Ale pomyśl nad cyfrą jak radzi ci kolega wyżej, skoro i tak zaczynasz budowę nowej makiety poczytaj trochę o DDC, nawet jeśli na początku będziesz jeździł w analogu,warto zrobić niektóre rzeczy na przyszłość. Sam teraz myślę jak powkładać kontaktrony w torowisko aby jak najmniej porozwalać, bo wcześniej myślałem, że nie będę się bawił w cyfrę. O ile spięcie odcinków izolowanych w jeden obwód to nie problem, to rozwalanie gotowego torowiska już boli
Założenia nowej makiety
Moderator: mod-Makieta
- womo
- Posty: 2502
- Rejestracja: 19 maja 2008, 13:53
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Założenia nowej makiety
U mnie tez jest izolowana każda bocznica. Dodatkowo owal też podzieliłem na dwie części.
Ale pomyśl nad cyfrą jak radzi ci kolega wyżej, skoro i tak zaczynasz budowę nowej makiety poczytaj trochę o DDC, nawet jeśli na początku będziesz jeździł w analogu,warto zrobić niektóre rzeczy na przyszłość. Sam teraz myślę jak powkładać kontaktrony w torowisko aby jak najmniej porozwalać, bo wcześniej myślałem, że nie będę się bawił w cyfrę. O ile spięcie odcinków izolowanych w jeden obwód to nie problem, to rozwalanie gotowego torowiska już boli
.
Ale pomyśl nad cyfrą jak radzi ci kolega wyżej, skoro i tak zaczynasz budowę nowej makiety poczytaj trochę o DDC, nawet jeśli na początku będziesz jeździł w analogu,warto zrobić niektóre rzeczy na przyszłość. Sam teraz myślę jak powkładać kontaktrony w torowisko aby jak najmniej porozwalać, bo wcześniej myślałem, że nie będę się bawił w cyfrę. O ile spięcie odcinków izolowanych w jeden obwód to nie problem, to rozwalanie gotowego torowiska już boli
- KamilW
- Posty: 1077
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Założenia nowej makiety
Witam, może zamarudze ale czy nie lepiej będzie rozegrać to przyszłościowo i od razu iść w cyfre? Wiem, że analog jest tańszy i jak coś to przejście na cyfre jest możliwe ale może od razu ułatwić sobie życie?
Mam tylko jedno ale do układu torowego. Jeśli pociąg wyjedzie ze stacji, wjedzie na owal, okrąży go - to na stacje może wjechać już tylko tyłem. Musi się zatrzymać i cofnąć. No i problem jaki z tego wynika to: raz, na torach towarowych możliwości jakichkolwiek możliwości manewrów brak. Dwa, na torze osobowym owszem, można by się pokusić o manewr ale polegający tylko na odczepieniu np. wagonu bagażowego i przetoczeniu go na bocznice - ale wiąże się to z zablokowaniem na niej razem z tym wagonem lokomotywy manewrowej. Wg mnie układ ten nie jest najszczęśliwszy jesli chodzi o zabawę.
Mam tylko jedno ale do układu torowego. Jeśli pociąg wyjedzie ze stacji, wjedzie na owal, okrąży go - to na stacje może wjechać już tylko tyłem. Musi się zatrzymać i cofnąć. No i problem jaki z tego wynika to: raz, na torach towarowych możliwości jakichkolwiek możliwości manewrów brak. Dwa, na torze osobowym owszem, można by się pokusić o manewr ale polegający tylko na odczepieniu np. wagonu bagażowego i przetoczeniu go na bocznice - ale wiąże się to z zablokowaniem na niej razem z tym wagonem lokomotywy manewrowej. Wg mnie układ ten nie jest najszczęśliwszy jesli chodzi o zabawę.
- biker
- Posty: 412
- Rejestracja: 18 lut 2008, 16:20
- Lokalizacja: Wieliczka
- Kontakt:
Re: Założenia nowej makiety
Co do bocznic w analogu to proponowałbym Ci zrobić dwa odcinki izolowane na jednej bocznicy. W takim układzie można wjechać na bocznicę lokmtywą z wagonami a następnie odczepić wagony inną lokomotywą.
-
Krzysztof F
- Posty: 195
- Rejestracja: 19 lip 2007, 08:16
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Cd
Może niezbyt jasno to napisałem, ale właśnie o to mi chodziło- owal jako jeden obwód a bocznice - każda izolowana. Popatrz na budynki 1 i 2 - brużdżą tam dwie zwrotnice proste lewe, dlatego chcę je ew. przesunąć max w lewo, oczywiście z izolacją między nimi.
- Viramir
- Posty: 103
- Rejestracja: 14 mar 2008, 20:55
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: Założenia nowej makiety
Długie wagony osobowe to około 220 mm, czyli 4 wagony z lokomotywą to około 1100 mm, a 5 wagonów to 1300 mm.
Jeżeli ja bym robił izolowane odcinki, to jednym niezależnym elementem byłby owal a każda bocznica osobnym odcinkiem izolowanym. Daje to możliwość przyszłościowo postawienia większej ilości lokomotyw. Oczywiście wszystkie rozdzielałbym zaraz za rozjazdami, a na torach najbliższych budynkom nr 1 z dodatkowym przejazdem miedzy torami rozdzieliłbym na połączeniu tych rozjazdów.
Jeżeli ja bym robił izolowane odcinki, to jednym niezależnym elementem byłby owal a każda bocznica osobnym odcinkiem izolowanym. Daje to możliwość przyszłościowo postawienia większej ilości lokomotyw. Oczywiście wszystkie rozdzielałbym zaraz za rozjazdami, a na torach najbliższych budynkom nr 1 z dodatkowym przejazdem miedzy torami rozdzieliłbym na połączeniu tych rozjazdów.
-
Krzysztof F
- Posty: 195
- Rejestracja: 19 lip 2007, 08:16
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Założenia nowej makiety
Znalazłem ciekawy układ makiety:

Pytanie zwrotnice po prostej prawa/lewa jakie EW1, EW2 czy EW3?
Kolejne pytanie - czy jeśli makieta ma mieć max wymiar 1m x 2,5 -3 m jako dwudzielna do przechowywania to czy przy stacji zmieszczą sie tory o długości po prostej min. 120-160 cm? Chodzi o to, aby stanął tam skład loko+ 4,5 wagonów osobowych (np.Y lub halberstadt). Wydaje mi się, że jeśli na makiecie ma jeździć docelowo max. 3 składy w analogu- osobowy, pospieszny i towarowy to sensowne jest zastosowanie odcinków izolowanych: 1/ przy zjeździe na bocznicę przy fabryce, 2/ za zwrotnicą łukową przed wjazdem na tor stacyjny, 3/ za drugą zwrotnicą łukową przed wjazdem na drugi tor stacyjny,3/ między zwrotnicami po prostej lewymi. Te zwrotnice byłyby max przesunięte w lewo - inaczej między torami nie zmieści się peron, 5/ na początku bocznicy towarowej.
I sprawa ostatnia - rzeźba terenu - myślę o styropianie. Czy macie jakieś sugestie?


Pytanie zwrotnice po prostej prawa/lewa jakie EW1, EW2 czy EW3?
Kolejne pytanie - czy jeśli makieta ma mieć max wymiar 1m x 2,5 -3 m jako dwudzielna do przechowywania to czy przy stacji zmieszczą sie tory o długości po prostej min. 120-160 cm? Chodzi o to, aby stanął tam skład loko+ 4,5 wagonów osobowych (np.Y lub halberstadt). Wydaje mi się, że jeśli na makiecie ma jeździć docelowo max. 3 składy w analogu- osobowy, pospieszny i towarowy to sensowne jest zastosowanie odcinków izolowanych: 1/ przy zjeździe na bocznicę przy fabryce, 2/ za zwrotnicą łukową przed wjazdem na tor stacyjny, 3/ za drugą zwrotnicą łukową przed wjazdem na drugi tor stacyjny,3/ między zwrotnicami po prostej lewymi. Te zwrotnice byłyby max przesunięte w lewo - inaczej między torami nie zmieści się peron, 5/ na początku bocznicy towarowej.
I sprawa ostatnia - rzeźba terenu - myślę o styropianie. Czy macie jakieś sugestie?
Ostatnio zmieniony 24 lut 2009, 17:52 przez Krzysztof F, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości