Witam,
moj pomysł na bodowe rozjazdu podwójnego zrodził się z braku miejsca na makiecie. Przy okazji uznałem, że będzie on ciekawym urozmaiceniem terenu lokomotywowni. Poniżej przedstawiam zdjęcia gotowego rozjazdu.

Rozjazd został zbudowany w oparciu o dwa rozjazdy Tilliga EW1 i krzyżówke 15 st. Krzyżówkę wykorzystałem tylko ze względu na krzyżownice środkową (nie wiem jaka jest fachowa nazwa), ale teraz widze, że równie dobrze mogłem użyć 4 rozjazdów EW1 (z dwóch po wykorzystaniu krzyżownic zostaje sporo części a jak wiadomo przy takiej przeróbce nietrudno o uszkodzenie czegoś). Z powyższego wynika koszt wykonania takiego rozjazdu który wynosi ok. 100 PLN. Nie jest to więc zbyt tanie, ale myśle, że posiadanie takiego czegoś na makiecie jest warte tych pieniędzy. Od razu dodam, że należy wykorzystać tylko zestawy do samodzielnego montażu.
Jeśli chodzi o właściwości "przejazdowe" rozjazdu, to nie sprawia on kłopotu żadnej z moich lokomotyw ani wagonów. Przetestowałem go na:
- BR 50
- BR 110
- BR 142
- BR 119
- cysternie Tillig
- Broombergu Tillig
- wagonach Reko 3-osiowych i 2-osiowych
żaden z ww pojazdów nie miał problemów z przejazdem w żadnym z kierunków.
Co do potrzebnych narzędzi to wykorzystałem:
- lutownice transformatorową (dobrze łączy podkłady, niestety chyba nie ma dobrego kleju do PP)
- pilnik do metalu
- nożyk z łamanym ostrzem
- cążki do cięcia szyn
- pensete
- małe modelarskie kombinerki
Dalsze informacje a także fotostory z budowy zamieszcze później. W planach mam budowe krzyżówki typu DGV (krzyżowa podwójna
Link do układu DGV Tilliga) przy odległości torów 43 mm i zastąpieniu jednego z rozjazdów rozjazdem podwójnym, a drugiego na tym samym torze rozjazdem DKW (angkielski) uzyskując 2 tory wjazdowe i 4 wyjazdowe.