Dlatego zawsze uważałem, że czerwone światła w lokomotywie w sytuacji, gdy nie można nimi sterować są niepotrzebne, szczególnie, że lokomotywa rzadko jeździ luzem. Moim zdaniem łatwo nie da się wyłączyć lub zrobić sterowania przez inne wyjście funkcyjne bez ingerencji w płytkę/połączenia drutowe.ArturSch pisze:Gdy mamy w lokomotywach/wagonach motorowych zainstalowane białe i czerwone światła, a spinamy lokomotywę lub wagon motorowy z wagonami w skład, to te czerwone światła od strony składu są niepotrzebne.
F0 - pytanie
Moderator: mod-Elektryka i DCC
-
- Posty: 488
- Rejestracja: 07 kwie 2006, 23:19
- Lokalizacja: Wrocław / Warszawa
- Kontakt:
Re: F0 - pytanie
Ostatnio zmieniony 20 paź 2008, 08:23 przez ArJu, łącznie zmieniany 2 razy.
- gbbsoft
- Moderator
- Posty: 2027
- Rejestracja: 08 kwie 2006, 23:40
- Lokalizacja: Warszawa-Bemowo
- Kontakt:
Re: F0 - pytanie
Najczęście działa tak, że F0 włacza napięcie na jednym z dwóch wyjść - jedne do przodu, drugie do tyłu. A co sobie producent do tego podłączy, tak to działa.
W nowszych dekoderach istnieje możliwość sterowania innych wyjść niż w.w. w zależności od kierunku jazdy i związania tego z różnymi Fx (także F0).
Patrz np: ESU (3.5) CV:
Można czerwone światła przenieśc na F1 i podłączyć do wyjść AUX1 (z tyłu) oraz AUX2 (z przodu) i
f1 forward=CV147 -> wstaw 4 (włacza AUX1 dla jazdy do przodu i F1)
f1 backwad=CV150 -> wstaw 8 (włacza AUX1 dla jazdy do tyłu i F1)
PS. F1 wtedy jest niezalezne od F0
więc do pull-push się nadaje...
W nowszych dekoderach istnieje możliwość sterowania innych wyjść niż w.w. w zależności od kierunku jazdy i związania tego z różnymi Fx (także F0).
Patrz np: ESU (3.5) CV:
Można czerwone światła przenieśc na F1 i podłączyć do wyjść AUX1 (z tyłu) oraz AUX2 (z przodu) i
f1 forward=CV147 -> wstaw 4 (włacza AUX1 dla jazdy do przodu i F1)
f1 backwad=CV150 -> wstaw 8 (włacza AUX1 dla jazdy do tyłu i F1)
PS. F1 wtedy jest niezalezne od F0

- ArturSchŁ
- Administrator
- Posty: 10876
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 07:22
- Lokalizacja: Rumia
- Kontakt:
F0 - pytanie
Pod F0/A,B mamy światła czołowe białe i tylne czerwone, zmienne z kierunkiem jazdy.
Gdy mamy w lokomotywach/wagonach motorowych zainstalowane białe i czerwone światła, a spinamy lokomotywę lub wagon motorowy z wagonami w skład, to te czerwone światła od strony składu są niepotrzebne.
Pytanie:
Czy istnieje jakiś przełącznik (CV), który by wyłączał czerwone światła, a pozostawiał tylko białe
Oczywiście można dodać mechaniczny wyłącznik, ale chodzi o programowy.
Gdy mamy w lokomotywach/wagonach motorowych zainstalowane białe i czerwone światła, a spinamy lokomotywę lub wagon motorowy z wagonami w skład, to te czerwone światła od strony składu są niepotrzebne.
Pytanie:
Czy istnieje jakiś przełącznik (CV), który by wyłączał czerwone światła, a pozostawiał tylko białe

Oczywiście można dodać mechaniczny wyłącznik, ale chodzi o programowy.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość