Stacja Nowe Bystre
Moderator: mod-Makieta Modułowa
-
- Posty: 1054
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 10:33
- Lokalizacja: Radom
- Kontakt:
Re: Stacja Nowe Bystre
Generalnie zwrotniki powinny stać po stronie przeciwnej dla kierunku rozjazdu /dla prawego po lewej, dla lewego po prawej/. Nie wiem jak to jest z rozjazdami podwójnymi, ale myślę, że zasada pozostaje zasadą.
Położenie napędów jest warunkowane położeniem nastawni. Chodzi o to, aby pędnia była jak najkrótsza i biegła jak najprostszą drogą. Jeśli napęd musi być po tej samej stronie, co zwrotnik, wtedy zwrotnik ustawia się zaraz za napędem.
Położenie napędów jest warunkowane położeniem nastawni. Chodzi o to, aby pędnia była jak najkrótsza i biegła jak najprostszą drogą. Jeśli napęd musi być po tej samej stronie, co zwrotnik, wtedy zwrotnik ustawia się zaraz za napędem.
- KamilW
- Posty: 1077
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Stacja Nowe Bystre
W końcu przyszły długo oczekiwane przesyłki więc prace mogą rozpocząć się na nowo. Dwa dni temu rozpocząłem swoją przygodę z blaszkami trawionymi z firmy MOD-ART. Na razie idzie mi średnio na jeża jeśli chodzi o jakość wykonania ale mam nadzieję że będzie lepiej. Na pierwszy ogień poszedł rozjazd podwójny. Oto następca DW1:

Tyle na razie, idę walczyć dalej. A i małe pytanko, czy takie ustawienie latarni na rozjeździe jest poprawne? Chodzi mi o umieszczenie ich po przeciwnej stronie napędów?






Tyle na razie, idę walczyć dalej. A i małe pytanko, czy takie ustawienie latarni na rozjeździe jest poprawne? Chodzi mi o umieszczenie ich po przeciwnej stronie napędów?
Ostatnio zmieniony 28 lut 2009, 13:04 przez KamilW, łącznie zmieniany 1 raz.
- KamilW
- Posty: 1077
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Stacja Nowe Bystre
Trochę bawiłem się z zielenią niską przez weekend. Mam nadzieję, że wyszło to w miarę dobrze. Oceńcie sami. Tak planuję wykonać całą zieleń przy okazji wymiany części torowiska wymienię też zieleń.

Wogóle to bardzo podoba mi się zieleń wykonana przez jednego z forumowiczów forum MARTEL, który w skali HO wykonał stację o nazwie Ligota. Mniej więcej do takiego efektu będę dążył:






Wogóle to bardzo podoba mi się zieleń wykonana przez jednego z forumowiczów forum MARTEL, który w skali HO wykonał stację o nazwie Ligota. Mniej więcej do takiego efektu będę dążył:





- Ranger
- Posty: 3948
- Rejestracja: 05 paź 2006, 00:02
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Stacja Nowe Bystre
A ja uważam, że bardzo ładną stację psują te przeskalowane semafory.
- KamilW
- Posty: 1077
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
- KamilW
- Posty: 1077
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Stacja Nowe Bystre
Tak budynek jest produkcji Auhagena. To budynek stacyjny Klasdorf, taki sam jaki ma forumowicz whosho na stacji Grabie Stare tyle, że mój nie jest waloryzowany.
Wogóle to wczoraj zacząlem małe eksperymenty z trakami statycznymi i wkońcu dotarło do mnie że wyglądają lepiej niż maty - proszę się nie śmiać z tej konkluzji... pozatym zapadła decyzja o przebudowie części stacji. Jak to w Polsce - jeszcze coś nie powstało a już się to zmienia. Ogólnie zmienione zostaną rozjazdy. Wszystkie EW1 na EW2 (EW3 nie zmieszczę). Poztym krzyżówka Tilliga zostanie zmieniona na Besellera. Wszystko po to aby na jakimś zlocie mi się nie oberwało, że po mojej stacji nie da się jeździć. Po stronie wjazdowej będą tylko i wyłącznie EW3.
Pozatym bawie się z peronem, i małymi wykończeniami. Obwody drukowane sterowania się trawią, a ja się bawię i robię fotki.

Jeśli ktoś ma jakies sugestie co by tu można było umieścić po południowej stronie peronu to będę wdzięczny.
Wogóle to wczoraj zacząlem małe eksperymenty z trakami statycznymi i wkońcu dotarło do mnie że wyglądają lepiej niż maty - proszę się nie śmiać z tej konkluzji... pozatym zapadła decyzja o przebudowie części stacji. Jak to w Polsce - jeszcze coś nie powstało a już się to zmienia. Ogólnie zmienione zostaną rozjazdy. Wszystkie EW1 na EW2 (EW3 nie zmieszczę). Poztym krzyżówka Tilliga zostanie zmieniona na Besellera. Wszystko po to aby na jakimś zlocie mi się nie oberwało, że po mojej stacji nie da się jeździć. Po stronie wjazdowej będą tylko i wyłącznie EW3.
Pozatym bawie się z peronem, i małymi wykończeniami. Obwody drukowane sterowania się trawią, a ja się bawię i robię fotki.





Jeśli ktoś ma jakies sugestie co by tu można było umieścić po południowej stronie peronu to będę wdzięczny.
Ostatnio zmieniony 21 lut 2009, 22:08 przez KamilW, łącznie zmieniany 1 raz.
- KamilW
- Posty: 1077
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Stacja Nowe Bystre
W sumie w obu przypadkach masz rację. Poprawie to.
Poniżej parę fotek z dzisiejszych skromnych prac.

Poniżej parę fotek z dzisiejszych skromnych prac.





Ostatnio zmieniony 16 lut 2009, 08:00 przez KamilW, łącznie zmieniany 1 raz.
- Mariusz
- Posty: 2544
- Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
- Lokalizacja: Łubowo
- Kontakt:
Re: Stacja Nowe Bystre
Zrobisz jak uważasz. Częściej spotkasz semafor skutecznie zasłonięty słupem, niż ustawiony z lewej akurat w takim przypadku.
Karzełki Tm stawiając w ten sposób powodujesz niebezpieczeństwo wykolejenia. Loka dojeżdża do Tm stając kołami na rozjeździe. Tak nie może być. One powinny stać przed iglicami. Najlepiej przy styku przed rozjazdem.
Karzełki Tm stawiając w ten sposób powodujesz niebezpieczeństwo wykolejenia. Loka dojeżdża do Tm stając kołami na rozjeździe. Tak nie może być. One powinny stać przed iglicami. Najlepiej przy styku przed rozjazdem.
- KamilW
- Posty: 1077
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Stacja Nowe Bystre
Co do karzełków to nie ma problemu żeby je troche przesunąć. Ale czy to jest błąd jeśli są umieszczone w taki sposób?
A co do semafora o którym wspomniałeś, umieściłem go tam z myślą postawienia obok wskaźnika W15. A takie rozwiązanie przyjąłem ze względu że ustawienie semafora po drugiej stronie powodowałoby że zasłaniały by go słupy trakcji. Czy wg przepisów takie rozwiązanie nie jest dopuszczalne??
A co do semafora o którym wspomniałeś, umieściłem go tam z myślą postawienia obok wskaźnika W15. A takie rozwiązanie przyjąłem ze względu że ustawienie semafora po drugiej stronie powodowałoby że zasłaniały by go słupy trakcji. Czy wg przepisów takie rozwiązanie nie jest dopuszczalne??
- Mariusz
- Posty: 2544
- Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
- Lokalizacja: Łubowo
- Kontakt:
Re: Stacja Nowe Bystre
Żurawia miałeś przestawić pomiędzy tory prowadzące do szopy. Teraz może dojść do wypadku. Żuraw pod siecią
Jeszcze przyczepię się do Tm karzełkowych. Stawiając w rozjeździe dla dwóch torów jest ok. ale stawiając w rozjeździe dla jazdy na ostrze nie bardzo to kapuje. Ustaw je przed rozjazdem.
No i ten jeden semafor, co pisałem na pw. popraw go.



Jeszcze przyczepię się do Tm karzełkowych. Stawiając w rozjeździe dla dwóch torów jest ok. ale stawiając w rozjeździe dla jazdy na ostrze nie bardzo to kapuje. Ustaw je przed rozjazdem.
No i ten jeden semafor, co pisałem na pw. popraw go.
- KamilW
- Posty: 1077
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
- KamilW
- Posty: 1077
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
- Mariusz
- Posty: 2544
- Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
- Lokalizacja: Łubowo
- Kontakt:
Re: Stacja Nowe Bystre
Należy jednak pamiętać, że na bocznicach stosuje się bardzo krótkie rozjazdy. Tam są małe prędkości, a i loki manewrowe raczej wjeżdżają.
Wyjdzie jeszcze na to, że na stacji będą gorsze torowiska niż na bocznicy
Wyjdzie jeszcze na to, że na stacji będą gorsze torowiska niż na bocznicy

- KamilW
- Posty: 1077
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 19:24
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
- Kontakt:
Re: Stacja Nowe Bystre
No właśnie zaświtał mi pomysł żeby zrobić równolegle do stacji poszerzenie na którym znajdzie się bocznica z prawdziwego zdarzenia na potrzeby gazowni, tylko muszę wynaleźć sobie dobrą inspirację. W razie czego w domu mógłbym operować raz na stacji raz na bocznicy. A na zloty będzie jak znalazł, albo jako zakończenie innej linii albo dokładka do stacji. Tylko kwestia inspiracji, jak macie jakieś fajne zdjęcia czegoś co można by odwzorować to wrzucajcie. Ja się pobawię dzisiaj w stolarza i sklecę ze dwie skrzynki żeby można było coś montować.Kolej w przemyśle jest bardzo interesującym tematem,...
Myślałem o EW2 jednak, norma na nie zezwala, a ja jednak nie dysponuje w tej chwili takim nadmiarem miejsca żeby budować coś potężnego.Tylko już taki moduł zrealizuj na EW3 - będzie cacy!
Ostatnio zmieniony 02 sty 2009, 13:19 przez KamilW, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 583
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 16:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Stacja Nowe Bystre
Może zrób bocznicę na potrzeby takiej gazowni?
Zrobisz ładny kawałek modułu z odejściem od szlaku głównego - odchodził wtedy będzie przed stacją końcową!
No i troszkę roboty na przyszłość będziesz miał. Może nie masz w tej chwili miejsca aby coś takiego rozstawić, ale to nie przeszkadza zrealizować takiego projektu na przyszłość - przyda się na zloty
A takich kawałków podobno najwięcej brakuje na zlotach!
Tylko już taki moduł zrealizuj na EW3 - będzie cacy!
pozdrawiam
Paweł
Zrobisz ładny kawałek modułu z odejściem od szlaku głównego - odchodził wtedy będzie przed stacją końcową!
No i troszkę roboty na przyszłość będziesz miał. Może nie masz w tej chwili miejsca aby coś takiego rozstawić, ale to nie przeszkadza zrealizować takiego projektu na przyszłość - przyda się na zloty

A takich kawałków podobno najwięcej brakuje na zlotach!
Tylko już taki moduł zrealizuj na EW3 - będzie cacy!
pozdrawiam
Paweł
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość