Baseler a sTTandard

Czyszczenie, konserwacja, naprawy, budowa itd

Moderator: mod-Porady i techniki modelarskie

ODPOWIEDZ
Kilkujadek
Posty: 3295
Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Re: Baseler a sTTandard

Post autor: Kilkujadek »

Niedokładność wykonania DKWII nie powinna stanowić problemów dla osób robiących moduły z szyn typu Flex. Osoby wykorzystujące gotowe odcinki toru będą miały dodatkowo ciekawe przygody ze stosowaniem odcinków wyrównujących (G3,G4,G5) :mrgreen:
Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 26 gru 2008, 20:31 przez Kilkujadek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2215
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Baseler a sTTandard

Post autor: oelka »

KrzyszTTof pisze:Tak więc może przy budowie autostrady "milimetr to nie kilometr" - ale niestety w modelarstwie w skali 1:120 to jest bardzo dużo.
Na prawdziwej kolei milimetr to też dużo. Czasem wystarczy aby spowodować wypadek np wykolejenie.
Mariusz pisze:Tillig to nie stocznia.
Jakby Tillig z taką dokładnością chciał robić tylko modele statków, to redukcyjni zabili tę firmę śmiechem.

Krzysztof
Ostatnio zmieniony 26 gru 2008, 20:30 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Mariusz
Posty: 2544
Rejestracja: 26 kwie 2006, 21:55
Lokalizacja: Łubowo
Kontakt:

Re: Baseler a sTTandard

Post autor: Mariusz »

Tillig to nie stocznia. :mrgreen:
Awatar użytkownika
KrzyszTTof
Posty: 1418
Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:57
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Baseler a sTTandard

Post autor: KrzyszTTof »

Paweł Basiński pisze:milometr nie kilometr :)
Jeśli dokładność położenia toru w płaszczyźnie poziomej na profilu przejściowym byłaby z tolerancją +/- 1 mm, to życzyłbym powodzenia przy łączeniu modułów ...

Tak więc może przy budowie autostrady "milimetr to nie kilometr" - ale niestety w modelarstwie w skali 1:120 to jest bardzo dużo.

Tak jako ciekawostkę podam, że sekcje statków budowane są z tolerancją max 10 mm - przy wymiarze sekcji liczonej w dziesiątkach metrów i wadze do nawet 200 ton...
Ostatnio zmieniony 26 gru 2008, 20:28 przez KrzyszTTof, łącznie zmieniany 1 raz.
Paweł Basiński
Posty: 583
Rejestracja: 09 kwie 2006, 16:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Baseler a sTTandard

Post autor: Paweł Basiński »

Jak to mawiał pewien majster:

milometr nie kilometr :)


pozdrawiam
Paweł
Awatar użytkownika
oelka
Moderator
Posty: 2215
Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
Lokalizacja: MDM
Kontakt:

Re: Baseler a sTTandard

Post autor: oelka »

ArturSch pisze:.. to nie jest sztanca tylko RĘCZNA ROBOTA
W jaki sposób by tego nie robić, każdy egzemplarz powinien być zgodny z dokumentacja. A tu coś jest nie tak...

Krzysztof
Ostatnio zmieniony 23 gru 2008, 15:46 przez oelka, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
ArturSchŁ
Administrator
Posty: 10874
Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
Lokalizacja: Rumia
Kontakt:

Re: Baseler a sTTandard

Post autor: ArturSchŁ »

Grzegorz TT pisze:Dokładność jest porażająca !!
Co się stresujesz !!
Jak wykupiłeś "prawie" całą produkcję, to co się dziwisz ?? Przecież to nie jest sztanca tylko RĘCZNA ROBOTA !!
:P
Kilkujadek
Posty: 3295
Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Re: Baseler a sTTandard

Post autor: Kilkujadek »

Ja tylko podałem to co napisano w instrukcji...
Obrazek Obrazek
Jeden rozjazd na oko wcale nie wygląda źle ale jak się ma ich więcej to do głowy przychodzą dziwne pomysły:
Obrazek Obrazek
Dokładność jest porażająca !! :lol:
Ostatnio zmieniony 23 gru 2008, 13:17 przez Kilkujadek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
KrzyszTTof
Posty: 1418
Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:57
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Baseler a sTTandard

Post autor: KrzyszTTof »

Grzegorz TT pisze:Kąt 15°, promień r=800, długość 211mm.
Rozrysowałem sobie Baselera w AutoCAD'zie i wychodzi mi że wcale nie ma promienia łuku zwrotnego 800mm! 800mm to promień pozorny liczony jakby łuk był od samego początku do samego końca tego rozjazdu. Realnie łuk w rozjeździe ma r ~ 700 mm.
Ostatnio zmieniony 19 gru 2008, 12:07 przez KrzyszTTof, łącznie zmieniany 1 raz.
Kilkujadek
Posty: 3295
Rejestracja: 13 kwie 2006, 19:34
Lokalizacja: Ciechanów
Kontakt:

Re: Baseler a sTTandard

Post autor: Kilkujadek »

Wygląd też nie taki straszny.
Obrazek
Porównanie do EW3.
Kąt 15°, promień r=800, długość 211mm.
Ostatnio zmieniony 19 gru 2008, 09:24 przez Kilkujadek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
drlukasz
Posty: 1040
Rejestracja: 09 kwie 2006, 10:03
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Re: Baseler a sTTandard

Post autor: drlukasz »

Jego parametry są o niebo lepsze niż dotychczas oferowanego przez Tilliga, więc raczej nie widzę przeciwwskazań.
Awatar użytkownika
KrzyszTTof
Posty: 1418
Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:57
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Baseler a sTTandard

Post autor: KrzyszTTof »

Takie pytanko - jak ma się sTTandard do rozjazdu krzyżowego typu Baseler? Konkretnie chodzi mi o nowy produkt Tilliga.
Jako moduł uzupełniający do głowicy mojej stacji planuję takie coś:
Obrazek
Układ jest na 2 rozjazdach EW3 i Baselerze. Moduł o długości 900 mm. Można by to zastąpić 4 rozjazdami EW3, ale było by to na tym module "na wcisk".
Ostatnio zmieniony 18 gru 2008, 14:35 przez KrzyszTTof, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Tory, rozjazdy, sieć trak., sygnalizacja itp”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości