O ile mi wiadomo był to jedyny przejazd "wynalazku" i na szczęście uchwycił go kolega!Garinol pisze:... czy to w ogóle przewoziło jakichś pasażerów poza autorami tego niecodziennego projektu?
Mitor - to dopiero wynalazek?!
Moderator: mod-Kolej w skali 1:1
- solar
- Posty: 546
- Rejestracja: 26 wrz 2007, 17:49
- Lokalizacja: Dębica/Zawierzbie
- Kontakt:
Re: Mitor - to dopiero wynalazek?!
Ostatnio zmieniony 30 sie 2008, 18:34 przez solar, łącznie zmieniany 1 raz.
-
mradwan
- Posty: 403
- Rejestracja: 04 lut 2007, 19:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Mitor - to dopiero wynalazek?!
Swego czasu (1994) jechałem w Anglii autobusem szynowym przerobionym z normalnego autobusu - kursował wśród hałd między Shefield a Leeds.
- Adamczewski
- Posty: 585
- Rejestracja: 23 lip 2007, 16:44
- Lokalizacja: Pomorskie/UK
- Kontakt:
Re: Mitor - to dopiero wynalazek?!
Taaa... Spora częśc tej dyskusji powinna znaleźć się w HydeParku.
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3252
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
- krzysztof
- Posty: 1743
- Rejestracja: 20 kwie 2006, 20:29
- Lokalizacja: Tczew
- Kontakt:
Re: Mitor - to dopiero wynalazek?!
witam,
a ja uważam, że ten Ikarus mógł istnieć w realu - różne próbu podejmowano w ramach unifikacji taboru a sam Ikarus miał wiele mutacji - choćby wspominany nasz Jelcz, którego karoserię umieszczono na podwoziu z Węgier, było też coś przegubowego z Bułgarii, co jeździło w ówczesnych PKS-ach również na podwoziu Ikarusa, a także turystyczna SCANIA!!! TAK!!!
zdjęcia nie da się obejrzeć "pod lupą", ale wydaje mi się, że nie widzę kierownicy w kabinie - bo po co ona w szynobusie. obracać Ikarusa w mieście też nie ma sensu - spójrzcie na linie tramwajowe - przecież kończą się pętlami.
a co do cieni na zdjęciu: cienie ludzi widać na karoserii, są one krótkie, czyli słoneczko stało wysoko - południe - więc ten autobus szynowy też nie dawał zbyt wielkiego cienia.
a ja uważam, że ten Ikarus mógł istnieć w realu - różne próbu podejmowano w ramach unifikacji taboru a sam Ikarus miał wiele mutacji - choćby wspominany nasz Jelcz, którego karoserię umieszczono na podwoziu z Węgier, było też coś przegubowego z Bułgarii, co jeździło w ówczesnych PKS-ach również na podwoziu Ikarusa, a także turystyczna SCANIA!!! TAK!!!
zdjęcia nie da się obejrzeć "pod lupą", ale wydaje mi się, że nie widzę kierownicy w kabinie - bo po co ona w szynobusie. obracać Ikarusa w mieście też nie ma sensu - spójrzcie na linie tramwajowe - przecież kończą się pętlami.
a co do cieni na zdjęciu: cienie ludzi widać na karoserii, są one krótkie, czyli słoneczko stało wysoko - południe - więc ten autobus szynowy też nie dawał zbyt wielkiego cienia.
-
rietzeTT
- Posty: 75
- Rejestracja: 15 lip 2008, 22:51
- Lokalizacja: Chojna
- Kontakt:
Re: Mitor - to dopiero wynalazek?!
Myślę, że ikarusowy-szynowy to fotomontaż. Jak wy sądzicie??
Pozdro
RietzeTT
Pozdro
RietzeTT
- DBv
- Administrator
- Posty: 1951
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Re: Mitor - to dopiero wynalazek?!
Ile można się rozwodzić nad czymś co jest oczywiste i co już w samym tekście określone zostało jako coś nieprawdziwego... W oczywisty chyba sposób chodziło o wskazanie na fakt, że zdjęcie może pokazywać nawet największy absurd (więc ile można pisać o tym, że piętrowego Autosana nie było...). Tu chodziło o wskazanie, że podobnie być mogło właśnie z tym Ikarusem-szynobusem...
-
TrinonH0
- Posty: 101
- Rejestracja: 04 kwie 2007, 20:53
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Mitor - to dopiero wynalazek?!
Przy piętrusie to już nawet po malowaniu widać, że góra idealnie taka sama jak dół...
- Kolejka
- Posty: 574
- Rejestracja: 07 sie 2006, 19:23
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Re: Mitor - to dopiero wynalazek?!
Po Autosanie widać, że to fotomontaż np. po tym, że nie ma schodów by wejść na górny poziom. A poza tym tak jak wspomniał kolega rietzeTT Autosan nigdy nie wyprodukował piętrusa (też jestem miłośnikiem komunikacji miejskiej).
-
rietzeTT
- Posty: 75
- Rejestracja: 15 lip 2008, 22:51
- Lokalizacja: Chojna
- Kontakt:
Re: Mitor - to dopiero wynalazek?!
Jestem fanem komunikacji miejskiej. Te zdjęcia są fotomontaże. Nie ma takich autobusów w Polsce. Piętrowy autosan w ogóle nie ma, nie prodykował takich autobusów. To są misze-masze.
Pozdrawiam
Mateusz(rietze)
Pozdrawiam
Mateusz(rietze)
- Adamczewski
- Posty: 585
- Rejestracja: 23 lip 2007, 16:44
- Lokalizacja: Pomorskie/UK
- Kontakt:
Re: Mitor - to dopiero wynalazek?!
Pic na wodę fotomontaż i to bardzo odważny ;D
- DBv
- Administrator
- Posty: 1951
- Rejestracja: 04 kwie 2006, 23:05
- Lokalizacja: Wałbrzych-Wrocław
- Kontakt:
Re: Mitor - to dopiero wynalazek?!
A ja mam może naiwne pytanie czy jest to zdjęcie rzeczywistego pojazdu, czy fotomontaż. Jakoś nie mogę się dopatrzeć cienia za tym autobusem...
Na zdjęciu przecież różne rzeczy można pokazać...

Na zdjęciu przecież różne rzeczy można pokazać...

Ostatnio zmieniony 24 lip 2008, 11:29 przez DBv, łącznie zmieniany 1 raz.
- Maciej
- Moderator
- Posty: 3252
- Rejestracja: 10 kwie 2006, 08:49
- Lokalizacja: Grudziądz
- Kontakt:
Re: Mitor - to dopiero wynalazek?!
Też ma ciekawą genezę - jego protoplastą była Karoserija 11 Oktomvri ze Skopje. Na bazie tego autobusu powstała nasza H9kaoelka pisze:Choć trzeba przyznać, ze najbardziej chyba odpornym autobusem stał się następca SANa H100 - Autosan H9 w rożnych wersjach.
Ostatnio zmieniony 24 lip 2008, 08:57 przez Maciej, łącznie zmieniany 2 razy.
- oelka
- Moderator
- Posty: 2219
- Rejestracja: 09 kwie 2006, 00:34
- Lokalizacja: MDM
- Kontakt:
Re: Mitor - to dopiero wynalazek?!
Jelcz M11 i L11 były konstrukcyjnie powiązane z Ikarusem i Berlietem. Jak by nie było pożeniono w tym pojeździe Ikrusa 260 (kratownica z całym podwoziem) z nadwoziem pochodzącym z PR110.Ichu pisze:Polska z kolei to ojczyzna Jelczy (skądinąd bardzo powiązanych konstrukcyjnie z Ikarusami - mowa tu o modelu M11) i Autosanów, ale nie wyobrażam sobie, by te pojazdy zobaczyć kiedykolwiek na szynach. Pomysł niby prosty, ale dostosowanie do polskich wymogów jest wręcz niemożliwe.
Ale Jelcz rozmnażał przez wiele lat (po ok. 1500 szt. rocznie), licencyjny produkt z Czechosłowacji w postaci Škody 706 RTO. U nas wyewoluował z tego Jelcz 043, miejski 272MEX i przegubowy AP02 i AP021. To były autobusy, które razem z SANami H100 zrewolucjonizowały transport pasażerski w Polsce. Choć trzeba przyznać, ze najbardziej chyba odpornym autobusem stał się następca SANa H100 - Autosan H9 w rożnych wersjach. Z Autosana można zrobić wszytko: http://gtlodz.eu/img14320.search.htm Swoją drogą to wygląda na to, że udało się połączyć Jelcza 315 z Ausanem H9...
Tak więc nie zdziwi mnie Autosan H9 w wersji szynowej i może jeszcze z obniżoną podłogą
Krzysztof
Ostatnio zmieniony 24 lip 2008, 08:56 przez oelka, łącznie zmieniany 2 razy.
- Adamczewski
- Posty: 585
- Rejestracja: 23 lip 2007, 16:44
- Lokalizacja: Pomorskie/UK
- Kontakt:
Re: Mitor - to dopiero wynalazek?!
Polska z kolei to ojczyzna Jelczy (skądinąd bardzo powiązanych konstrukcyjnie z Ikarusami - mowa tu o modelu M11) i Autosanów, ale nie wyobrażam sobie, by te pojazdy zobaczyć kiedykolwiek na szynach. Pomysł niby prosty, ale dostosowanie do polskich wymogów jest wręcz niemożliwe.BarTTek pisze:System centralny robi swoje, a fotka pewnie z Węgier przecież to ojczyzna poczciwych Ikarusów.
Ostatnio zmieniony 24 lip 2008, 07:58 przez Adamczewski, łącznie zmieniany 1 raz.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 1 gość
