(jeśli mimo wszystko dalej chcesz zastosować r=900mm)
Tak, ostatecznie wybrałem R=900 mm, ze względu na to o czym była mowa wcześniej, że sztywno trzymając się skali łuk wyglądał by nienaturalnie w porównaniu do łuku na linii pierwszorzędnej gdyby okazało się na przykład, że mój ma większy promień.
Zaplanuj łuk tak, aby rozpoczynał się trochę dalej za przejazdem, niż jest to w rzeczywistości - to zapewni więcej miejsca na rampę
Mówisz o dodaniu kawałka prostego odcinka jeszcze przed przejazdem? Da się zdobić

, rzeczywiście rampa zyska na tym.
Wydłuż łuk do 90° - to go optycznie wydłuży, no i dopasuje do siatki modularnej
tak dokładnie zrobię, poza tym zastanawiam się czy nie zrobić finalnego kąta wynoszącego 102° ze względu na to, że na końcu stacja też nieco zakręca i trzeba by to odwzorować, a przy tym zmieścić się w siatce modularnej.
Jeśli chodzi o profile, to podzieliłbym ten łuk na 2 części po 45°. Pierwsza część byłaby segmentem stacji. Zawierałaby rampę i bocznicę do tej fabryki na zdjęciu. Część ta kończyłaby się profilem MG1. Druga część mogłaby być już osobnym modułem o profilach MG1-MG1, przedstawiającym to omijane zbocze góry.
Przygotowuję segmenty właśnie na taki podział ale myślałem o czymś innym. Dwa segmenty po 45°. Patrząc od strony Zwardonia, pierwszy segment zacznie się profilem MG-1, pomiędzy pierwszym a drugim segmentem profil niestandardowy, zakończenie drugiego segmentu profilem MP-2. Da to możliwość podłączenia samego łuku bez stacji, poza tym tor bocznicowy do fabryki już nie istnieje, został rozmontowany kilka lat temu. No chyba że go odnowie ale wtedy nici z profilu sTTandardowego na końcu łuku. Poniżej zdjęcie jak wygląda okolica przejazdu i układ torów:
