Peron w sTTandardzie

sTTandard - Nasze makiety modułowe

Moderator: mod-Makieta Modułowa

ODPOWIEDZ
tete
Posty: 805
Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Peron w sTTandardzie

Post autor: tete »

KrzyszTTof pisze:Mam nadzieję że już niedługo dojdę do momentu budowy peronu na mojej stacji. (...) Dokładne informacje na ten temat zawiera norma NEM...
Z tego co pamiętam, wg. NEM w TT jest to 15mm odległości od osi toru do krawędzi peronu. W rzeczywistości (na PKP) jest to 1,6 [m] co daje w naszej skali 13mm. A więc różnica 2mm. Ujdzie.
Ostatnio zmieniony 23 lip 2009, 10:25 przez tete, łącznie zmieniany 1 raz.
gemol
Posty: 1054
Rejestracja: 10 kwie 2006, 10:33
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Re: Peron w sTTandardzie

Post autor: gemol »

Skrajnia modeli taboru jest zgodna z NEM, więc zastosowanie skrajni budowli zgodnej z NEM nie przysporzy kłopotów.
Pozdrawiam
Grzegorz Molenda
http://www.modart.radom.pl
Awatar użytkownika
KrzyszTTof
Posty: 1418
Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:57
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Peron w sTTandardzie

Post autor: KrzyszTTof »

Grzegorz TT pisze:2) wyciąć blaszki otwierające klapy (zbędny, szpecący detal) w wagonach.
Moje talboty mają te blachy pozaginane obcążkami pod spód wagonu - szybki, łatwy i bezpieczny dla modelu sposób na pozbycie sie tego szpecącego dziadostwa.
Ostatnio zmieniony 09 gru 2008, 21:27 przez KrzyszTTof, łącznie zmieniany 1 raz.
tete
Posty: 805
Rejestracja: 04 lis 2007, 20:08
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Peron w sTTandardzie

Post autor: tete »

T_Domagalski pisze:Kiedyś na forum były podane typowe spotykane na PKP wysokości peronu.
Natomiast odległość krawędzi peronu od osi toru należy bezwzględnie wyznaczyć na podstawie skrajni budowli, przyjętej w NEM dla TT.
Tutaj co nieco popełniono w sieci :arrow: KLIK
Na kolejnych stronach jest co nieco o peronach.
Ostatnio zmieniony 09 gru 2008, 21:27 przez tete, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
tydzial
Posty: 892
Rejestracja: 21 sty 2007, 21:14
Lokalizacja: Szczecin Pogodno
Kontakt:

Re: Peron w sTTandardzie

Post autor: tydzial »

No i jak ma się poruszać w tych peronach jakikolwiek parowóz to trzeba uwzględnić że korby mają większy obrys niż cokolwiek.
Awatar użytkownika
Ranger
Posty: 3942
Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Peron w sTTandardzie

Post autor: Ranger »

Wyciąć balszki to Krzysiek może w swoich talbotach ale na zlotach już nie wytniesz wszystkim tych blach. Trzeba też uwzglądnić inne wagony np. bagażowy F też się klinował między peronami na "Chudzinach' ostatnio w Poznaniu.
Kilkujadek
Posty: 3295
Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Re: Peron w sTTandardzie

Post autor: Kilkujadek »

Normy normami, a talboty talbotami :mrgreen: Jeżeli chcesz aby talboty się mieściły, masz 2 wyjścia - 1) odpowiednio przystosować do tego peron, 2) wyciąć blaszki otwierające klapy (zbędny, szpecący detal) w wagonach.
Wysokość peronu jest prawie proporcjonalna do epoki :mrgreen: W rzeczywistości by to wyglądało na około 10 - 15 cm/epokę*

*- nie dotyczy peronów mazowieckich :mrgreen:
Awatar użytkownika
KrzyszTTof
Posty: 1418
Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:57
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Peron w sTTandardzie

Post autor: KrzyszTTof »

T_Domagalski pisze:Natomiast odległość krawędzi peronu od osi toru należy bezwzględnie wyznaczyć na podstawie skrajni budowli, przyjętej w NEM dla TT.
No i wszystko jasne.
Ostatnio zmieniony 09 gru 2008, 21:25 przez KrzyszTTof, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 2066
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Peron w sTTandardzie

Post autor: T_Domagalski »

KrzyszTTof pisze:Dokładne informacje na ten temat zawiera norma NEM - ale czy tego należy się trzymać, czy też są jakieś inne wytyczne?
NEM jest normą niejako nadrzędną w stosunku do sTTandardu. Wszystkie sprawy związane ze skrajnią, budową taboru, itp. są tam zdefiniowane i nie ma podstaw, żeby sTTandard cokolwiek w tym zmieniał.

Wysokość peronu, w celu zachowania realizmu, powinna odpowiadać wysokości w rzeczywistości, przeskalowanej do TT. Kiedyś na forum były podane typowe spotykane na PKP wysokości peronu.
Natomiast odległość krawędzi peronu od osi toru należy bezwzględnie wyznaczyć na podstawie skrajni budowli, przyjętej w NEM dla TT.
Ostatnio zmieniony 09 gru 2008, 21:25 przez T_Domagalski, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
KrzyszTTof
Posty: 1418
Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:57
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Peron w sTTandardzie

Post autor: KrzyszTTof »

Mam nadzieję że już niedługo dojdę do momentu budowy peronu na mojej stacji. Nasuwa się więc pytanie - czym kierować się przy jego budowie, aby spełniał / nie kolidował ze sTTandardem?

Chodzi mi głównie o wysokość od główki szyny oraz odległość krawędzi od główki szyny. Dokładne informacje na ten temat zawiera norma NEM - ale czy tego należy się trzymać, czy też są jakieś inne wytyczne? A może należy dobrać wymiary doświadczalnie?
Ostatnio zmieniony 09 gru 2008, 21:25 przez KrzyszTTof, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Makieta Modułowa”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości