Zwrotnica DGV krzyżowa podwójna DIY

Czyszczenie, konserwacja, naprawy, budowa itd

Moderator: mod-Porady i techniki modelarskie

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
tydzial
Posty: 892
Rejestracja: 21 sty 2007, 21:14
Lokalizacja: Szczecin Pogodno
Kontakt:

Re: Zwrotnica DGV krzyżowa podwójna DIY

Post autor: tydzial »

Jak zapomniałeś jak płacili za spływ węglarek na Śląsk a marszruty na przetoku za węglarki to były czasy.
Awatar użytkownika
Mariusz
Posty: 2544
Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
Lokalizacja: Łubowo
Kontakt:

Re: Zwrotnica DGV krzyżowa podwójna DIY

Post autor: Mariusz »

Ok.
Ale Szczecin to nie Węglówka ;)
U mnie FPL ciąga 45 węglarek co daje 3600t brutto !!
Awatar użytkownika
KrzyszTTof
Posty: 1418
Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:57
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Zwrotnica DGV krzyżowa podwójna DIY

Post autor: KrzyszTTof »

Mariusz pisze:Co Wy tam znowu nową kolej tworzycie za Odrą ?? !!
Kto to widział 70 węglarek !! Toż to dwa pociągi !! Robotę maszynistą zabieracie ;)
FPL na węglówce jeździ(ł) składami po 64 (jak dobrze pamiętam) węglarki, grubo ponad 4000 ton brutto, i to na jedną class66.
Ostatnio zmieniony 20 maja 2009, 08:03 przez KrzyszTTof, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Mariusz
Posty: 2544
Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
Lokalizacja: Łubowo
Kontakt:

Re: Zwrotnica DGV krzyżowa podwójna DIY

Post autor: Mariusz »

No tak, w starych czasach płacili premie od przewiezionych ton.
Pawelec
Posty: 487
Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:25
Lokalizacja: Sz-n Śródmieście/Podjuchy
Kontakt:

Re: Zwrotnica DGV krzyżowa podwójna DIY

Post autor: Pawelec »

Wiesz Mariusz stare dzieje, taki skład jeździł u nas na którymś spotkaniu. Maszynista nawet się nie skrzywił, jak ciągnął cały skład. :mrgreen:
Awatar użytkownika
Mariusz
Posty: 2544
Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
Lokalizacja: Łubowo
Kontakt:

Re: Zwrotnica DGV krzyżowa podwójna DIY

Post autor: Mariusz »

Co Wy tam znowu nową kolej tworzycie za Odrą ?? !!
Kto to widział 70 węglarek !! Toż to dwa pociągi !! Robotę maszynistą zabieracie ;)
Awatar użytkownika
KrzyszTTof
Posty: 1418
Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:57
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Zwrotnica DGV krzyżowa podwójna DIY

Post autor: KrzyszTTof »

T_Domagalski pisze:No niestety, zloty rządzą się swoimi prawami. Czasami np. wpada nam do głowy, żeby sformować skład złożony z kilkudziesięciu wagonów czteroosiowych :mrgreen: . Promień 900mm to minimum wymagane aby taki skład się po prostu nie wykoleił.
Akurat tym bym nie argumentował konieczności stosowania promienia min. 900 mm, bo skład złożony z >70 wagonów czteroosiowych towarowych puszczaliśmy w Szczecinie po łukach 310mm, po łukach 310mm odwrotnych, rozjazdach EW1 na bok i .... nic - szedł jak po sznurku.
Ostatnio zmieniony 20 maja 2009, 07:36 przez KrzyszTTof, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
winner_xp
Posty: 394
Rejestracja: 06 sty 2009, 20:46
Lokalizacja: Miastko/Dzika północ
Kontakt:

Re: Zwrotnica DGV krzyżowa podwójna DIY

Post autor: winner_xp »

No właśnie tak to wszystko poustawiałem i tak jak u Ciebie tez wszystko jest wyprostowane za krzyżownicami.
Kilkujadek
Posty: 3295
Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Re: Zwrotnica DGV krzyżowa podwójna DIY

Post autor: Kilkujadek »

Moje mają 9° ponieważ za krzyżownicami zostały "wyprostowane".
Awatar użytkownika
winner_xp
Posty: 394
Rejestracja: 06 sty 2009, 20:46
Lokalizacja: Miastko/Dzika północ
Kontakt:

Re: Zwrotnica DGV krzyżowa podwójna DIY

Post autor: winner_xp »

Ten za przeproszeniem "oryginalny" Tilliga nie ma prawa pojawić się na zlocie.
Hehe tak myślałem ;),

Zrobię taki rozjazd tylko z promieniem 850mm mam nadzieje ze to nie będzie zbyt mało, powiem tylko ze kat rozjazdu będzie 9 st. a nie 12 st. .
Ostatnio zmieniony 20 kwie 2009, 12:18 przez winner_xp, łącznie zmieniany 1 raz.
Kilkujadek
Posty: 3295
Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Re: Zwrotnica DGV krzyżowa podwójna DIY

Post autor: Kilkujadek »

winner_xp pisze:...tak sie zastanawiam bo osobiście nie byłem jeszcze na żadnym zlocie czy ktoś budował moduły z takim rozjazdem tylko Tillinga ( „oryginalnym” ) ??
Ten za przeproszeniem "oryginalny" Tilliga nie ma prawa pojawić się na zlocie.
Ostatnio zmieniony 20 kwie 2009, 12:18 przez Kilkujadek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
winner_xp
Posty: 394
Rejestracja: 06 sty 2009, 20:46
Lokalizacja: Miastko/Dzika północ
Kontakt:

Re: Zwrotnica DGV krzyżowa podwójna DIY

Post autor: winner_xp »

A tak naprawdę, to nie budujesz rozjazdu, tylko konstrukcję złożoną z kilku rozjazdów i skrzyżowania, a ta konstrukcja nazywa się podwójne połączenie torów
Zgadza sie w całej rozciągłości, zainteresowani wiedzą o co chodzi ;)
No niestety, zloty rządzą się swoimi prawami. Czasami np. wpada nam do głowy, żeby sformować skład złożony z kilkudziesięciu wagonów czteroosiowych. Promień 900mm to minimum wymagane aby taki skład się po prostu nie wykoleił.
Pomyśle jak zrobić to wszystko żeby na głównych torach było wszystko oki, może skusze sie na taki rozjazd tylko ograniczę go do 40 cm długości i będzie dobrze bo trochę mniejszy promień chyba nie za szkodzi (tak przynajmniej wychodzi ze zdjęć satelitarnych ze w skali ma coś kolo 42 cm) ;), a tak sie zastanawiam bo osobiście nie byłem jeszcze na żadnym zlocie czy ktoś budował moduły z takim rozjazdem tylko Tillinga ( „oryginalnym” )?? :roll:
Ostatnio zmieniony 20 kwie 2009, 12:17 przez winner_xp, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
WM-MODEL
Posty: 274
Rejestracja: 09 kwie 2006, 06:22
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Kontakt:

Re: Zwrotnica DGV krzyżowa podwójna DIY

Post autor: WM-MODEL »

winner_xp pisze:..."buduje" rozjazd taki jak w tytule tematu...
A tak naprawdę, to nie budujesz rozjazdu, tylko konstrukcję złożoną z kilku rozjazdów i skrzyżowania, a ta konstrukcja nazywa się podwójne połączenie torów :lol:
Ostatnio zmieniony 20 kwie 2009, 12:16 przez WM-MODEL, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
T_Domagalski
Moderator
Posty: 2068
Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Zwrotnica DGV krzyżowa podwójna DIY

Post autor: T_Domagalski »

winner_xp pisze:chce zrobić moduły o profilach sttandardowych i teraz wynika z tego, że nie będę "dopuszczony do ruchu" jeśli chciałbym się dołączyć z modułem z takim rozjazdem jak planowany. :/ Więc pozostaje tylko zabawa w domu.
No niestety, zloty rządzą się swoimi prawami. Czasami np. wpada nam do głowy, żeby sformować skład złożony z kilkudziesięciu wagonów czteroosiowych :mrgreen: . Promień 900mm to minimum wymagane aby taki skład się po prostu nie wykoleił.
winner_xp pisze: A tak na boku to nie jest wykonalne stworzenie takiego rozjazdu jak proponuje, z 12 stopniami i r = 960 przy (tak jak w ew3) odległości torów 36 mm, rysowane w [kadzie] w takim przypadku krzyżak byłby zrobiony z powyginanych kawałków.
Zgadza się. Wtedy kąt zwrotu powinien być mniejszy, coś koło 10°. Zauważ, że rozjazdy Grześka też są w torze zwrotnym mocno podcięte i skrócone. Jak masz CAD-a, to możesz dokładnie wyznaczyć ten kąt.
Awatar użytkownika
winner_xp
Posty: 394
Rejestracja: 06 sty 2009, 20:46
Lokalizacja: Miastko/Dzika północ
Kontakt:

Re: Zwrotnica DGV krzyżowa podwójna DIY

Post autor: winner_xp »

He he no w sumie tak, tylko kto ma 9m wolnego miejsca, chce zrobić moduły o profilach sttandardowych i teraz wynika z tego, że nie będę "dopuszczony do ruchu" jeśli chciałbym się dołączyć z modułem z takim rozjazdem jak planowany. :/ Więc pozostaje tylko zabawa w domu.
A tak na boku to nie jest wykonalne stworzenie takiego rozjazdu jak proponuje, z 12 stopniami i r = 960 przy (tak jak w ew3) odległości torów 36 mm, rysowane w [kadzie] w takim przypadku krzyżak byłby zrobiony z powyginanych kawałków.
Ostatnio zmieniony 16 kwie 2009, 08:16 przez winner_xp, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tory, rozjazdy, sieć trak., sygnalizacja itp”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości