Bocznica szlakowa Fiuk

sTTandard - Nasze makiety modułowe

Moderator: mod-Makieta Modułowa

tete
Posty: 805
Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Bocznica szlakowa Fiuk

Post autor: tete »

KamilW pisze:Zamieszczam lepsze zdjęcia. Obrazek
Zieleń na pierwszy rzut okiem, całkiem całkiem ;)
Nie przeszkadza ci, że schody do budynku wiszą w powietrzu?
Ostatnio zmieniony 29 lis 2009, 12:43 przez tete, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 2068
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Bocznica szlakowa Fiuk

Post autor: T_Domagalski »

KamilW pisze:Chciałem się zapytać jak zapatrujecie się na takie zakrzaczanie?
Jest OK i może być gdzieniegdzie, czy nie robić czegoś takiego lub coś zmienić?
Wygląda to jak drobne gałązki komosy obsypane gąbką.
Jeśli chodzi o ocenę efektu, to trudno coś powiedzieć ze względu na słabe zdjęcia...

BTW: Kiedyś też coś podobnego próbowałem stosować, ale kruche to to było i jakoś się u mnie "nie przyjęło" - wróciłem do siateczek Heki. Choć wiem, że inni (np. Karol) stosują te gałązki z powodzeniem.
Awatar użytkownika
trucker
Posty: 231
Rejestracja: 09 lut 2008, 09:05
Lokalizacja: Żyrardów
Kontakt:

Re: Bocznica szlakowa Fiuk

Post autor: trucker »

Na ostatnim ujęciu wygląda najlepiej . Krzaki ładne więc zapytam o producenta . Mam sporo nasypu do zazielenienia , więc urozmaicenie wskazane .
Awatar użytkownika
KamilW
Posty: 1077
Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Bocznica szlakowa Fiuk

Post autor: KamilW »

Chciałem się zapytać jak zapatrujecie się na takie zakrzaczanie?

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Jest OK i może być gdzieniegdzie czy nie robić czegoś takiego lub coś zmienić?
Awatar użytkownika
Mariusz
Posty: 2544
Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
Lokalizacja: Łubowo
Kontakt:

Re: Bocznica szlakowa Fiuk

Post autor: Mariusz »

W moich stronach to Słupsk jest dość sporą stacją zelektryfikowaną, na której stoją prócz semaforów kształtowych jeszcze tarcze zaporowe !!
Linia Kutno-Piła: Wyrzysk Osiek i Białośliwie na kształtach.
Linia Szczecinek-Kołobrzeg: Iwin i Podborsko na kształtach.
To tak na szybko.
Rób właśnie tak jak Tobie się podoba. Tak jak napisałeś, one mają urok !!
Awatar użytkownika
carman
Posty: 356
Rejestracja: 10 kwie 2006, 22:04
Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Kontakt:

Re: Bocznica szlakowa Fiuk

Post autor: carman »

W Ostrowcu na stacji, jak dobrze pamiętam jest sygnalizacja świetlna, kształtowa i jest też trakcja. Przynajmniej tak było w zeszłym roku, bo od ostatniego spotkania z sokistami nie interesuje mnie już, co tam się dzieje.

Co do budynku to trochę unosi się nad gruntem ;)
Awatar użytkownika
KamilW
Posty: 1077
Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Bocznica szlakowa Fiuk

Post autor: KamilW »

No właśnie widziałem parę zdjęć na których widać było obok trakcji sygnalizację kształtową.
Zamieszczam lepsze zdjęcia.
Ciekaw jestem jak ocenicie waloryzację budynku.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Semafor też będzie zmieniony na trójstawny.
No i wkońcu muszę wykończyć otoczenie przejazdu.
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2215
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Bocznica szlakowa Fiuk

Post autor: oelka »

KamilW pisze:Czyli generalnie użycie sygnalizacji kształtowej jest ok w połączeniu z trakcją?
Może nie jest powszechny obraz na sieci PKP, ale można spokojnie znaleźć takie miejsca, więc błędu w tym nie ma. Warto zajrzeć na linie w okolicach Olsztyna, albo pojechać do Białegostoku, który jest chyba ostatnią tak dużą stacją tylko z sygnalizacją kształtową.

Krzysztof
Ostatnio zmieniony 28 lis 2009, 17:22 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
KamilW
Posty: 1077
Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Re: Bocznica szlakowa Fiuk

Post autor: KamilW »

Jak wrócę do domu to zamieszczę parę fotek w lepsze jakości.
Ten budyneczek to moja nieśmiała próba z waloryzowaniem budynków, będę wdzięczny za ocenę wykonania.
Co do sygnalizacji to zdecydowałem się na kształtową na wszystkich modułach - ma jednak sporo uroku.
Jak znajdę trochę czasu to zacznę dopieszczać zieleń bo jest jeszcze masa niedoróbek które mi się nie podobają.
Odświeżę też temat Furmanów o nowe fotki z prac.
Czyli generalnie użycie sygnalizacji kształtowej jest ok w połączeniu z trakcją?
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2215
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Bocznica szlakowa Fiuk

Post autor: oelka »

Mariusz pisze:Elektryfikacja nie ma nic wspólnego z wymianą sygnalizatorów.
Najczęściej wymieniano je przy okazji modernizacji stacji, ale to nie znaczy, że do dzisiaj nie ma u nas stacji pod drutem z semaforami kształtowymi. Nawet na liniach magistralnych.
Szczególnie, te które elektryfikowano w latach 80., gdy już darowano sobie większe modernizacje, podczas elektryfikacji.
Wymieniano semafory kształtowe na świetlne najczęściej z powodów ekonomicznych. Te ostatnie są tańsze w utrzymaniu i obsłudze.
Na linii białostockiej, w Czyżewie najpierw zastąpiono sygnalizację kształtową, sygnalizacją świetlną, a potem dopiero ok. 1983 - 84 roku dotarła tam elektryfikacja. Żeby było ciekawiej wymiana sygnalizacji nie była też w żaden sposób powiązana z modernizacją stacji, zresztą elektryfikacja również.

Krzysztof
Ostatnio zmieniony 28 lis 2009, 17:20 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Kłapouchy
Posty: 91
Rejestracja: 04 sty 2009, 17:08
Lokalizacja: Poznań / Złotów
Kontakt:

Re: Bocznica szlakowa Fiuk

Post autor: Kłapouchy »

Zapraszam do Poznania, a dokładniej na stację Poznań Wola.
Awatar użytkownika
Scio
Posty: 752
Rejestracja: 11 mar 2009, 17:09
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: Bocznica szlakowa Fiuk

Post autor: Scio »

Tak jest w Starachowicach, chociażby.
Awatar użytkownika
Mariusz
Posty: 2544
Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
Lokalizacja: Łubowo
Kontakt:

Re: Bocznica szlakowa Fiuk

Post autor: Mariusz »

Elektryfikacja nie ma nic wspólnego z wymianą sygnalizatorów.
Najczęściej wymieniano je przy okazji modernizacji stacji, ale to nie znaczy, że do dzisiaj nie ma u nas stacji pod drutem z semaforami kształtowymi. Nawet na liniach magistralnych.
Wymieniano semafory kształtowe na świetlne najczęściej z powodów ekonomicznych. Te ostatnie są tańsze w utrzymaniu i obsłudze.
tete
Posty: 805
Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Bocznica szlakowa Fiuk

Post autor: tete »

KamilW pisze:Tak, zacząłem budowę wczoraj po przyjściu z pracy. Wszystkie zdjęcia, które tu zamieściłem są z dzisiejszego dnia.
Ty jesteś jak maszyna :shock: . Masz tempo !! : Z taką szybkością budowania moja 6-ścio skrzynkowa makieta powstałaby chyba w tydzień :mrgreen:
Pogratulować, bo całkiem ci wychodzi - szczególnie patrząc na ostatnie fotki z budynkiem z czerwonej cegły! (całkiem fajny klimat panuje przy przejeździe przez tory ;) ).

A propos budynku. Z tego co się orientuje ten właśnie budynek ma na ścianach cegły o fakturze chyba ze skali co najmniej H0... strasznie przewymiarowane. Porównaj je z cegłami na budynku stacji Klasdorf także Auchagena.... o niebo lepsze (trzymają skalę). Zastosowany przez ciebie też mi się podobał z wyglądu. Tylko te cegły go zdyskwalifikowały...
Ostatnio zmieniony 28 lis 2009, 17:11 przez tete, łącznie zmieniany 1 raz.
fox
Posty: 215
Rejestracja: 20 sie 2006, 12:06
Lokalizacja: Rokiciny Podhalańskie
Kontakt:

Re: Bocznica szlakowa Fiuk

Post autor: fox »

To prawda. Prawie zawsze przy okazji elektryfikacji wymieniano też urządzenia srk, a przynajmniej semafory.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Makieta Modułowa”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 2 gości