EM 10
Moderator: mod-Kolej w skali 1:1
-
- Posty: 172
- Rejestracja: 11 kwie 2006, 00:48
- Lokalizacja: Górny Śląsk
- Kontakt:
Re: EM 10
Na początku lat 90-tych zrodziła się koncepcja wykorzystania lokomotyw EM-10 do pracy rozrządowej na stacji Tarnowskie Góry. Z elektrowozów, poprzez zastosowanie doczepnego tendra z baterią akumulatorów, miały powstać lokomotywy hybrydowe elektryczno-akumulatorowe. Lokomotywy te podczas pracy na zelektryfikowanych torach przyjazdowych stacji rozrządowej miały być zasilane z sieci trakcyjnej (wtedy też miała być ładowana bateria akumulatorów), natomiast podczas pracy na niezelektryfikowanych torach grupy kierunkowo-odjazdowej miały być zasilane z baterii akumulatorów. Na początku 1991 roku przeprowadziłem szereg pomiarów obciążeń manewrowych lokomotyw spalinowych pracujących w rejonie górki rozrządowej TGD/TGm-31 w Tarnowskich Górach (na tzw. kierunku próżnym). Pomiary miały dać odpowiedź na pytanie ile energii lokomotywa hybrydowa zużyje podczas pracy na torach niezelektryfikowanych i czy będzie w stanie naładować baterie akumulatorów w czasie pracy na torach zelektryfikowanych. Analiza wyników oraz przeprowadzone później na ich podstawie symulacje pokazały, że taka lokomotywa bez problemu mogła by pracować na tej stacji rozrządowej. I na tym wniosku wszystko się skończyło
Pozdrawiam. ModelarzeTT - Krzysiek

Pozdrawiam. ModelarzeTT - Krzysiek
-
- Posty: 343
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 09:48
- Lokalizacja: Kartuzy
- Kontakt:
Re: EM 10
Nowa galeria: http://picasaweb.google.pl/haikueurope/
- oelka
- Moderator
- Posty: 2215
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: EM 10
Skoro powstaly cztery egzemplarze i nie bylo zapotrzebowania na wiecej...Papcio pisze:Tak z innej beczki.Skoro pojawil sie temat rzadko spotykanego w Polsce zagranicznego taboru to mam pytanie dotyczace manewrowej Em-10 (ktorej to w Polsce rowniez za wiele nie ma (delikatnie mowiac) mimo iz jest konstrukcją rodzimą)
Zadna i nigdy tam nie stacjonowaly. Dwie byly w Skarzysku-Kamiennej, a dwie w Katowicach. Potem po modernizacji wyladowaly na Dolnym Slasku.- otóż, gdzie mozna spotkać wspomnianą lokomotywę??? Ponoć wyprodukowano je w Poznaniu, ale czy jeszcze jakas w Poznaniu jezdzi czy tez wszystkie sie wyprowadziły???)
Krzysztof
Krzysztof Olszak
skalatt.info
skalatt.info
- DBv
- Administrator
- Posty: 1951
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Re: EM 10
Nie wiem jak jest obecnie, bo powiedzmy sobie przez ostatnie miesiące nie bywałem w tych okolicach, ale może nic sie nie zmieniło:
Wałbrzych Głowny
http://www.railfaneurope.net/pix/pl/ele ... m10_03.jpg
http://www.railfaneurope.net/pix/pl/ele ... 0_01_1.jpg
Wałbrzych Miasto
http://www.railfaneurope.net/pix/pl/ele ... 0_01_2.jpg
Wałbrzych Głowny
http://www.railfaneurope.net/pix/pl/ele ... m10_03.jpg
http://www.railfaneurope.net/pix/pl/ele ... 0_01_1.jpg
Wałbrzych Miasto
http://www.railfaneurope.net/pix/pl/ele ... 0_01_2.jpg
-
- Posty: 294
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 13:57
- Lokalizacja: PL
- Kontakt:
Re: EM 10
Tak z innej beczki.
Skoro pojawil sie temat rzadko spotykanego w Polsce zagranicznego taboru to mam pytanie dotyczace manewrowej Em-10 (ktorej to w Polsce rowniez za wiele nie ma (delikatnie mowiac) mimo iz jest konstrukcją rodzimą) - otóż, gdzie mozna spotkać wspomnianą lokomotywę??? Ponoć wyprodukowano je w Poznaniu, ale czy jeszcze jakas w Poznaniu jezdzi czy tez wszystkie sie wyprowadziły???
)


Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość