmieniony 14 sty 2010, 12:04 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
- merry
- Posty: 303
- Rejestracja: 09 kwie 2008, 13:07
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: No to mamy
Ciekawe czy ktoś robił analizę ekonomiczną puszczania elektrowozów w takich warunkach ...
-
- Posty: 3295
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: No to mamy
A co ma robić
Wypala. W tym miejscu powstaje temperatura kilku tysięcy stopni.

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 1 gość