2009 - Zapowiedzi i Nowości
Moderator: mod-Tabor
-
- Posty: 627
- Rejestracja: 14 kwie 2006, 09:52
- Lokalizacja: Görlitz
- Kontakt:
Re: 2009 - Zapowiedzi i Nowości
No to mała nowość dla fanów kolei DR z firmy KRES, więcej zobacz tu...
- krzysztof
- Posty: 1741
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
Re: 2009 - Zapowiedzi i Nowości
bynajmniej nie był tak opisany, a w dodatku nie był na stronie Tilliga a MMS jako nr kat. 5021.DBv pisze:Czy nie jest to przypadkiem model zapowiadany jako "klubowy" na 2010 rok?
natomiast 96134 był modelem klubowym 2001 i był podobnie malowany.
Ostatnio zmieniony 11 wrz 2009, 18:26 przez krzysztof, łącznie zmieniany 1 raz.
- DBv
- Administrator
- Posty: 1951
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Re: 2009 - Zapowiedzi i Nowości
Czy nie jest to przypadkiem model zapowiadany jako "klubowy" na 2010 rok?krzysztof pisze:ale mnie osobiście martwi zniknięcie z planowanej produkcji v60, malowanej jak "normalne" diesle DR w III epoce, czyli kremowo-czerwonej z podwójnym pasem. szczerzyłem na nią kły i nic. czekam.
Ostatnio zmieniony 11 wrz 2009, 12:40 przez DBv, łącznie zmieniany 1 raz.
- wlodar
- Posty: 1229
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 17:52
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: 2009 - Zapowiedzi i Nowości
A czy ktoś ma informacje kiedy będzie dostępny Gagar Roco w malowaniu PKP?
-
- Posty: 583
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 16:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- Posty: 261
- Rejestracja: 31 sty 2007, 18:29
- Lokalizacja: Olecko
- Kontakt:
Re: 2009 - Zapowiedzi i Nowości
No cieeeeeeeeekawe Roco
-
- Posty: 3295
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: 2009 - Zapowiedzi i Nowości
Oczywiście miałem na myśli udostępnienie firmie BeckmannTT gotowych nowych tendrów 2'2'T34Öl wyprodukowanych przez Tilliga. Dotychczas BeckmannTT musiał przerabiać tendry 2'2'T34.
- DBv
- Administrator
- Posty: 1951
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Re: 2009 - Zapowiedzi i Nowości
Beckmann? A nie przypadkiem Tillig? Modele BR01.5 jakie dotychczas dostępne były w ofercie Beckmanna bazowały na elementach BR01 Tilliga. Czy nie dotyczyło to również tendra z napędem?Grzegorz TT pisze:Co do BR41 - Beckmann ma już gotowy napęd, bo w przypadku parowozów DR zarówno BR01 jak i BR41 maiły ten sam tender 2'2'T34Öl
Tak a propos MMS to oprócz modeli, które pojawiły się teraz u Tilliga, firma ta bawiła się jeszcze dawnymi wyrobami Jatt-a (m.in. BR89, 91, 38, 62, 78). Modele te tymczasem pojawiły się na stoisku Jago, będącego tak na prawdę następcą Jatt-a...
Ostatnio zmieniony 06 wrz 2009, 08:53 przez DBv, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 1054
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 10:33
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: 2009 - Zapowiedzi i Nowości
Wypada mieć nadzieję, że pojawi się również altbau. 

-
- Posty: 3295
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: 2009 - Zapowiedzi i Nowości
"Białe kołnierzyki Tilliga" szukają wszędzie kasy i prawdopodobnie znalazły jej część w MMS
Co do BR41 - Beckmann ma już gotowy napęd, bo w przypadku parowozów DR zarówno BR01 jak i BR41 maiły ten sam tender 2'2'T34Öl

Co do BR41 - Beckmann ma już gotowy napęd, bo w przypadku parowozów DR zarówno BR01 jak i BR41 maiły ten sam tender 2'2'T34Öl
- DBv
- Administrator
- Posty: 1951
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Re: 2009 - Zapowiedzi i Nowości
Ciekawym zagadnieniem dla mnie było natomiast funkcjonowanie tworu takiego jak MMS, który w ostatnim czasie wprowadzał do oferty, lub zapowiadał wprowadzenie wielu nowych, kosztownych w przygotowaniu ale i "lukratywnych" modeli produkowanych na wyłączność MMS przez Tilliga. Niezrozumiałe dla mnie było dlaczego tych modeli do swojej oferty nie był w stanie wprowadzić sam Tillig a musiał posiłkować się taką formą pośrednictwa. Może zadziałał tu taki sam mechanizm jak w przypadku modelu E11/42, który Tillig produkował na wyłączność Siggis Exclusivmodelle? Wprowadzenie wielu z tych modeli do oferty Tilliga świadczyć może bądź o trudnościach w finansowaniu tak kosztownych działań przez MMS, albo o takich a nie innych zasadach współpracy pomiędzy MMS a Tilligiem (tzn modele firmowane są początkowo przez MMS a po pewnym czasie przechodzą na stan oferty Tilliga; problem tylko co z modelami, które jeszcze się nie ukazały?) albo o... końcu przychylnego spoglądania w stronę firmy M.Tilliga (MMS) przez opuszczoną przez H.J.Tilliga firmę Tillig. Tak czy inaczej to tylko gdybanie...
Co do BR41 od Beckmanna to z oceną się wstrzymuję. Produkują różne model - począwszy od krótkich serii wykonywanych typową dla nich technologią, po modele praktycznie seryjne. Nie są pierwszą firmą podejmującą ten temat (MMC, Kittler), więc dopiero przyjdzie ocenić co z tego wyjdzie - perfekcyjna, krótkoseryjna, droga manufaktura czy przyzwoity model w rozsądnej cenie - niewykluczone, że w ostateczności przygotowany wspólnie z Tilligiem (BR103 początkowo też nie była zapowiadana jako wspólny projekt Becmann/Tillig). Pamiętać bowiem należy, że nie jest to model niszowy a taki, który znaleźć może wielu nabywców i który opłacałoby się wykonać technologiami umożliwiającymi uzyskanie większej ilości egzemplarzy.
Co do BR41 od Beckmanna to z oceną się wstrzymuję. Produkują różne model - począwszy od krótkich serii wykonywanych typową dla nich technologią, po modele praktycznie seryjne. Nie są pierwszą firmą podejmującą ten temat (MMC, Kittler), więc dopiero przyjdzie ocenić co z tego wyjdzie - perfekcyjna, krótkoseryjna, droga manufaktura czy przyzwoity model w rozsądnej cenie - niewykluczone, że w ostateczności przygotowany wspólnie z Tilligiem (BR103 początkowo też nie była zapowiadana jako wspólny projekt Becmann/Tillig). Pamiętać bowiem należy, że nie jest to model niszowy a taki, który znaleźć może wielu nabywców i który opłacałoby się wykonać technologiami umożliwiającymi uzyskanie większej ilości egzemplarzy.
-
- Posty: 3295
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: 2009 - Zapowiedzi i Nowości
DBv pisze:...zaskoczeniem jest chyba przede wszystkim nowa konstrukcja w postaci BR01.5.
Można się było tego spodziewać w momencie zapowiedzi nowej BR01.
Drugim sygnałem było jej zniknięcie ze strony Beckmann'a.
I tu spodziewałem się wejścia tej lokomotywy do oferty Tilliga.
Przypadek analogiczny jak z BR E103.
Widać tu pełną współpracę Tilliga i Beckmann'a
Dla mnie jest zaskoczeniem BR 41 w ofercie w sumie niewielkiego producenta.
Tu należy się spodziewać popytu znacznie przewyższającego podaż.
Kolejne ciekawe zagadnienie - co będzie z BR38 MMS> co sprowadza się do:
- co jest grane z MMS

- DBv
- Administrator
- Posty: 1951
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Re: 2009 - Zapowiedzi i Nowości
Prezentowane jesienne nowości Tilliga są ciekawe. Oprócz wprowadzenia do oferty niektórych modeli z oferty MMS zaskoczeniem jest chyba przede wszystkim nowa konstrukcja w postaci BR01.5. Wyjaśnia to w dużej mierze zasadność przeprowadzonego ostatnio odświeżenia BR01. Jak wiadomo główna zmiana dotyczyła nowego napędu i podwozia bez wprowadzania zmian w nadwoziu. Taki półśrodek był powszechnie krytykowany a jak się okazało była to jedynie przygrywka do praktycznie zupełnie nowej BR01.5.
Skoro już mowa o nowościach to wspomnieć należy o prezentowanych na spotkaniu w Loessnitz modelach wcześniej już zapowiadanych (zdjęcia w relacji na zaprzyjaźnionym TT-Board). Wśród premier na wyróżnienie zasługują:
- wagon Shimmns zarządu DBAG (epoka V) od Kuehna
- (wspomniana już) BR01.5 Tilliga
- wagony pociągu ratunkowego DR (Tillig/MMS)
- długo oczekiwana BR24 od Guetzolda
- ciekawie zapowiadające się dwuosiowe wagony osobowe od Schirmera (zaprezentowano pierwsze, prototypowe egzemplarze bez nadruku i malatury)
Skoro już mowa o nowościach to wspomnieć należy o prezentowanych na spotkaniu w Loessnitz modelach wcześniej już zapowiadanych (zdjęcia w relacji na zaprzyjaźnionym TT-Board). Wśród premier na wyróżnienie zasługują:
- wagon Shimmns zarządu DBAG (epoka V) od Kuehna
- (wspomniana już) BR01.5 Tilliga
- wagony pociągu ratunkowego DR (Tillig/MMS)
- długo oczekiwana BR24 od Guetzolda
- ciekawie zapowiadające się dwuosiowe wagony osobowe od Schirmera (zaprezentowano pierwsze, prototypowe egzemplarze bez nadruku i malatury)
- krzysztof
- Posty: 1741
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
Re: 2009 - Zapowiedzi i Nowości
dzięki, tropimy ją...
ale co oznacza "Lieferzeit: ist bestellt"?
chyba nic dobrego...
w każdym razie zapisałem stronę
pozdrawiam: krzysztof
ale co oznacza "Lieferzeit: ist bestellt"?
chyba nic dobrego...
w każdym razie zapisałem stronę
pozdrawiam: krzysztof
-
- Posty: 552
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Semrush [Bot] i 1 gość