Zwrotnica DGV krzyżowa podwójna DIY
Moderator: mod-Porady i techniki modelarskie
- tydzial
- Posty: 892
- Rejestracja: 21 sty 2007, 21:14
- Lokalizacja: Szczecin Pogodno
- Kontakt:
Re: Zwrotnica DGV krzyżowa podwójna DIY
Jak zapomniałeś jak płacili za spływ węglarek na Śląsk a marszruty na przetoku za węglarki to były czasy.
- Mariusz
- Posty: 2544
- Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
- Lokalizacja: Łubowo
- Kontakt:
Re: Zwrotnica DGV krzyżowa podwójna DIY
Ok.
Ale Szczecin to nie Węglówka
U mnie FPL ciąga 45 węglarek co daje 3600t brutto
Ale Szczecin to nie Węglówka

U mnie FPL ciąga 45 węglarek co daje 3600t brutto

- KrzyszTTof
- Posty: 1418
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:57
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Zwrotnica DGV krzyżowa podwójna DIY
FPL na węglówce jeździ(ł) składami po 64 (jak dobrze pamiętam) węglarki, grubo ponad 4000 ton brutto, i to na jedną class66.Mariusz pisze:Co Wy tam znowu nową kolej tworzycie za Odrą![]()
![]()
Kto to widział 70 węglarekToż to dwa pociągi
Robotę maszynistą zabieracie
Ostatnio zmieniony 20 maja 2009, 08:03 przez KrzyszTTof, łącznie zmieniany 1 raz.
- Mariusz
- Posty: 2544
- Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
- Lokalizacja: Łubowo
- Kontakt:
Re: Zwrotnica DGV krzyżowa podwójna DIY
No tak, w starych czasach płacili premie od przewiezionych ton.
-
- Posty: 487
- Rejestracja: 05 kwie 2007, 22:25
- Lokalizacja: Sz-n Śródmieście/Podjuchy
- Kontakt:
Re: Zwrotnica DGV krzyżowa podwójna DIY
Wiesz Mariusz stare dzieje, taki skład jeździł u nas na którymś spotkaniu. Maszynista nawet się nie skrzywił, jak ciągnął cały skład. 

- Mariusz
- Posty: 2544
- Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
- Lokalizacja: Łubowo
- Kontakt:
Re: Zwrotnica DGV krzyżowa podwójna DIY
Co Wy tam znowu nową kolej tworzycie za Odrą
Kto to widział 70 węglarek
Toż to dwa pociągi
Robotę maszynistą zabieracie 


Kto to widział 70 węglarek



- KrzyszTTof
- Posty: 1418
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:57
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Zwrotnica DGV krzyżowa podwójna DIY
Akurat tym bym nie argumentował konieczności stosowania promienia min. 900 mm, bo skład złożony z >70 wagonów czteroosiowych towarowych puszczaliśmy w Szczecinie po łukach 310mm, po łukach 310mm odwrotnych, rozjazdach EW1 na bok i .... nic - szedł jak po sznurku.T_Domagalski pisze:No niestety, zloty rządzą się swoimi prawami. Czasami np. wpada nam do głowy, żeby sformować skład złożony z kilkudziesięciu wagonów czteroosiowych. Promień 900mm to minimum wymagane aby taki skład się po prostu nie wykoleił.
Ostatnio zmieniony 20 maja 2009, 07:36 przez KrzyszTTof, łącznie zmieniany 1 raz.
- winner_xp
- Posty: 394
- Rejestracja: 06 sty 2009, 20:46
- Lokalizacja: Miastko/Dzika północ
- Kontakt:
Re: Zwrotnica DGV krzyżowa podwójna DIY
No właśnie tak to wszystko poustawiałem i tak jak u Ciebie tez wszystko jest wyprostowane za krzyżownicami.
-
- Posty: 3295
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: Zwrotnica DGV krzyżowa podwójna DIY
Moje mają 9° ponieważ za krzyżownicami zostały "wyprostowane".
- winner_xp
- Posty: 394
- Rejestracja: 06 sty 2009, 20:46
- Lokalizacja: Miastko/Dzika północ
- Kontakt:
Re: Zwrotnica DGV krzyżowa podwójna DIY
Hehe tak myślałemTen za przeproszeniem "oryginalny" Tilliga nie ma prawa pojawić się na zlocie.

Zrobię taki rozjazd tylko z promieniem 850mm mam nadzieje ze to nie będzie zbyt mało, powiem tylko ze kat rozjazdu będzie 9 st. a nie 12 st. .
Ostatnio zmieniony 20 kwie 2009, 12:18 przez winner_xp, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 3295
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: Zwrotnica DGV krzyżowa podwójna DIY
Ten za przeproszeniem "oryginalny" Tilliga nie ma prawa pojawić się na zlocie.winner_xp pisze:...tak sie zastanawiam bo osobiście nie byłem jeszcze na żadnym zlocie czy ktoś budował moduły z takim rozjazdem tylko Tillinga ( „oryginalnym” )![]()
Ostatnio zmieniony 20 kwie 2009, 12:18 przez Kilkujadek, łącznie zmieniany 1 raz.
- winner_xp
- Posty: 394
- Rejestracja: 06 sty 2009, 20:46
- Lokalizacja: Miastko/Dzika północ
- Kontakt:
Re: Zwrotnica DGV krzyżowa podwójna DIY
Zgadza sie w całej rozciągłości, zainteresowani wiedzą o co chodziA tak naprawdę, to nie budujesz rozjazdu, tylko konstrukcję złożoną z kilku rozjazdów i skrzyżowania, a ta konstrukcja nazywa się podwójne połączenie torów

Pomyśle jak zrobić to wszystko żeby na głównych torach było wszystko oki, może skusze sie na taki rozjazd tylko ograniczę go do 40 cm długości i będzie dobrze bo trochę mniejszy promień chyba nie za szkodzi (tak przynajmniej wychodzi ze zdjęć satelitarnych ze w skali ma coś kolo 42 cm)No niestety, zloty rządzą się swoimi prawami. Czasami np. wpada nam do głowy, żeby sformować skład złożony z kilkudziesięciu wagonów czteroosiowych. Promień 900mm to minimum wymagane aby taki skład się po prostu nie wykoleił.


Ostatnio zmieniony 20 kwie 2009, 12:17 przez winner_xp, łącznie zmieniany 1 raz.
- WM-MODEL
- Posty: 274
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 06:22
- Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
- Kontakt:
Re: Zwrotnica DGV krzyżowa podwójna DIY
A tak naprawdę, to nie budujesz rozjazdu, tylko konstrukcję złożoną z kilku rozjazdów i skrzyżowania, a ta konstrukcja nazywa się podwójne połączenie torówwinner_xp pisze:..."buduje" rozjazd taki jak w tytule tematu...

Ostatnio zmieniony 20 kwie 2009, 12:16 przez WM-MODEL, łącznie zmieniany 1 raz.
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 2068
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Zwrotnica DGV krzyżowa podwójna DIY
No niestety, zloty rządzą się swoimi prawami. Czasami np. wpada nam do głowy, żeby sformować skład złożony z kilkudziesięciu wagonów czteroosiowychwinner_xp pisze:chce zrobić moduły o profilach sttandardowych i teraz wynika z tego, że nie będę "dopuszczony do ruchu" jeśli chciałbym się dołączyć z modułem z takim rozjazdem jak planowany.Więc pozostaje tylko zabawa w domu.

Zgadza się. Wtedy kąt zwrotu powinien być mniejszy, coś koło 10°. Zauważ, że rozjazdy Grześka też są w torze zwrotnym mocno podcięte i skrócone. Jak masz CAD-a, to możesz dokładnie wyznaczyć ten kąt.winner_xp pisze: A tak na boku to nie jest wykonalne stworzenie takiego rozjazdu jak proponuje, z 12 stopniami i r = 960 przy (tak jak w ew3) odległości torów 36 mm, rysowane w [kadzie] w takim przypadku krzyżak byłby zrobiony z powyginanych kawałków.
- winner_xp
- Posty: 394
- Rejestracja: 06 sty 2009, 20:46
- Lokalizacja: Miastko/Dzika północ
- Kontakt:
Re: Zwrotnica DGV krzyżowa podwójna DIY
He he no w sumie tak, tylko kto ma 9m wolnego miejsca, chce zrobić moduły o profilach sttandardowych i teraz wynika z tego, że nie będę "dopuszczony do ruchu" jeśli chciałbym się dołączyć z modułem z takim rozjazdem jak planowany.
Więc pozostaje tylko zabawa w domu.
A tak na boku to nie jest wykonalne stworzenie takiego rozjazdu jak proponuje, z 12 stopniami i r = 960 przy (tak jak w ew3) odległości torów 36 mm, rysowane w [kadzie] w takim przypadku krzyżak byłby zrobiony z powyginanych kawałków.

A tak na boku to nie jest wykonalne stworzenie takiego rozjazdu jak proponuje, z 12 stopniami i r = 960 przy (tak jak w ew3) odległości torów 36 mm, rysowane w [kadzie] w takim przypadku krzyżak byłby zrobiony z powyginanych kawałków.
Ostatnio zmieniony 16 kwie 2009, 08:16 przez winner_xp, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 1 gość