BR86/TKt3 28, Tillig

Moderator: mod-Tabor

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Fantomas
Posty: 705
Rejestracja: 21 kwie 2006, 15:54
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: BR86/TKt3 28, Tillig

Post autor: Fantomas »

Może dzięki temu osie mają większy luz w pionie, co zapewnia pewniejsze pokonywanie pionowych nierówności ?? Mieliśmy uwagi do napędu, to go poprawiono !!
ModelarzeTT
Posty: 172
Rejestracja: 11 kwie 2006, 00:48
Lokalizacja: Górny Śląsk
Kontakt:

Re: BR86/TKt3 28, Tillig

Post autor: ModelarzeTT »

Wie ktoś może dlaczego obecnie produkowana TKt3 ma napęd tylko na 2 osie?
Z czego to wynika i kiedy ta zmiana została wprowadzona?
Czy jest gdzieś może oficjalna informacja na ten temat (na stronie Tilliga i w katalogu na 2010 nic takiego nie znalazłem)?

Pozdrawiam
ModelarzeTT - Krzysiek
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 11052
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: BR86/TKt3 28, Tillig

Post autor: ArturSchŁ »

michalg pisze:Z mojego doświadczenia ....
Tabor to tylko mechanizm/maszyna.
Jak każda inna, wymaga przeglądów, czyszczenia i konserwacji, w tym i "zerowego".

Jeśli będziemy dbać o nasze skarby to będą nam one służyły latami.
Jeśli natomiast założymy, że fabryka powinna za nas zrobić wszystko, to możemy się wielce zdziwić !!
:P
michalg
Posty: 4
Rejestracja: 05 lis 2009, 15:21
Lokalizacja: Poznań/Łódź
Kontakt:

Re: BR86/TKt3 28, Tillig

Post autor: michalg »

golab pisze:... "niektórzy jak wszystko wygląda ok, biorą lupę i szukają dalej" :) Ja aż tak drobiazgowy nie jestem i mnie sie podoba :) Jeździ też ok.
Z mojego doświadczenia z elektrowozem BR211 (Tillig) kupionym w sklepie internetowym wynika, że trzeba zajrzeć do wnętrza modelu. Elektrowóz, mimo, że fabrycznie nowy, nie miał ani grama smaru/oleju w mechanizmach przeniesienia napędu. Po kilku kroplach oleju przeznaczonego do smarowania przekładni i elementów ruchomych, model jeździ doskonale.
Kupiłem tez TKt3 i muszę powiedzieć, że nie zawiodłem się na tym egzemplarzu. Jeździ cicho i spokojnie. Przetestowałem go na starej makiecie z szynami rurkowymi. Wszystkie rozjazdy, w tym anglika, pokonał bez kłopotu. Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 06 lis 2009, 17:29 przez michalg, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Scio
Posty: 757
Rejestracja: 11 mar 2009, 17:09
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Re: BR86/TKt3 28, Tillig

Post autor: Scio »

Brovarek pisze:ale w pewnym sklepie
Czy masz na myśli jakiś konkretny sklep? ;)
Awatar użytkownika
brovarek
Posty: 885
Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: BR86/TKt3 28, Tillig

Post autor: brovarek »

Osobiście z mojej Tkt-ki jestem zadowolony. Po zakupie przetestowałem ją na makiecie ModelarzyTT. Jeździła bez żadnych zacięć i problemów. Nie pamiętam tylko czy miała już dekoder czy nie. U mnie jeździ w cyfrze bez kłopotów. Miała trochę za dużo smaru.
Ogólnie można kupić, ale w pewnym sklepie, tak żebyś po testach mógł w razie czego wymienić, a nie naprawiać.
Ostatnio zmieniony 06 lis 2009, 17:24 przez brovarek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
golab
Posty: 1359
Rejestracja: 14 sty 2009, 00:14
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Re: BR86/TKt3 28, Tillig

Post autor: golab »

Ja bym kupił. Sam odkupiłem od kolegi z forum jedna z pierwszych wypuszczonych pod szyldem Tilliga i jestem zadowolony.

Pamiętaj, że na forum aż roi sie od osób, które przyczepią sie do wszystkiego, nie wiadomo z jakiego powodu. Dla mnie kolejka ma być przedmiotem hobby i zabawy, ma cieszyć oko, a nie być po to żeby szukać dziury w całym.

Jak kiedyś przeczytałem "niektórzy jak wszystko wygląda ok, biorą lupę i szukają dalej" :) Ja aż tak drobiazgowy nie jestem i mnie sie podoba :) Jeździ też ok.
tete
Posty: 805
Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: BR86/TKt3 28, Tillig

Post autor: tete »

czart pisze:Widzę, że zdania kolegów są podzielone.
Zastanawiam się czy "zainwestować" w ten parowóz. :?
Oj tak, są...

Jeżeli w podsumowaniu (pierwszy post) czytam, że:

Przepiękny tendrzak, godny naśladowca wcześniejszych wersji BTTB. Po całkowitym przekonstruowaniu modelu oraz po poprawieniu napędu (względem pierwszej serii) model prawidłowo zachowuje się podczas jazdy. Silnik MASHIMA pozwala ruszać od najmniejszych prędkości, dobrze wyskalowana prędkość maksymalna. Ładne oświetlenie (w obie strony), idealne malowanie - czynią z tendrzaka model godzien pożądania.

a na TT-Club (testy):

Jednym zdaniem: Jeśli jesteś twardzielem, osobą nie liczącą się z kasą, lubiącą ryzyko, masz zapędy masochistyczne i... fanem Cher kupisz ten model.

i nie wiem w końcu jak jest z tym BR86 (Tkt3)... :/
Gdyby opinie były zbieżne, to było by jasne, a tak...
cichonęk
Posty: 527
Rejestracja: 18 gru 2006, 08:22
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: BR86/TKt3 28, Tillig

Post autor: cichonęk »

U mnie w analogu jeździła nawet na bettungs, nie zawieszała się ani nie zatrzymywała. Cyfra genialnie zmieniła charakterystykę silnika i skompensowała nierównomierność jazdy spowodowaną niezbyt precyzyjnym montażem. Zaobserwowałem również, że każdy kolejny "kilometr" przejechany przez moją lokomotywę poprawiał jej kulturę jazdy, tak więc zgodnie z instrukcją wymaga dosyć gruntownego dotarcia i nasmarowania.
Awatar użytkownika
womo
Posty: 2504
Rejestracja: 19 maja 2008, 13:53
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: BR86/TKt3 28, Tillig

Post autor: womo »

Jeśli masz dobre torowisko to tak, jeśli budujesz torowisko to też tak, jest super na testy od razu staje jak coś jest nie tak :mrgreen: Jeśli masz analog to sobie daruj, całkiem inna kultura jazdy i pracy w cyfrze. Sam miałem podobny dylemat kiedyś i najpierw kupiłem BTTB, porównując obie, staruszka nie myśli tylko jedzie. Nowa zmiana na plus po dołożeniu deka, ale czasami nadal jak panna, i chciałaby i się boi :mrgreen:
czart
Posty: 132
Rejestracja: 09 paź 2009, 20:47
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: BR86/TKt3 28, Tillig

Post autor: czart »

Widzę, że zdania kolegów są podzielone.
Zastanawiam się czy "zainwestować" w ten parowóz. :?
cichonęk
Posty: 527
Rejestracja: 18 gru 2006, 08:22
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: BR86/TKt3 28, Tillig

Post autor: cichonęk »

ArturSch pisze:A w DCC nie jeździ płynnie ??
Właśnie zaczęła jazdę w DCC i ... różnica jest ogromna. Kiedy jestem przekonany, że stoi to po kilku sekundach zauważam, że się porusza ale tak powoli jak minutowa wskazówka zegara :mrgreen: . Przy wyższych prędkościach również zachowuje płynność porównywalną z parowozami konstrukcji Glehna ;) . Może to zasługa dekodera Zimo?
Ostatnio zmieniony 25 paź 2009, 20:13 przez cichonęk, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Karol
Moderator
Posty: 594
Rejestracja: 07 kwie 2006, 23:19
Lokalizacja: Grybów / Limanowa
Kontakt:

Re: BR86/TKt3 28, Tillig

Post autor: Karol »

Właśnie moja dostała małego UPSa i blaszki dociskowe na kola środkowe. Najbardziej skopana wersja BR86 w końcu jeździ jak powinna
remiszewski
Posty: 5
Rejestracja: 18 mar 2009, 19:40
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Koła do BR86

Post autor: remiszewski »

Witam
Proszę o podanie mi dokładnej średnicy kół napędowych w nowym modelu Tilliga.
JANTARSA
Posty: 212
Rejestracja: 27 kwie 2006, 19:15
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: BR86/TKt3 28, Tillig

Post autor: JANTARSA »

Będzie wymieniona na nową - w poniedziałek wysyłam

Pozdrawiam
Artur
ODPOWIEDZ

Wróć do „Parowe”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość