Marcin pisze:Skoro nie jest to piętrowy bagazowy to dlaczego na Drehscheibe pisza nazwę "Doppelstockgepackwagen" ?
To pytanie nalezy w zasadzie zadac osobie ktora napisala to na Drehscheibe. Choc jest to, jak podejrzewam skrot myslowy.
Zrodla drukowane opisuja te wagony inaczej.
Panowie Wagner i Deppmeyer w
Deutsches Wagen-Archiv - Reisezugwagen w tomie drugim
Sitz- und Gepäckwagen Deutsche Bundesbahn, Deutsche Reichsbahn na stronie 263, pisza o serii tych wagonow wyraznie:
...vierachsigen Gepäckwagens für Doppelstock züge.... I to jest prawidlowy opis tego wagonu.
Odsylam tez ponownie do schematu zamieszczonego na Drehscheibe, gdzie linia przerywana zaznaczono wysokosc podlogi. Wszystkie pomieszczenia uzytkowe tego wagonu (przedzial bagazowy, kancelarie, toaleta) znajduja sie na poziomie 1300 mm powyzej glowki szyny. Jedynie przejscie miedzywagonowe jest wyzej.
Moim zdaniem cala "pietrowowsc" tego wagonu opiera sie na tym, ze w oznaczeniu serii pojawila sie litera D (DPw 4g, pozniej DDg) oznaczajaca wagon pietrowy. Jednak takie oznaczenie wynika nie z faktu posiadania dwoch poziomow podlogi wewnatrz wagonu nad soba. Czego nalezaloby oczekiwac po wagonie pietrowym.
Ten wagon bagazowy nadawal sie wylacznie do wspolpracy z zespolami pietrowymi DGB12 (Doppelstock-Gliederzüge). Powodem bylo umieszcznie przejscia miedzywagonowego na poziomie 2195 mm nad glowka szyny. Czyli o blisko metr wyzej niz w innych wagonach przeznaczonych do wlaczenia w klasyczne sklady pociagow pasazerskich.
Krzysztof