
Tak na marginesie to mowa o tym wszystkim jest w "Wytyczne techniczne budowy urządzeń SRK" WTB-E10 (po staremu).

Moderator: mod-Kolej w skali 1:1
Dokładnie tak jak napisał Mariusz. Kolejny ciekawy przykład. Stacja Chorzów Miasto, wyjazd w kierunku Katowic: drogowskazowy wyświetla 2 pomarańczowe przy wyjazdowym na "stój" mimo iż droga przebiegu jest "na wprost" po torze głównym.Mariusz pisze:Pamiętajcie, że od wszelkich zasad są wyjątkiRegulują to Regulaminy Techniczne Stacji.
Dokładnie tak, ponieważ są uzależnione od grupowych.wlodar pisze:Czyli one nigdy nie pokażą wolnej drogi jeśli następny jej nie pokaże
Uważałem na zajęciach z USRKoelka pisze:Tak wiec to jest dobry tok myślenia.
Czyli jeśli dobrze rozumiem, te semafory w torach są w pewnym sensie powtarzaczami semaforów następnych? Czyli one nigdy nie pokażą wolnej drogi jeśli następny jej nie pokaże? Podobny motyw jest przy wyjazdach z Widzewa.oelka pisze:Jeśli chodzi o Łowicz to tam można spotkać semafory grupowe (wyjazdowe) przy wyjeździe na szlak...
Tak wiec to jest dobry tok myślenia.KrzyszTTof pisze:Jedno z możliwych rozwiązań tego układu, jakie przychodzi mi do głowy (ale nie musi wcale tak być w tym przypadku), jest takie, że uzależniono możliwość podania sygnału zezwalającego na wyjazd z postojowych "z boku" od wcześniejszego podania sygnału zezwalającego na tym semaforze ze peronami - czyli dopóki nie ma możliwości wyjechania z peronów to nie można podać sygnału na wyjazd z postojowej.
PS: Samo pomarańczowe nie załatwi ograniczenia przy pierwszym semaforze.TTygrysek pisze:Więc aby poinformować maszynistę o tym, że następny semafor podaje sygnał STÓJ wyświetla się 1 światło pomarańczowe i tak pisałem trochę wcześniej.
Dzięki za wszystkie wyjaśnienia. Twój pomysł jest najbliżej tego, co sam kombinowałem. Chyba jednak najlepiej będzie zapytać dyżurnego. PozdrawiamKrzyszTTof pisze:Jedno z możliwych rozwiązań tego układu, jakie przychodzi mi do głowy (...) To taka moja teoria.
Jedno z możliwych rozwiązań tego układu, jakie przychodzi mi do głowy (ale nie musi wcale tak być w tym przypadku), jest takie, że uzależniono możliwość podania sygnału zezwalającego na wyjazd z postojowych "z boku" od wcześniejszego podania sygnału zezwalającego na tym semaforze ze peronami - czyli dopóki nie ma możliwości wyjechania z peronów to nie można podać sygnału na wyjazd z postojowej. Może ktoś wymyślił, że towarowe wyjeżdżające z postojowej nie mają blokować toru przy peronie, tylko jechać dalej. I wówczas wystarczy na wyjazd z postojowej zielone + pomarańczowe (40 potem max). Natomiast ewentualny wyjazd z postojowej w perony jakiegoś składu pasażerskiego (podstawienie się w perony) odbywało sie jako jazda manewrowa na białe światło.wlodar pisze:Cały czas mówimy o semaforze z lewej strony, który ma 4 komory, a nie o tym pośrodku, który ma pięć.
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości