Problem widzę gdzie indziej niż opisali koledzy powyżej. Uznając minimalny sTTandardowy promień oblicz ile skrzynek trzeba spiąć by połączyć oba poziomy, chyba, że na jednej powierzchni sali będą dwa niezależne torowiska (np: 1000+35 i 1000-35).,
Wiadukt kolejowy
Moderator: mod-Makieta Modułowa
- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10979
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
Re: Wiadukt kolejowy
Też pracujemy nad skrzynkami z torami na dwóch poziomach.
Problem widzę gdzie indziej niż opisali koledzy powyżej. Uznając minimalny sTTandardowy promień oblicz ile skrzynek trzeba spiąć by połączyć oba poziomy, chyba, że na jednej powierzchni sali będą dwa niezależne torowiska (np: 1000+35 i 1000-35).,
albo, co moim zdaniem jest ciekawsze ale nie ortodoksyjne, połączyć te dwa poziomy jednym tortem wielopoziomowym,
bo pomysł, pozostawienia drugiego poziomu bez połączenia z torami, uważam za kiepski.
Problem widzę gdzie indziej niż opisali koledzy powyżej. Uznając minimalny sTTandardowy promień oblicz ile skrzynek trzeba spiąć by połączyć oba poziomy, chyba, że na jednej powierzchni sali będą dwa niezależne torowiska (np: 1000+35 i 1000-35).,
-
Kilkujadek
- Posty: 3295
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: Wiadukt kolejowy
Właśnie Tadek skasowałeś mi moduł, a ja się tyle napracowałemT_Domagalski pisze:Ale z drugiej strony rzeczywiście proponowałbym zrezygnowanie z MW2 (którego nikt inny nie posiada) na korzyść MP2 i MN1, które występują dość masowo...
Drugi (jak się nie mylę) posiada Ostrak.
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 2089
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Wiadukt kolejowy
A mi się bardzo podoba układ stykających się ze sobą profili MG1 i MG2. Wygląda jak zaprojektowany specjalnie w tym celumiki pisze:Tylko profile 1-torowe dałbym symetryczne MN a 2-torowe - MP..
-
Kilkujadek
- Posty: 3295
- Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
- Lokalizacja: Ciechanów
- Kontakt:
Re: Wiadukt kolejowy
Moim zdaniem projekt ciekawy ale...
Na Tobie Piotrze będzie spoczywać cala "odpowiedzialność" za dopasowanie torów do sTTandardu więc licz się z możliwościami transportu dodatkowych skrzynek które pozwolą na wykorzystanie możliwości takiego modułu.
Mamy dużo "nakombinowanych" modułów. Co kilka metrów stacja... Ostatni wagon wyjeżdża z jednej stacji, a lokomotywa już wpada na drugą
Brak takich zwykłych co by pociąg mógł się na nich nieco rozpędzić.
Na Tobie Piotrze będzie spoczywać cala "odpowiedzialność" za dopasowanie torów do sTTandardu więc licz się z możliwościami transportu dodatkowych skrzynek które pozwolą na wykorzystanie możliwości takiego modułu.
Mamy dużo "nakombinowanych" modułów. Co kilka metrów stacja... Ostatni wagon wyjeżdża z jednej stacji, a lokomotywa już wpada na drugą
-
miki
- Posty: 1271
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:56
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Wiadukt kolejowy
Pomysł bomba!! Tylko profile 1-torowe dałbym symetryczne MN a 2-torowe - MP. Wtedy w miarę bez bólu da się do czegoś dopasować bo niezgodność profili w okolicy tak przyciągającego wzrok obiektu to lekki obciach
A wpięcie wszystkiego w jedną makietę to śpiewka daaaalekiej przyszłości. Nie ma co kombinować z dodatkowymi wysokościami. Po prostu dedykowane moduły 1-torowe po obu stronach będą musiały zakładać co trzeba w kwestii zjazdu/podjazdu i siatki.
- T_Domagalski
- Moderator
- Posty: 2089
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 22:57
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Wiadukt kolejowy
No dobra, spróbuję zachować powagę...
A tak abstrahując od tego powyżej, to też uważam pomysł zbudowania takiego uniwersalnego modułu 1- lub 2-torowego za całkiem ciekawy.
Ta opcja jest możliwe tylko wtedy, gdy dobudujesz segmenty, które podniosą (lub opuszczą) obie linie do sTTandardowej wysokości 1000mm oraz jednocześnie dopasują położenie profili do prostokątnej siatki modularnej. Proponowanej przez Grześka opcji wyginania modułów raczej nie powinno się traktować poważnie...PiotrZ pisze:Przyszłościowo można na zlocie ustawić 2 linie (połączone lub nie), biegnące na poziome sTTandardowym 1000mm i dodatkowo 930mm lub 1070mm (jako niepisane opcje sTTandardu).
A tak abstrahując od tego powyżej, to też uważam pomysł zbudowania takiego uniwersalnego modułu 1- lub 2-torowego za całkiem ciekawy.
- brovarek
- Posty: 883
- Rejestracja: 14 cze 2006, 14:06
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: Wiadukt kolejowy
Pomysł fajny, urozmaici szlak.
Zastanów sie nad profilami. Jezeli nie musisz zrobic tak, jak zaprojektowałeś, wrzuć zwykłe MP2-MP2, górą MN1-MN1. Powód jest dosyc prosty : łatwiej Ci bedzie ukształtować teren. To co założyłes na próbnym bedzie wygladało jak jeden wielki plac budowy ( wykopy, nasypy) a do tego przysłoni to główny motyw czyli wiadukt.
Spróbuj tez maksymalnie obniżyc wysokość profili, bo wyjdzie Ci dosyc wysoki "torcik"
Kolejna sprawa to wykorzystanie tej skrzynki, rzeczywiscie jest uniwersalna, ale czy nie mógłbys dorobić tych kilku modułów żeby powstał komplet od odgałęźnego na dwutorze do mostu?
W zasadzie po podpięciu do Porąbki miałbyś kompletny segment!
Tym bardziej ,że trapezy na dwutorze będą/są dwa
Pozdrawiam, Maciek
Zastanów sie nad profilami. Jezeli nie musisz zrobic tak, jak zaprojektowałeś, wrzuć zwykłe MP2-MP2, górą MN1-MN1. Powód jest dosyc prosty : łatwiej Ci bedzie ukształtować teren. To co założyłes na próbnym bedzie wygladało jak jeden wielki plac budowy ( wykopy, nasypy) a do tego przysłoni to główny motyw czyli wiadukt.
Spróbuj tez maksymalnie obniżyc wysokość profili, bo wyjdzie Ci dosyc wysoki "torcik"
Kolejna sprawa to wykorzystanie tej skrzynki, rzeczywiscie jest uniwersalna, ale czy nie mógłbys dorobić tych kilku modułów żeby powstał komplet od odgałęźnego na dwutorze do mostu?
W zasadzie po podpięciu do Porąbki miałbyś kompletny segment!
Tym bardziej ,że trapezy na dwutorze będą/są dwa
Pozdrawiam, Maciek
Ostatnio zmieniony 03 maja 2009, 15:21 przez brovarek, łącznie zmieniany 1 raz.
-
whosho
- Posty: 815
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 11:49
- Kontakt:
Re: Wiadukt kolejowy
Szalejesz panie kolego
. Pomysł świetny. A praktyka pokazuje, że ustawienie modułów tak, aby podnieść poziom torów o pare cm to nie problem. Tymbardziej, że zmiast podnosić jedną z linii o 7 cm można obie podnieśc/obniżyć o 3,5cm. Nic nadzwyczajnego, nie takie cuda wychodziły na zlottach
Działaj dalej!
-
PiotrZ
- Posty: 719
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:35
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Wiadukt kolejowy
Witam,
Przyszedł czas na budowę kolejnego modułu sTTandardowego. Pomysłów miałem kilka (każdy dobry
) i nie mogłem się zdecydować, który z nich realizować. Wybór ułatwił mi udział w ostatniej imprezie „Parowozem przez Wielkopolskę” (18.IV.2009r.). Bardzo spodobał mi się poniższy motyw

wiadukt linii Gorzów Wlkp- Myslibórz nad Ostbahnem
1. Podstawowym kryterium przy projekcie modułu była... zgodność ze sTTandardem
Wprowadzenie trzeciego wymiaru, czyli różnicy wysokości torów nie jest usTTandaryzowane, jednak norma dopuszcza 2 wysokości skrzynek: „90” i „160”. Wykorzystałem tą różnicę wymiarów do zaprojektowania skrzyżowania szlaków. Przyjąłem, że linia kolejowa „dolna” będzie się opierać na profilach „90”, a „górna” na profilach „160”. W ten sposób przejazd pod wiaduktem mieści się w skrajni budowli.
2. Założyłem, że skrzynka modułu będzie mieć kształt sześciokąta foremnego, czyli linie kolejowe będą się przecinać pod kątem 60°. Jeśli profile czołowe miałyby mieć szerokość a=300mm, to „długość” modułu wynosiłaby 520mm. Zwiększyłem tą długość do sTTandardowych 600mm, co dało boki sześciokąta po 346mm. A to w porównaniu z a=300mm dało mi zapas z każdej strony na przejścia pomiędzy profilami.
3. Typy zastosowanych profili czołowych w takiej kontrukcji zależą od inwencji kostruktora modułu
. Wstępnie przyjąłem takie, jak na poniższych obrazkach, ale nie wykluczam modyfikacji. Rozwinięty plan sześciokątnej skrzynki przedstawia poniższy rysunek. Wykorzystałem w nim rysunki profili umieszczonych w sTTandardzie przez Tadeusza Domagalskiego. 
Zrobiłem też kartonowy model
modułu, aby zobaczyć jak to będzie wyglądać.

4. Projektowany moduł można zastosować na makiecie modułowej, wpinając go standardowo w linię 1-torową (wówczas linia 2-torowa biegnie dołem na niby) lub wpinając standardowo w linię 2-torową (wówczas linia 1-torowa biegnie górą na niby). Przyszłościowo można na zlocie ustawić 2 linie (połączone lub nie), biegnące na poziome sTTandardowym 1000mm i dodatkowo 930mm lub 1070mm (jako niepisane opcje sTTandardu).

Co sądzicie o tym projekcie?
Z pozdrowieniami
PiotrZ
PS. Mój moduł nie będzie odwzorowaniem rzeczywistego wiaduktu pod Gorzowem, a jedynie jego imitacją
Przyszedł czas na budowę kolejnego modułu sTTandardowego. Pomysłów miałem kilka (każdy dobry

wiadukt linii Gorzów Wlkp- Myslibórz nad Ostbahnem
1. Podstawowym kryterium przy projekcie modułu była... zgodność ze sTTandardem
2. Założyłem, że skrzynka modułu będzie mieć kształt sześciokąta foremnego, czyli linie kolejowe będą się przecinać pod kątem 60°. Jeśli profile czołowe miałyby mieć szerokość a=300mm, to „długość” modułu wynosiłaby 520mm. Zwiększyłem tą długość do sTTandardowych 600mm, co dało boki sześciokąta po 346mm. A to w porównaniu z a=300mm dało mi zapas z każdej strony na przejścia pomiędzy profilami.
3. Typy zastosowanych profili czołowych w takiej kontrukcji zależą od inwencji kostruktora modułu

Zrobiłem też kartonowy model

4. Projektowany moduł można zastosować na makiecie modułowej, wpinając go standardowo w linię 1-torową (wówczas linia 2-torowa biegnie dołem na niby) lub wpinając standardowo w linię 2-torową (wówczas linia 1-torowa biegnie górą na niby). Przyszłościowo można na zlocie ustawić 2 linie (połączone lub nie), biegnące na poziome sTTandardowym 1000mm i dodatkowo 930mm lub 1070mm (jako niepisane opcje sTTandardu).

Co sądzicie o tym projekcie?
Z pozdrowieniami
PiotrZ
PS. Mój moduł nie będzie odwzorowaniem rzeczywistego wiaduktu pod Gorzowem, a jedynie jego imitacją
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość